Nieuwe skoda-rijder

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een Skoda Octavia Combi 1.6tdi DSG uit 2016 gekocht.
Mijn eerste Skoda.
Voorheen vooral Mazda, Ford en Peugeot gereden.

Volgens mij iets luxer dan de verkoper dacht want volgens hem zat er geen DAB+ en Apple CarPlay op.
Dat eerste blijkt zeker het geval en heb CarPlay zien staan maar omdat ik geen kabeltje bij me had tijdens de proefrit heb ik dat niet kunnen bevestigen.
Ik ben erachter dat ik blijkbaar een Columbus-navigatie-unit heb uit de 2e generatie?

Ik hoop de auto met een week of 2 te krijgen. Ik heb er namelijk winterbanden met LMV bij besteld.

Ben me een beetje aan het inlezen in het forum maar er staat heel veel dus als ik iets niet heb kunnen vinden.. Sorry!

Net op de Skoda-pagina geweest waarna ik na het invoeren van het Chassis-nummer kaarten heb kunnen downloaden zonder ervoor te hoeven betalen of zo.. Hoe werkt dat bij Skoda? Bij Peugeot kost elke update geld.

Wat is jullie ervaring met Flitsmeister? Via BT moest ik een telefoongesprek emulgeren om geluid uit de speakers van de Skoda te krijgen. Werkt dit anders met CarPlay geactiveerd?

Haha, een hoop vragen als nieuw lid maar ik ben gewoon erg enthousiast momenteel. ;)

Groet

MaxN

Donateur
Welkom.
En de kaarten zijn idd gratis te downloaden.
Kan ook via de VW site zonder vin-nummer. Dan moet je de Discovery Pro hebben.

Japanese Power

Donateur
Wat is jullie ervaring met Flitsmeister? Via BT moest ik een telefoongesprek emulgeren om geluid uit de speakers van de Skoda te krijgen. Werkt dit anders met CarPlay geactiveerd?
Welkom bij de club. Wat betreft FM, muziek vanaf je telefoon en bellen. FM wordt idd niet toegestaan door Apple, tenzij je jailbreaked, ik heb telefoon over BT en audio/FM over USB lopen. Wordt gelijk m’n telefoon weer opgeladen tijdens de rit.

Dank jullie.. :)

Ik zal dus in de praktijk even moeten ondervinden of ik voor een telefoonhouder ga. Ik word nu denk ik te laat gewaarschuwd. Heb het zelfde in mijn Peugeot maar daar heb ik een actieve Brodithouder zodat als mijn radio gedimd wordt, ik snel op het scherm kan zien of Flitsmeister aandacht probeert te vragen.

Kan haast niet wachten op mijn nieuwe auto.. :)

Horkje

Forumguru
Alsnog welkom @Pomeranian

Als FM belangrijk voor je is, inderdaad even op zoek naar een goede houder.

Carplay prima voor betere muziekkwaliteit en eventueel opladen. Verder weinig meerwaarde maar wel tof dat het er is.

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! Zelf gebruik ik Waze via Android Auto in mij Superb III. Omdat Waze comunity driven is worden daar ook flitsmeldingen doorgegeven en ik moet zeggen dat dat heel goed gaat. Geluid komt keurig tussen de muziek door zodra er een melding nodig is.

Ik zal Waze eens gaan bekijken zodra ik mijn auto krijg.
Dank je voor de tip in ieder geval.

Nog heel even geduld.. Zeer waarschijnlijk volgende week ergens.. :)

RefleCs

Forumguru
Geen idee of Waze ook mat Apple Carplay samen werk overigens want ik heb geen Apple device om dat mee te testen.

Bovenaan Onderaan