Nieuwe Volkswagen Polo (varianten)

Hetzer

Forumguru
Hier bergrijp ik dus helemaal niets van, verkondigen de grote VW bonzen dat er meer veschillen en onderscheid moet gaan komen tussen de verschillenmd e submerken binnen het VW-concern, modellen mogen elkaar niet meer concurreen, nu komt er toch op basis van de Roomster een Polo MPV en waarschijnlijk ook nog een Combi bij mij gaat nu toch echt het licht uit???????????

Tussen 2008 en 2009 komt de nieuwe Volkswagen Polo op de markt. Die zal in meer varianten komen dan alleen de drie- en vijfdeurs die we nu kennen.

Bij Volkswagen wordt druk gewerkt aan de nieuwe Polo. Het huidige model krijgt het moeilijk nu de belangrijkste concurrenten allemaal zijn vernieuwd, denk maar aan de Fiat Grande Punto, Renault Clio én natuurlijk de Opel Corsa.
De Duitse vakpers weet al te melden dat de nieuwe Polo veel meer wordt dan alleen een drie- en vijfdeurs hatchback. De nieuwe Polo komt er namelijk ook als driedeurs coupé en bovendien wordt er op basis van de Skoda Roomster een mpv-achtige ontwikkeld die het moet opnemen tegen bijvoorbeeld de Opel Meriva. De VW-bazen hopen dat de Polo op deze manier sterker staat tegenover de toenemende concurrentie in het segment van de compacte auto’s.




bron autobild
 

Bijlagen

  • 01bdb1a95418e7fe91377681c597ec14_1.jpg
    01bdb1a95418e7fe91377681c597ec14_1.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 53
  • 45200342_d66db84e2b.jpg
    45200342_d66db84e2b.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 50
  • 45200351_b0f5c124d2.jpg
    45200351_b0f5c124d2.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 39

Fabia

† In Memoriam
De nieuwe Polo komt er namelijk ook als driedeurs coupé en bovendien wordt er op basis van de Skoda Roomster een mpv-achtige ontwikkeld die het moet opnemen tegen bijvoorbeeld de Opel Meriva.

Ik denk dat de Roomster het dan helemaal zwaar gaat krijgen met ook nog concurrentie uit eigen huis.
 

sitechris

Donateur
vooraanzicht mist de auto een beetje een eigen smoel. Het had ook een Renault of Opel kunnen zijn. Achteraanzicht wel geslaagd. Ik vind hem iig mooier dan de Fabia, die vind ik echt wat te bejaard overkomen (nofi)
 

joergarms

Senior Member
Tsja, vreemde redenen om die op de markt te gaan brengen zou je denken.
Anderzijds, een VW rijder is geen Skoda rijder, tenminste, niet vaak. ( ik wel dus)
Moet zeggen dat ik de mpv achtige Polo er wel stoer uit vind zien, mooie koplampen.
 

Hetzer

Forumguru
Tsja, vreemde redenen om die op de markt te gaan brengen zou je denken.
Anderzijds, een VW rijder is geen Skoda rijder, tenminste, niet vaak. ( ik wel dus)
Moet zeggen dat ik de mpv achtige Polo er wel stoer uit vind zien, mooie koplampen.

sluit ik me bij aan, ik ben ook zeer zeker een VW-rijder, ik vind ook deze nieuwe Polo zeer geslaagd, aan de andere kant wil ik graag waar voor me geld, en baal ik ervan om voor elke optie veel te moeten betalen, dus denk ik toch niet dat de Polo Combi/MPV ooit een optie voor mij zal zijn en blijf ik toch lekker bij een Skoda met diezelfde VAG kwaliteit
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat de Roomster het dan helemaal zwaar gaat krijgen met ook nog concurrentie uit eigen huis.

Denk je ?? Mijn mening is dat de VW variant zeker een kwart tot derde duurder zal worden dan de Skoda.
Skoda zal zeker de aankomende jaren klanten van andere merken blijven afpikken vanwege een prijs / kwaliteits verhouding. Maar zodra ze eender zin dan gaat het een moeilijke tijd worden !!
 

