Nieuwe tweedehands Octavia

dmfow

Lid
beste medeforumleden,

morgen ga ik kijken voor een Octavia 1.4 tsi 90kw DSG en ik vroeg me af of jullie nig tips hebben waar ik op moet letten.
De auto heeft 95000 gelopen.
Alvast bedankt!

Jan

ertromp

Forumguru
Allereerst hoe ziet de onderhoud historie er uit?
Let goed op de felsranden van de bodem dus de krik punten zien die er fatsoenlijk en niet omgebogen uit
Let op de voorste wiel kasten of er geen roest vorming zichtbaar is bij de kokerbalken daar achter de plastic schermen kan vuil en zooi zich ophopen gedurende de jaren
Let op roestvorming rond de Kenteken lampjes dat is een typisch O2 FL probleem
Vraag of de nokkenasversteller vervangen is want dat is een Veel voorkomend 1.4 TSI probleem
Typisch probleem is een vervuild inlaat traject van de motor
Barsten in het 3e remlicht is ook een typisch probleem
Versleten handvatten in het interieur komen ook vaak voor
Tja de DSG is een hoofdstuk apart
Let op versleten koppelingsplaten en het complete schakelgesrag van de DSG
Als je zelf niet technisch onderlegd bent zorg dat je garantie krijgt
Zelf heb ik overigens met enorm veel plezier met de 1.4TSi O2 5 jaar lang rondgereden zonder problemen maar wel na software matige aanpassing van de DSG
Veel succes met proefrit en je inspectie
Laat ons weten of het wat geworden is
Welk bouwjaar heeft de O2 die je op het oog hebt?

dmfow

Lid
Hij is uit 2009. Opties ziet er keurig uit, morgen een proefrit. Ben benieuwd.Garantie is 6 maanden.

ertromp

Forumguru
Welke uitvoering? Ambition of Elegance en nog business line? Mooiste is om zo veel mogelijk opties te scoren
Zo is standaard Xenon perfect op de O2

dmfow

Lid
Het is volgens mij een Ambition (Hij staat bij Skoda Duindam op de website).
Ik ga zo rijden, laat de bevindingen even weten!

dmfow

Lid
Zo, net terug van de proefrit en met jouw lijstje ernaast heel de auto nagelopen. Alles was in orde, de bak schakelt perfect, geen rare bijgeluiden o.i.d.. Koter loopt als een zonnetje,auto remt goed, spoort goed. Geen beschadigingen. Dus de oude Superb wordt ingeruild voor deze Ocatvia. Bedankt voor je tips!

Bovenaan Onderaan