Nieuwe velgen

Heren,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje velgen voor de winterbanden. Nu heb ik een setje op het oog met de volgende waardes ;
7J x 16", ET 46, steek 5x100.

Steek is goed alleen de ET waarde klopt niet. Ik ben een leek in dit geval en mijn vraag is zal dit problemen opleveren?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en de ene zegt van wel en de ander weer van niet. Ik hoop hier een antwoord te krijgen.

C.

CDK

Forumguru
ET mag ook afwijken hoor :jaja: vraag is alleen of er ook sneeuwkettingen omheen moeten kunnen voor bijvoorbeeld wintersportvakanties?
Anders mag je er wel vanuit gaan dat je ET getal 5 hoger mag zijn (=wiel 5mm verder naar binnen) of 10 lager als origineel (=wiel 10mm verder naar buiten)
Je moet dus altijd weten wat de originele waardes zijn voordat je een aankoop doet.
Smaak is persoonlijk uiteraard, maar over het algemeen vinden de meeste mensen een lagere ET (=wielen verder naar buiten) mooier staan.

Dankjewel voor je reactie, ik heb gekeken naar de waardes van de velgen die er nu onder zitte en die komen precies overeen. Maar als ik bij de webshop van Pon kijk geeft hij aam de de velgen voor de fabia 3 zijn. Over de rapid wordt niet gerept.

Bovenaan Onderaan