Niewe Skoda rijder

Hallo allen,

Ik zal me ff voorstellen; Bas uit Vlijmen.

Ik haal morgen mijn eerste Skoda op bij de dealer. Een Octavia combi II 1.2 TSI Arctic.
Ik zal nog een tijdje blijven lezen in de vele topics hier. Best wat info. Erg handig ook de handleidingen hier te vinden :)
:thumbsup:

Voorheen altijd Toyota gereden. Verslaafd aan de betrouwbaarheid zeg maar. De Skoda doet het tegenwoordig echter ook erg goed. Deze Octavia II in zijn gefacelifte vorm ook zeker. Ik heb altijd gezegd:"ik rijdt japans of duits, die kunnen auto's bouwen." Na de inleiding in de VAG is Skoda ook een betrouwbare kandidaat :D

anderen de 1.2 al eens op de knieen gekregen? in de bergen afgeladen vol bijvoorbeeld?

CDK

Forumguru
Welkom Bas,

verstandige keuze in mijn optiek, persoonlijk word ik namelijk niet zo heel blij van het rijden in een Toyota (mijn ouders rijden er al mee na vanaf dat hun Opel C Kadett uitgezwaaid is) Ik wens je heel veel rijplezier en veilige kilometers toe. Als je na aflevering wat fotootjes van je nieuwe bolide hier zou willen posten...., kunnen wij ook meegenieten ;)

Greetz Corné

Auto gehaald. Fantastisch.

Wist het meteen weer bij het wegrijden: heerlijke motor! Nu de uitgebreide uitleg gehad over het systeem in de auto en de stuurwiel bediening daarbij. Echt lekker compleet. Ben al helemaal verkocht door dat sportstuur. De auto staat nu op de wintersloffen.

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Bas, en veel plezier met de O2.
Betrouwbaarheid is toch een lastig begrip, en alle kanttekeningen erbij worden vaak vergeten. Een voorbeeld pakweg 10 jaar terug hadden heel veel mensen het idee dat Japanse auto's de absolute top in betrouwbaarheid zijn, alleen de cijfers waarop men dat baseerde waren geldig voor auto's tot 4 jaar oud. Bij auto's van 7-8 jaar en ouder, scoorden juist de Duitse auto's veel beter, maar toch mensen die een Japanse auto van 10 jaar oud kochten, omdat die volgens hun betrouwbaarder waren dan Duitse auto's van 10 jaar oud.

Verder naar mijn smaak iets te veel gevaarlijke 'eigenschappen' gezien bij Japanse auto's, zoals een kennis die na een half jaar problemen zijn nieuwe Honda heeft ingeruild, omdat meerdere malen de remmen weigerden, en de dealer het niet opgelost kreeg. Ander voorbeeld, bij crashtests die nét niet helemaal standaard waren, bleek bij bepaalde Japanse modellen het dak precies boven het hoofd van de bestuurder scherp naar beneden te vouwen bij een aanrijding.

Wat de 'gewone mankementen' betreft: ik heb de indruk dat die registratie niet objectief is: iemand die voor een Franse auto kiest, heeft vaak een heel andere instelling als iemand die een Duitse of Scandinavische auto kiest. De 'Fransman' is wat nonchalanter en zal minder snel iedere kleinigheid opgelost willen hebben, iemand die een degelijke Duitse of Scandinavische auto kiest, wil veel meer alle puntjes van de auto tip-top in orde hebben.

RayDelft

Forumguru
Welkom bij de stap in een nieuwe belevenis. Nederland wordt steeds slimmer. Het is ons allemaal overkomen hier.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk ik ga in op het verzoek een kiekje te uploaden, is het te groot. (tot 2 mb)
Jammer
Algemene tip in dit verband: een resolutie van 180dpi is ruim voldoende voor beeldschermgebruik en levert bij een formaat van 640x480 (of 427, bij een beeldverhouding van 3x2) pixels een prima plaatje op als een klein bestand dat ook op volledig formaat flitsend snel laadt.

Ik zie helaas ook wel eens foto's in posts verschijnen die de boel telkens onnodig lang ophouden - vooral bij degenen die nog niet het genot van glasvezel of zo kennen.
"We" zijn hier best gek op foto's (zoals bijna te vaak wordt geroepen) maar zúlke kan ik echt wel missen... :)

dafuq Edk :tongue:

Ik zal morgen een picje proberen te posten. Moet er eerst een beeldbewerkings progje voor installen. Heb momenteel alleen de paint :)

Ff Gimp van het net trekken.

De wintersloffen zijn 15 inch. Die had ik nog onder mijn Corolla. Waren nog uitstekend (Michelin Alpin)
De lichtmetalen wielen zijn door het Arctic pakket 1 maat groter> 16 inch

Exact zoals deze:

2872022-1.jpg

Bovenaan Onderaan