Nieuwkomer

Hallo allemaal,

Omdat het blijkbaar de bedoeling is dat je je als nieuw forumlid even voorstelt, zal ik dat bij deze doen.
Mijn naam is Nico, 41 jaar jong, en sinds juli 2014 een Skodarijder.
Ik heb diverse automerken gereden, maar ik moet zeggen dat de Skoda mijn beste autoaankoop tot op heden is geweest. Ik rij een Skoda Octavia combi uit 2011. Ik heb 'em 2e hands bij de dealer gekocht, met relatief weinig kilometers op de teller.
Het heeft niet alle opties, maar genoeg om er plezierig in te rijden.
Enige 'minpunt' is, dat de autoradio weinig power heeft, mede omdat de speakers in de achterportieren ontbreken....

Misschien dat ik in de toekomst het forum nog eens ga consulteren, hoe ik dit minpunt in een pluspunt kan veranderen...;)

Groet,

Nico

Joske

Forumguru
Welkom Nico :thumbsup:

betreft je -puntje, daar moet vast wel een +puntje van te maken zijn ;)

onder andere in de kennisbank vind je how-to's en exploded views, mankeert er iets dan roep je maar en zoek ik ze op

Cordoba

Forumguru
Welkom Nico.:bloemen: Die extra speakers achterin maken echt behoorlijk verschil in geluidsbeleving. Mijn Fabia combi had bij aankoop ook alleen speakers voorin, maar ik heb al vrij snel extra speakers achterin op de originele plaats gemonteerd. Dat was in mijn geval achterin aan weerszijden van de rollo, mogelijk dat het bij de Octavia op vergelijkbare wijze zit. Het beste is om vooraf even te checken of de bedrading naar de achterspeakers er al ligt, dat scheelt je weer een vervelend deel van de klus. (checken door gewoon te demonteren en te kijken, gegevens van dealers kloppen namelijk in dergelijke gevallen heel vaak niet)

Dank je, Cordoba. Ik zal binnenkort eens proberen de frontjes te demonteren. Als de bekabeling aanwezig is, scheelt dat zeker een stukje werk...
Mocht het lukken speakers erin te monteren, zal de fader functie op de radio waarschijnlijk ook werken.
Maar misschien dat ik de radio ook nog wel vervang. Nu zit de standaard Swing erin..

Groet,
Nico

Bovenaan Onderaan