LenK

Forumguru
Bij die rode lijkt het wel een verhoogd dak. Dat is een minder punt.

Die oranje ziet er goed uit, alleen iets te weinig VW. Ik zie er Opel en Mercedes trekjes is.
 

LenK

Forumguru
Skoda zal zeker de aankomende jaren klanten van andere merken blijven afpikken vanwege een prijs / kwaliteits verhouding.
Volgens mij is Skoda alleen nog echt prijsconcurrent met de "A" merken.
Zet het naast Jappen, Fransen of Seat dan is er nauwelijks prijsverschil.
Italiaans, Koreaans is doorgaans goedkoper dan Skoda.
Of de laatste categorie dan zoveel slechter is daar kun je over discussieren.
Skoda is teruggevallen in de tevredenheidspoll. Samen met mijn eigen kwaliteitsbeleving van mijn O2 wil ik Skoda dus kwaliteitief echt niet meer zo boven de rest stellen.
 

Hetzer

Forumguru
Skoda is teruggevallen in de tevredenheidspoll. Samen met mijn eigen kwaliteitsbeleving van mijn O2 wil ik Skoda dus kwaliteitief echt niet meer zo boven de rest stellen.

In nederland ja, maar als je in de UK gaat kijken staat skoda nog steeds jaar in en uit in de top 3

Van dat verhoogde dak van de Polo MPV viel me ook wel op , lijkt daarmee wel erg op de verhoogde daklijn van de Roomster
 

Bijlagen

  • exterior_06_300x200.jpg
    exterior_06_300x200.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 14
  • 01bdb1a95418e7fe91377681c597ec14_1.jpg
    01bdb1a95418e7fe91377681c597ec14_1.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 30

Hetzer

Forumguru
In nederland ja, maar als je in de UK gaat kijken staat skoda nog steeds jaar in en uit in de top 3

Van dat verhoogde dak van de Polo MPV viel me ook wel op , lijkt daarmee wel erg op de verhoogde daklijn van de Roomster


hier nog een foto van de Polo plus, in een autoblad, waar je goed kan zien dat de Polo plus de zelfde lijn en het zelfde dak krijgt als de Roomster
 

Bijlagen

  • ale_mocne_auta_foto0_1263875.jpg
    ale_mocne_auta_foto0_1263875.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 35

EdK

Forumguru
Volgens mij is Skoda alleen nog echt prijsconcurrent met de "A" merken.
Zet het naast Jappen, Fransen of Seat dan is er nauwelijks prijsverschil.
Italiaans, Koreaans is doorgaans goedkoper dan Skoda.
Of de laatste categorie dan zoveel slechter is daar kun je over discussieren.
Skoda is teruggevallen in de tevredenheidspoll. Samen met mijn eigen kwaliteitsbeleving van mijn O2 wil ik Skoda dus kwaliteitief echt niet meer zo boven de rest stellen.

Tja maar italiaans is misschien in aanschaf goedkoper maar heeft een giga afschrijving en staat meer in de garage dan enig ander merk !! ( Fiat / Alfa )
Korean gereden bij me vorige werkgever maar man als ik tegen de wagen aanleunde zat er al een deuk in !!
Fransen wagens moet je van houden, heb ooit een 206 van P gehad en de stoelen zaten goed maar dan stop ik met de pluspunten
Seat trekt me totaal niet kwa modellen die ze hebben
Tja gelukkig smaken en meningen verschillen
 

Hetzer

Forumguru
Nog een duidelijker artist impressium van de Polo Plus, begint aardig op het Arosa/Lupo en Cordoba/Polo Classic en Passat/Superb-1 verhaal te lijken, logootje eraf ander logootje erop
 

Bijlagen

  • polo_roomster-974725_enlarged.jpg
    polo_roomster-974725_enlarged.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 39

LenK

Forumguru
Maar dan toch net iets anders en voor veel mensen is dat logootje toch wel erg bepalend.
Denk aan Opel-Suzuki (Agila) of Fiat-Suzuki (SX) daar zijn de auto's echt bijna identiek en toch verkoopt de ene beter dan de ander, vanwege het merkje.

Dus als dit Polootje op de markt komt verwacht ik heel wat meer aantallen dan bij de Roomster.
 

