Nieuwe Volkswagen Jetta deze maand in de showroom

Hetzer

Forumguru
Nieuwe Volkswagen Jetta (polo sedan) staat deze maand in de showroom in Nederland.

De nieuwe Jetta staat per direct bij de Nederlandse Volkswagen-dealers. De Jetta is groter, comfortabeler, dynamischer en efficiënter dan ooit. In eerste instantie is er keus uit drie motoren, allemaal goed voor een groen label. Er zijn direct vijf uitvoeringen met 20% bijtelling beschikbaar. De nieuwe Jetta is bovendien aanzienlijk gunstiger geprijsd dan zijn voorganger. Hij is leverbaar vanaf 21.390 euro.

2z6fpkj.jpg

De nieuwe Jetta is een volledig op zichzelf staand model. Met zijn ruime interieur en riante bagageruimte (510 liter inhoud) positioneert hij zich tussen de Golf en de Passat. Het comfortniveau is zeer hoog, niet in het minst door de perfecte afwerking van het interieur. De nieuwe Jetta is er als Easyline, Trendline, Comfortline en Highline. Elke Jetta beschikt over een boordcomputer, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische bediening van de ramen vóór en achter, dagrijverlichting, ESP, ASR en zes airbags.

23hlnhh.jpg

Efficiënte motoren
In eerste instantie is de Jetta leverbaar met keus uit drie motoren. De 1.2 TSI BlueMotion Technology-krachtbron is uitgevoerd met start-stopsysteem en een regeneratief remsysteem. Deze motor levert pittige prestaties, maar is desondanks zeer zuinig, hetgeen goed is voor een A-label en 20% bijtelling. Ook de 1.6 TDI (77 kW/105 pk) beschikt over een start-stopsysteem en een regeneratief remsysteem. Het officiële verbruik van 4,2 l/100 km (A-label, 20% bijtelling) maakt hem tot de meest efficiënte limousine is zijn klasse. De Jetta is er ook met de 103 kW /140 pk sterke 2.0 TDI. Deze motor is er in combinatie met handgeschakelde zesbak (B-label) of met de zestraps DSG-transmisisie (C-label).
Met een vanafprijs van 21.390 euro (inclusief btw en bpm) biedt de nieuwe Jetta bijzonder veel Volkswagen voor zijn geld. Ook de leaseprijzen zijn zeer aantrekkelijk: vanaf 549* euro per maand.

2mfc9jk.jpg

bron www.volkswagen.nl

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een erg mooie auto vind. Kon nog wel eens wat Octavia-rijders trekken! Overigens, Polo Sedan? Staat deze op hetzelfde platform als de Polo, en desondanks positioneert'ie zich tussen de Golf en de Passat?

hemi24

Forumguru
Ik weet niet waar de tekst "Polo sedan" vandaan komt, maar op de bron staat dit er in elk geval niet (meer???).
Gezien de wielbasis is dit nog altijd het Golf platform.

Zal wel een beetje bedtijd geweest zijn voor Hetzer... ;)

E

Ex-lid 2926

De nieuwe Jetta wordt in Mexico gebouwd, staat op een Golf platform met een verlengde wielbasis waardoor vooral voor de achterpassagiers meer ruimte voorhanden is.
De specificaties van de Jetta voor de Amerikaanse markt (waar de Jetta veel populairder is dan de Golf) zijn verschillend met de versies voor de Europese markt. De Jetta's die in onze VW showrooms staan hebben een interieurafwerking met hoogwaardiger materialen, een andere achterwielophanging/asconstructie en schijfremmen op de achterwielen i.p.v. trommels.
Ik vind het wel een stijlvolle strakke auto. En ik vind de vormgeving wat geslaagder dan die van de vernieuwde Passat. Zelf denk ik dat de Jetta wat van de verkopen van de Passat sedan afsnoept.

hemi24

Forumguru
Het onderstel heeft inderdaad een verlengde wielbasis (2.651mm), dit in tegenstelling tot wat de gegevens van Pon vermelden (2.578mm)...

VEEJAY

Forumguru
Heb altijd moeite gehad met het uiterlijk van de stuur, het is nu ietsjes beter maar toch minder fraai vind ik. De stuur van de O2 FL vind ik velen malen mooier.

hemi24

Forumguru
Grote SCHANDE!!!

Op www.autoweek.nl kun je je opgeven voor testredacteur voor de intro van de nieuwe VW Jetta, maar als je op de lijst klikt voor het invullen van je huidige auto, staan alle merken er tussen, behalve SKODA!!!

ppx

Donateur
Weet je wat ik vind van de nieuwe Jetta? Van ver lijkt dat achteraan op een A4. En van voren een beetje op de nieuwe Passat.
En gezien de A4 op een A6 en een A8 trekt... vind ik er weinig origineels aan. Nu kan je voor of tegen de FL van de O2 zijn...
maar geef mij dan maar de no-nonsense Skoda look. Toch nog ietwat origineel.

E

Ex-lid 2926

Ik heb in de showroom de nieuwe Jetta kunnen bewonderen. Er stond een erg luxe 2.0 TDI bluemotion met leren bekleding. Er naast stond een nieuwe Passat Variant 1.6 TDI Bluemotion. Geen leren bekleding, maar wel een bijna identiek prijskaartje. En heel eerlijk, de interieurafwerking van de Jetta vond ik niet bijzonder hoogwaardig aandoen en dus niet passend bij het prijsniveau. De portierbekleding zag er goedkoop uit. Dan heeft een "luxe" Octavia een meer premium uitstraling om maar eens een duur woord te gebruiken.

sitechris

Donateur
Als de Jetta op de Golf is gebaseerd (wat volgens mij zo is), dan kies ik de Golf. Net wat mooiere materialen, net wat betere afwerking.

Mbt de Jetta, geen onaardige auto. Ik zou hem kiezen boven de Octavia, die loopt inmiddels net wat te lang mee (tijd voor een opvolger!!!)

E

Ex-lid 2926

Als je de extra ruimte op de achterbank en kofferuimte van de Jetta niet vaak nodig bent zou ik ook voor de Golf kiezen. Blijf ik ondanks alle nieuwkomers toch de mooiste compacte hatchback vinden en ook na al die generaties nog steeds herkenbaar als Golf. Of ik een Jetta zou kiezen boven de Octavia? Misschien is de Jetta iets moderner, maar mede door de steeds verder door VW doorgevoerde eenheidslook vind ik een Octavia een karaktervoller en origineler model dan de Jetta.
En die opvolger van de Octavia mag wat mij betreft nog even wegblijven. Dan rij ik tenminste nog in een recente auto.

Zorba

Nieuw lid
Vorige week even proef gereden met de nieuwe Jetta, uitvoering was 1.2 TSI comfort bluemotion. Eerste indruk erg goed, stil en comfortabel,mooi afgewerkt etc. Was voor mij de eerste keer rijden in een 1.2 TSI was erg onder de indruk Kofferbak was inderdaad groot,echter de scharnieren van de kofferbak was met veren en liggen vrij diep in de kofferbak als je die sluit,dus oppassen met de bagage als je de klep dicht doet. Volgende test rit is met een octavia HB.

gr Zorba

Bovenaan Onderaan