Nieuwe Skoda rijder

Ik zal me eens voor stellen :)

Na bijna 15 jaar zo een beetje alle Renaults gereden te hebben die er zijn was ik er na de laatste Grand Scenic 2 waar binnen twee maanden het blok stuk liep ff klaar mee.
In verband met de kids op zoek naar iets ruims en betrouwbaarder. VW Passat vind ik niet echt mooi, de A6 is buiten budget dus kwam ik uit bij de Octavia.
Na een proefrit eigenlijk direct verkocht, wat minder comfortabel maar het rijdt top.
Het eisen lijstje werd alleen wel erg groot
Station
Zwart of grijs
Handgeschakeld
Geblindeerde ramen
Voor en achter electrische ramen
PDC liefst ook voor
Xenon
Climate control
Niet teveel kilometers
En niet echt een groot budget lol

Uiteindelijk bij een knappe zwarte Octavia 2 elegance business 1.6 mpi uitgekomen.
In bezit vanaf januari en bevalt super.

Zsm een paar kleine software aanpassingen doen en dan een Android radio en dan is hij helemaal zoals het moet :)

Ik zal zsm ff foto's plaatsen, eerst ff wassen

CharlesTucker

Forumguru
Welkom hier, en met familie een hele goede keuze, die Octavia's zijn (waarschijnlijk net als de andere Skoda's) prima familieautos. Wat die Passat betreft, persoonlijk vind ik die wel mooi, maar ik ben er laatst noodgedwongen mee op vakantie geweest (O2 was stuk) en heb toen gemerkt dat ie weliswaar mooi is en prima rijdt, maar op een bepaalde wat ondefinieerbare manier een stuk minder handig is dan de Octavia. Begon al bij het inpakken, op papier een minstens even grote bagageruimte, maar toch schrok ik een beetje toen ik de achterklep open deed. En het afdekzeiltje moest ik thuislaten, terwijl ik dat bij de Octavia gewoon dicht trek als ik op vakantie ga. Anyway, veel plezier met je Octavia!

Bovenaan Onderaan