Ik rij nu twee jaar met de Yeti 2.0 TDI 140 pk DSG, en inmiddels 47000 km op de teller. Er hebben zich tot op heden geen storing voorgedaan, en verwacht deze ook niet.Het is een zeer pittige wagen, die mij overal brengt waar ik wil komen. De 4x4 helpt mij regelmatig zwaardere aanhangers door onverhard terrein te verplaatsen. Die 4x4 geeft mij met sneeuwval ook veel betere rijeigenschappen dan soortgenoten zonder 4x4. Dit pittige wagentje laat hier wel een gemiddeld brandstof verbruik zien van 1:14, dat is niet echt zuinig. Je kan dat wel verbeteren, maar dan moet je niet boven de 100 km komen en de aanhangers laten staan .
Ik heb inmiddels wel hulpveren bij de achteras laten monteren, en er zit een afwijkende bandenmaat onder, nl Michelin Latitude Tour215-65-R16. Dit is een iets hogere band die nog net past qua hoogte, en geeft mij veel comfort. De auto gebruik ik dagelijks als werkpaard in de wegenbouw, en is ook omgebouwd naar grijs kenteken (twee-zitter, en scheelt ruim 17000 euro in aanschaf). De DSG vind ik geweldig rijden, en de opmerking die ik elders lees dat er wel eens storingen zijn met de DSG, dan lees ik dat dat voor komt bij de benzine uitvoeringen, maar die hebben een droge DSG-7 terwijl de diesel een olie gevulde DSG-6 heeft. Daar heb ik nog geen klachten van gelezen.