nieuweling...

Hallo forumleden,
Ik ben Peter, ben 46 jaar en woon in Friesland.
Begin mei hebben wij een Fabia combi greenline besteld, deze wordt waarschijnlijk in september geleverd.
Ik ben geinteresseerd in techniek en auto's, maar heb geen ervaring met Skoda, en hoop hierover (naast het rijden straks zelf) wat te leren op dit forum.
vr. groeten Peter.

Tallguy

Forumguru
Hallo Klokkie,

Welkom op het forum. Veel leesplezier...er is nl zat te vinden hier :grin:

Roel

Lid
Welkom Peter.

Als ik al die nieuwe leden zie, dan merk ik dat de Fabia Greenline als warme broodjes (of met deze temperaturen: als koude ijsjes :-)) worden verkocht.
Ik vind de fabia 2 niet een hele mooie auto, maar het verbruik, de lage kosten en de riante uitrusting zijn natuurlijk redenen om voor deze uitvoering te kiezen.

Veel plezier met de voorpret!

Gr,

Roel.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Klokkie, welkom hier op dit leuke forum! Veel leesplezier.
Succes met je nieuwe auto straks, wat heb je nu nog ?

Bart_G

Lid
Welkom Peter,

Een van de vele nieuwe aanstaande Greenline bestuurders (net als ik).

Ik vind de fabia 2 niet een hele mooie auto, maar het verbruik, de lage kosten en de riante uitrusting zijn natuurlijk redenen om voor deze uitvoering te kiezen.
Ik vind het ook niet echt een mooie auto, maar ook zeker niet lelijk. Wel vind ik het ietwat minimalistische interieur erg geslaagd, terwijl ik Skoda juist er bekend om vond staan dat ze afzichtelijke interieurs maakten. Het is natuurlijk wel een redelijk unieke auto (sinds de komst van de Ibiza ST niet zozeer meer) door zijn combinatie van ruimte, aantrekkelijke prijs en bijzondere zuinigheid.

@wasmachineman:
Ik heb nu een Opel Astra 1.6 GL uit 2002 en een Citroen Saxo 1.4 VTS op lpg uit 1999.
We zochten eigenlijk een vervanger voor de Saxo, deze heeft ruim 260000km gedraaid, en deze auto gebruiken we veel meer dan de Astra.
De Fabia is ruimer dan de Astra, en is voordeliger per kilometer dan de Saxo, zodat we hebben besloten de meeste kilometers te gaan rijden met de Fabia, de Astra in te ruilen, en de Saxo als tweede auto te houden.
@Roel:
Ik moest ook wennen aan het model van de Fabia, maar we zijn gevallen voor de ruimte, de complete uitrusting, en de rustige en zuinige motor in relatie tot de kosten.
We hebben met een Fabia 1.4 benzine en een Polo bluemotion gereden. Hoewel de overbrengverhoudingen van de versnellingsbak van de 1.2TDI lang zijn, viel de trekkracht zelfs mijn vrouw niet tegen die een sportievere rijstijl heeft dan ik ;).

Wasmachineman

Forumguru
Ik moest ook wennen aan het model van de Octavia!
Het hangt ervan af wat voor auto je hiervoor had.
Inderdaad de ruimte en de uitrusting gaf de doorslag bij mij in eerste instantie. Daarna ben ik de uitstraling meer en meer gaan waarderen.

Bovenaan Onderaan