nieuwe wagen begint te roesten

Cheops

Nieuw lid
Hallo, ik heb een octavia II die ongeveer twee jaar oud wordt en tijdens mijn laatste poetsbeurt zie ik o-ver-al op mijn wagen kleine roestvlekjes opduiken ter grootte van speldekopjes. Ik vraag me af of iemand nog zoiets heeft gehoord of zelf meegemaakt want ik raak er maar niet uit hoe dat zo kan komen. Niet goed gespoten in de fabriek? Niet goed ontvet voor de spuitbeurt? Hoe kan zoiets bewezen worden dat het niet mijn fout is???

ad5000

Actief lid
Als de auto netjes in onderhoud is geweest bij de dealer en het boekje alle stempeltjes heeft zal de auto voor inspectie aan de importeur moeten worden aangeboden.

Deze zal dan met een heel goed verhaal moeten komen om aan te tonen dat het jouw schuld zal zijn. Denk wel even aan de algemene consumentenbescherming en wat je tegenwoordig wel van een nieuw product mag verwachten!

Toch wel vreemd hoor.... mijn prive fabia van juli 2000 ziet er nog als nieuw uit, dus moet dat toch ook kunnen voor een O2 van 2005?

Cheops, dat is een vervuiling van je lak. Woon je vlakbij een spoorbaan, of parkeer je er vaak vlak bij dan is het hoogstwaarschijnlijk daarvan. Je kan overigens bij de NS een middel kopen dat het verwijdert.

Wat ook kan is dat je auto gestaan heeft bij iets of iemand die aan het metaal slijpen is geweest, dan is er weining aan te doen: Het roest er vanzelf uit, het ziet er alleen raar uit.

klopt met dat spoorwegverhaal, of zelfs als je onder een spoorwegbrug parkeert: niet doen! evenzeer metaalginsters, klopt ook, kan ik bevestigen, en daarenboven:
mijn motor heeft verleden jaar een overkokende accu gehad, daardoor verloor de batterij tijdens de rit batterijzuur en die heeft in de frame van mijn Suzuki kleine roestspatjes gevormd! Lijkt me niet écht voor de hand liggend in jouw geval, maar wie weet, ik wilde dit gewoon even doorgeven...

Het koper van de bovenleiding vreet op bijna alle metalen in.
Het kan dus ook van trams ofzo zijn.
Als het van slijpen is, dan is het in je lak gebrand en heb je, om het bot te zeggen, pech en zul je zelf voor de schade op moeten draaien.
Of diegene die het erop heeft gebracht.
Vertel iets meer over je situatie, waar je parkeerd enzo en dan kan ik een beter antwoord geven.

Cheops

Nieuw lid
Tja, ik heb tot nu toe niet bij een spoorbaan gereden of geparkeerd, en mijn auto staat altijd op een grote parking waar ik nog geen enkele laspost heb gezien. Maar dat zal geloof ik mijn woord tegen dat van de dealer zijn, vrees ik. Arme kopers zijn wij...

Cheops:1884:

Bovenaan Onderaan