Nieuwe sloten rondom

rweersch

Actief lid
Op zaterdagavond 6 november heeft een bende inbrekers ons huis ontdaan van alle waardevolle spullen, waaronder een kluisje waarin de reservesleutel van de O2 lag. Omdat LeasePlan de auto (terecht) een diefstalrisico vond, is de auto om 3 uur 's nachts nog afgesleept naar een afgesloten depot. Vorige week maandag is de auto naar de Skoda-dealer gebracht, om voorzien te worden van nieuwe sloten.

Afgelopen donderdag kreeg ik te horen dat het nog wel een tijdje kon duren; men kon niet aangeven hoe lang het duurt voordat er een setje sloten is, omdat het bijna nooit voorkomt dat een hele set vervangen moet worden.

Heeft iemand van jullie ervaring met iets vergelijkbaars?

P.S. Ik rij nu tijdelijk een Astra stationcar, wat een waardeloze auto...

MarcoO2

Forumguru
wat een verhaal... gelukkig heeft men niet direct de auto meegenomen! Succes met de afhandeling!

rweersch

Actief lid
De auto hadden ze zo mogen meenemen, die is toch niet van mij. De onvervangbare en emotioneel-beladen spullen, die meestal in euro's niks waard zijn, vind ik veel erger...

MarcoO2

Forumguru
Ja, dat kan ik me voorstellen! Uiteraard bedoelde ik ook niet dat dat niet erg was. Lijkt me verschrikkelijk, al die dingen die niet te vervangen zijn. Voor een ander niets waard, voor jou waarschijnlijk goud waard...

hemi24

Forumguru
Bij het lezen van je verhaal, heb ik met je te doen: hopelijk krijg je alle (voor jou) waardevolle spullen weer terug!

je "p.s." deel ik volkomen!!!

G

Guest1

Wat een ontzettend vervelend nieuws. Hopelijk krijg je je spullen weer terug.
Wel apart overigens dat het zolang moet duren dat een nieuwe set sloten voorhanden is. Veel succes in ieder geval. T.a.v. van je p.s.: daar kan ik gedeeltelijk in meegaan. Heb ook een astra station als voorloopauto. Enige waar ik minder tevreden over ben zijn de stoelen. Had gister na slechts 100 km in de auto toch weer pijn in de rug. Dat heb ik overigens nooit in een auto. Voor de rest is de auto prima.

rweersch

Actief lid
De stoelen zijn echt gruwelijk slecht. Totaal geen steun, in welke dimensie dan ook...

Maar de ruime voorspelling van de Skoda-dealer klopte inderdaad: een paar dagen tot een paar weken. Zo juist belde hij al dat de auto klaar was. Heeft al met al dus een dikke week geduurd. Dus vanmiddag kan ik weer de vertrouwde Octavia gaan ophalen.

G

Guest1

Pfiew, dat is goed nieuws, snel die Astra de deur uit ;). Toch nog redelijk snel. Veel rijplezier weer.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Rweersch, sh*t dat dit jullie is overkomen.:shocked:
En het zal niet de eerste keer zijn dat gestolen goederen, dus ook die van jullie, op marktplaats wordt aangeboden! Als dat het geval is, probeer deze dan aan te kopen onder begeleiding van plaatselijke politie!

rweersch

Actief lid
Hm, ik was al van plan om met een paar vrienden en wat honkbalknuppels op "koopjesjacht" te gaan ;)
Onzin natuurlijk. maar inderdaad, ik ben elke dag aan het kijken op dat soort sites of ik onze spullen tegenkom.

rweersch

Actief lid
Wat een genot is de Octavia toch, vergeleken met een Astra. Na een weekje "missen" ga je die auto toch weer erg waarderen!

G

Guest1

Ha mooi, goed om te horen want ik ga in januari ook die overstap maken :D.

Rosinfield

† In Memoriam
Lees het nu pas, wat een ellende en dan ook nog eens gestrafd worden met zo'n Astra.
Vraag me altijd af waarom er toch nog zoveel van die dingen verkocht worden.
Hoop dat je het snel enigszins achter je kunt laten, deze ontzettend nare ervaring.

Bovenaan Onderaan