Nieuwe Superb in Geneve 2015

Bakkertje

Forumguru
skoda-octavia-coupe.jpg

Oriënterend naar een opvolger voor mijn huidige Superb snuffel ik wel eens naar nieuws over de nieuwe Superb en daarbij kwam ik het volgende artikel tegen:
http://auto.idnes.cz/skoda-cina-rozhovor-vahland-dpu-/automoto.aspx?c=A140419_183654_automoto_fdv

Daarin is te lezen dat de nieuwe Superb volgend jaar in maart in Geneve gepresenteerd gaat worden.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
ik zie een Audi-achtige fotoshop? ;)

en Vision C concept elementen, dus misschien wel hoopvol naar definitieve versie.

Bakkertje

Forumguru
Het is uiteraard een gefotoshopte versie, maar van mij mag ie zo in productie :dankje:

M'n huidige Superb mag nog 33.000 km met mij samen doorbrengen (= ongeveer 33 weken en eind dit jaar op).. Dus die nieuwe Superb mag ook nog wat eerder komen wat mij betreft!

(er komt overigens ook een grotere Yeti volgens hetzelfde artikel :pieker:)

Canon-Eye

Forumguru
Die driehokjes voorop vind ik niet mooi, en die uitgeklopte wielkastranden had ook wel minder gekund: ik zou die breedte-centimeters liever binnenin hebben.
De algehele daklijn vind ik wel een behoorlijke vooruitgang t.o.v. het huidige sedan/hb model; die maakt op mij nog altijd de indruk dat er t.h.v. de achterdeuren een stukje tussen gezet is - ongeveer zoals ze vroeger gewone sedans ombouwden naar lange taxi's met een extra opklapbankje in het midden. Weliswaar iets minder uitgesproken, maar toch een beetje uit proportie dus, in tegenstelling tot de combi die veel meer in balans oogt.

SuperBeeb

Forumguru
Auto Motor und Sport had hier laatst ook een artikel over, vergelijk toekomstige VW en Skoda modellen.
Nieuwe Superb zag er mooi uit (Passat ook overigens).

Bovenaan Onderaan