Nieuwe voorraam maar iets klopt er niet

darkprojectx

Forumguru
Hey mede Fabia fahrers,

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn nieuwe voorraam gekregen!
En dat na 3 pogingen :grin:
1e keer verkeerde kleur zonneband besteld,
2e keer juiste zonneband besteld maar verkeerde geleverd,
3e keer alles goed gekomen :680:

Maar... nu reed ik naar huis en zat wat door mn vissekom te kijken en had het idee dat er iets miste.. De zonneband is aanwezig, wel wat minder aanwezig dan vroeger.. de spiegel hangt er ook gewoon.. rondom heeft de raam die donkere rand.. dus dat is ook allemaal wel pluis..
Maar toch heb ik het idee dat er iets niet is zoals het was :confused:

Misschien ligt het aan mij hoor, maar is de voorruit van een fabia 1 af fabriek niet ook licht groen getint ofzo?
Als ik nu naar buiten kijk is het net alsof ik op de motorkap zit.. zo open..

Ik weet niet meer of mijn af fabriek voorraam een tint had ofzo.. maar iets lijkt er niet te kloppen..?

Wie zorgt ervoor dat ik vanacht gerust kan slapen? :shocked:

darkprojectx

Forumguru
ZIE JE!!!! ik wist het... er klopte iets gewoon niet!!
Al mijn andere ramen zijn inderdaad ook getint...
morgen maar weer even bij de ramenboer langs.

Of is een vervangende ruit nooit getint?
Ik heb nog nooit een raam laten vervangen, dus ik heb geen idee..

Ronnie

Forumguru
Je kunt ze gewoon getint bestellen hoor, Bronskleur, groen, blank, met band, zonder band enz.

EdK

Forumguru
Of dit raam is gewoon schoon en de andere niet ??

Zat eigenlijk te denken aan het kunststof lipje om je parkeerbonnetje achter te schuiven dat die niet was terug geplaatst

darkprojectx

Forumguru
haha die hebben ze ook netjes weer terug geplaatst :grin:
zeer schappelijke kerel die daar werkt, schijnbaar een bekende van me van het vwforum. Helemaal kever gek! Dus vandaag nog even mee staan buurten :grin:

Hmm morgen zal ik er even heen bellen :623:, fijn dat ik nu zeker weet dat het groen getint glas moet zijn want ik twijfelde er echt sterk aan. Vervelend voor hun dat hij er dan weer uit moet en dat er een andere raam moet komen, maarja.. ik neem aan dat dat niet voor mijn rekening komt.... :icon_smile_question

joergarms

Senior Member
Ik vind t maar een glazig verhaal Haha.
Maar idd ff bellen, hopelijk levert niet te grote problemen op.

En dan goed opletten dat het ook dezelfde tint als je zijruiten is! Ik moest noodgedwongen eens een zijruitje van mijn eigen audi intikken (jaa jaa.. Ik zal het uitleggen, was stappen iin noordwijk aan zee.. En die auto ging vanzelf op slot wanneer je de deuren dichtgooide.. Ik dus auto gestart.. Shit spullen vergeten uit de kofferbak.. Ik stap uit, gooi me deur dicht, vrien van me stapte ook uit en gooit ook zijn deur dicht... OEPS.. Draaiende motor, 04.00 in de nacht en de auto op slot) moest dus een raampje intikken... Maar toen volgende dag nieuwe laten monteren... Totaaaaal andere tint... Maargoed, die ging toen toch weg :tongue:

The bone collector

Senior Member
Heb net hetzelfde voorgehad met mijn Felicia enkele jaren geleden. Voorruit moest vervangen worden (bij carglass) en toen ik mijn wagen ging ophalen had ik ook meteen gezien dat er gewoon wit glas in zat (wel met zonneband) in plaats van het vroegere licht getinte glas.

Omdat de verzekering van mijn werk betaalde (had nu net een steen in mijn ruit gekregen tijdens een verplaatsing voor mijn werk ;)) heb ik het maar zo gelaten. Ik was al blij dat ik gratis een nieuwe ruit kreeg.

Misschien is het goedkoper voor de installateurs om glas te bestellen zonder tint, ik weet het niet. Terug gaan en vragen waarom je geen getint glas gekregen hebt!

Bij Carglass vroegen ze bij het eerste gesprek al of ik getint glas had of niet.
De scherven van mijn ruit waren een beetje groenig, en toen ik dat zei was het voor de mevrouw aan de andere kant van de lijn meteen duidelijk welke kleur ze moest hebben.

darkprojectx

Forumguru
Ik ben zojuist even langs gecruised bij Autototaalglas en schijnbaar ben ik slachtoffer van mn eigen goede ogen :smiley29:

Er zit wel getint glas in, de ramen hebben zelfs dezelfde codering!
De oude raam hadden ze nog uit de glasbak gevist, en dit was duidelijk ook daadwerkelijk mijn oude raam.
Echter zit tussen de originele ruit en de nieuwe ruit een tint verschil van 2%.
(hebben ze kunnen meten met zo'n "tin..iets.." die de politie ook gebruikt).
En omdat het zo'n groot oppervlak is, is dat toch wel enigzins merkbaar.
Als je een wit A4 achter de ene raam houd en daarna achter de andere dan zie je een heel licht verschil.

De beste man bood me nog aan om een raam bij een andere leverancier te bestellen in de hoop dat die dan wat donkerder was, maar ik vind het wel goed zo. Ramen wisselen moet je niet te vaak doen, dan krijg je weer lekkages en dat soort ongein.

Dus we houden het maar zo. Raar maar waar :winkie:

Cordoba

Forumguru
Op zich ken ik het verschijnsel wel: pas als je een ruit laat zakken is echt duidelijk te zien dat ie getint is. Overigens maakt die getinte ruit heel veel uit in de warmte die een ruit doorlaat. Mijn vader moest lang geleden ook aan een nieuwe voorruit, maar hij had rondom gewoon 'wit' glas. Met een kleine bijbetaling heeft ie een getinte voorruit laten zetten als vervanger, en vooral in de zomer scheelde dat fors in de warmte die in de (geparkeerde) auto binnenkwam.

joergarms

Senior Member
Nou mooi toch. Probleem opgelost, en een goed verhaal over de betreffende firma.
Fijn dat ze niet gelijk protesteren maar de klant echt duidelijk laten zien hoe het in elkaar steekt.
Daar wordt iedereen beter van.

darkprojectx

Forumguru
jep, inderdaad eind goed al goed!
Het scheelt ook wel dat ik de jongeman die daar werkte en mijn raam heeft besteld en geplaatst enigzins ken.
Schijnbaar waren we beide eens samen op een meeting in Nuenen toen ik mn vento nog had...? Zou zomaar kunnen! haha..
Knaag knaag.. mis mn vento toch nog wel...

maaaaaaaaaaar ben ook blij met mn frisse Skoda!

Bovenaan Onderaan