Nieuws voor Android gebruikers: Skoda sluit zich bij de Open Automotive Alliance aan

Bakkertje

Forumguru
Wellicht een beetje bot: In de auto moet je autorijden en daarmee bezig zijn. Integratie van smartphones lijkt mij daarbij niet te gaan helpen. Een handsfree gesprek voeren is afdoende wat mij betreft, voor de rest zou het hooguit handig zijn als je navigatiesysteem de Internet verbinding van je telefoon kan gebruiken om bijvoorbeeld detailinfo over files op te halen.

Zowel Android als Windows Phone (met iOS heb ik persoonlijk geen ervaring) gaan op het moment dat ze gekoppeld zijn met de carkit in "Auto modus" waarmee je beperkte functionaliteit hebt en bijvoorbeeld berichten onderdrukt worden.

ertromp

Forumguru
Je moet met dit soort ontwikkelingen verder kijken wat er mogelijk is.
Bijvoorbeeld uitlezen van je motorsoftware of autotoestand op afstand.
Zo kan er bij naderende defecten het motoronderdeel besteld worden en afgeleverd worden bij een garage waar je in de buurt rijdt.
Toekomst??? Nee. De Volvo vrachtwagen organisatie werkt al op deze manier. Daar is e.e.a. Aan het internet verbonden en kunnen garages op afstand zien wat er met de truck zou zijn en welke onderdelen of werkzaamheden er uitgevoerd zouden moeten worden.
Dus zie het niet gelijk dat er vrolijk gefacebooked of geforumed moet gaan worden in een auto maar er is nog zoveel meer mogelijk middels dit soort ontwikkelingen

Gerke

Forumguru
Wel handig dat ze bij Google dan ook alles van jouw auto weten ;)

Ik zie het al helemaal voor me, vanwege een bug zijn alle auto's aangestuurd met Google software genoodzaakt stil te blijven staan :D

Handig al die connectiviteit, maar de risico's van Internet of Things worden mijns inziens wel enorm onderschat.

Zeker Googl heeft al bewezen door nu de grootste te zijn, een gewilig slachtoffer van malware/scareware etc te zijn.

Joske

Forumguru
Radio belast het gros van de tijd slechts 1 zintuig terwijl bediening van multimedia er meerdere afleidt. Het is allemaal wel heel mooi en leuk maar ik stel me toch ook vragen naar veiligheid toe..

peterrapid

Forumguru
Scherm van de Columbus zit ook beetje verkeerd om al die dingen goed te kunnen zien terwijl je aan het rijden bent, je moet links beneden kijken dus heb je geen goed zicht op de weg wat misschien wat pijn kan doen :banghead:
Dus Skoda tijd voor een heads-up scherm :thumbsup:

peterrapid

Forumguru
@Cordoba Had ik gevraagd bij de verkoper, was zoals de voorste parkeersensoren 610€ en een extra leveringstermijn van 2 jaar :D , fabriek afgebrand of zoiets dus heb ene zonder deze optie besteld :deuk:

Bakkertje

Forumguru
@Cordoba je krijgt tegenwoordig 3 jaar gratis updates bij je VAG product, dus dat gaat niet helemaal meer op ;)

Maar je hebt gelijk, kaarten up to date lijken handig inderdaad, maar daarvoor hoeft mijn Navigatie systeem alleen de Internetverbinding van m'n smartphone voor te gebruiken.

navimo

Nieuw lid
In eerste instantie is het echt moeilijk voor te stellen hoe het zal werken. Maar ik veronderstel dat het zal deel uitmaken van ons leven zeer binnenkort.

Bovenaan Onderaan