Hetzer

Forumguru
Maar dan toch net iets anders en voor veel mensen is dat logootje toch wel erg bepalend.
Denk aan Opel-Suzuki (Agila) of Fiat-Suzuki (SX) daar zijn de auto's echt bijna identiek en toch verkoopt de ene beter dan de ander, vanwege het merkje.

Dus als dit Polootje op de markt komt verwacht ik heel wat meer aantallen dan bij de Roomster.

Maar de vraag is en blijft waarom doet VAG dit, net nu nadat juist doorhun is aangegeven is dat er meer onderscheid en variatie moet komen tussen de verschillende merken, ze hebben toch al genoeg compacte mpv's binnen het concern??

Compacte mpv's die nu al leverbaar zijn door het VAG-Concern, in vergelijking in prijs met de Roomster

1.2 Classic Roomster 15.975
1.4 Trendline Caddy 17.890
1.4 Ambiente Roomster 17.925
1.6 Ambiente Roomster 19.025
1.4 Trendline Golf+ 20.995
1.6 Reference Altea 21.495
1.6 Stylance Toledo 24.795
1.6 Trendline Touran 25.750

dus waar gaat hij terecht komen deze Polo+ ??? schiet mij maar lek
 

Bijlagen

  • 342917_21e3fecf22.jpg
    342917_21e3fecf22.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 32

Matra_Murena

Actief lid
Tja, hier gaan de meeste mensen er weer vanuit dat de Roomster een klein autootje is... Een Polo Plus zal zeker een slag kleiner blijken dan de Roomster en dus een ander soort publiek aanspreken. (los van het merk wat een hoop doet bij VW) De vergelijking is ongeveer hetzelfde als dat je een Renault Scenic met een Modus zou vergelijken. Inderdaad zijn het beide MPV's, maar concurenten van elkaar?? Lijkt me niet echt.

Helaas is Nederland echter een land met een erg stugge kijk op vernieuwing en " uit de lijn lopen" dus men schaft wel massaal een Qashqai aan omdat die het goed doet als de buurman hem voor jouw deur ziet staan, maar de Roomster zal hier nooit groot worden. Op zich wel jammer, want de file zou er een stuk leuker uit zien als er bv meer C6'en tussen zouden staan in plaats van de massa'a zilveren A6'en........
 

Dutch4x4

Senior Member
Geen nieuw draadje waard, dus maar hier: mijn impressie van een huidige Polo.

Want ik kreeg er gisteren eentje mee van Hertz als vervanger van de ST die aan een waterpompcomplex lijdt. Een 1.4 uiteraard, want welke Polo (zeker de huurauto's) is geen 1.4?

Tja, wat moet ik ervan zeggen? In vergelijking met de Fox 1.4 die ik vorig jaar van S-Point als leenauto meekreeg, was dit echt prut. Die Fox verraste me nog door zijn lage gewicht en wendbaarheid, hij stuurde scherper dan eerdere leenautootjes als de Corsa en Yaris.

Deze Polo daarentegen (gloednieuw, ZF in het kenteken, dus daar lag 't niet aan) voelde juist veel te groot aan en tegelijk veel te licht in de bediening. Stuurbekrachtiging te licht en te indirect, schakelen ook veel te licht, koppelen en remmen veel te licht, gasgeven net zo indirect als een automaat (zo'n geluid maakte hij ook!). In een turboauto heb je nog minder vertraging op het gas dan met deze Polo... Kortom, redelijk wat comfort, maar nul betrokkenheid en het idee dat je een bus op de weg moet houden.

Door dat lichte voelde het allemaal ook niet stevig aan, alsof het allemaal zo kon afbreken. Toch heel raar, want toen ik vorig jaar met een Fabia 1.4 reed, had ik een heel andere ervaring. Voelde allemaal veel compacter en steviger, zat veel meer poise en purpose in het sturen en schakelen. En qua materialen is een Fabia ook tien keer beter.

Maakt Skoda dus echt gewoon een veel betere auto op datzelfde platform? De vraag stellen is hem beantwoorden. :D
 
Bovenaan Onderaan