Nog een paar dagen, spannend en bang

Een goedenavond,

Vandaag bericht gekregen dat de auto morgen bij het RDW in de planning staat voor de keuring. :-)
En als dat achter de rug is nog een paar dagen en dan kan ik hier de foto's laten zien.

Ondanks dat voor ons een spannende tijd is wanneer we onze auto kunnen bezitten en hopelijk veel plezierige km kunnen maken zijn we ook wel een beetje angstig :(
Heb altijd in auto's van de zaak gereden en hoefde ik nergens naar te kijken, maar nu moesten we van ons spaargeld zelf een auto kopen omdat ik voor mezelf begonnen ben.

omdat wij straks ook in het bezit zijn van een SuperB zijn jullie hier onze nieuwe vrienden en ga ik dit gewoon delen met jullie.

Als ik lees en kijk welke problemen sommige helaas met hun auto hebben geeft dat voor ons ook een "spannend" gevoel. En we weten ook dat er zoveel verkocht zijn en dat er altijd wel een X percentage is wat problemen geeft blijft het toch maar afwachten. We hebben onze auto in Duitsland gekocht en vooraankoop proefgereden en voor zover wij er verstand van hebben de auto nagekeken, alles incl, blok zag er goed en schoon uit. Onderhoudsboekjes bekeken en daarin was alleen maar te zien van de periodieke onderhoudsbeurten en niks bijzonders. In overleg met de dealer hebben we een nieuwe Duitse APK laten uitvoeren voordat we hem gingen kopen. Daar kwam niks raars of afwijkends in naar voren. Maar toch als je die verhalen leest over problemen met olieverbruik, DSG enz dan snappen jullie denk ik wel dat het spannend kan zijn.

(oja we hebben een superb 2.0 DSG uit 2011 met 70.000 op de teller gekocht)

We gaan ervanuit dat het allemaal goed is maar wilde dit toch gewoon effe met jullie delen.

Gr
patrick

Taffy

Forumguru
Succes met de laatste loodjes wachten.
Het is het allemaal waard kan ik uit persoonlijke ervaring mededelen...:jaja:

Alvast veel plezier toegewenst met de eerste kilometers

peterrapid

Forumguru
@petje74 veel succes met het wachten en vergeet niet een forum is een plaats waar ervaringen en problemen worden gedeeld maar het geeft soms wel eens een vervormd beeld van hoeveel problemen er effectief procentsgewijs zijn met een bepaald type wagen.

kansberg

Forumguru
Het is ontzettend spannend om de laatste paar dagen door te komen en te wachten op je Superb, maar storingen en onderhoud zijn minder spannend, daar gebeurt vrijwel niets, saai zelfs. Het rijden daarentegen is een feest (helemaal met een 2.0 dsg :jaja::bloos:) Veel voorpret alvast en heel veel veilige kilometers!

turboturbo

Forumguru
Ik herken da angst! Zelf nu 2 keer een auto particulier gekocht, zonder aankoop keuring.

Is toch altijd even spannend als de auto vervolgens voor het eerst naar de garage gaat - wat zal er wel niet tevoorschijn komen. Tot nu toe is dat telkens goed gegaan.

Gelukkig heb ik veel kennis en ervaring opgedaan dankzij dit forum en heb ik nog geen kat in de zak gekocht.

Frenk21

Forumguru
Altijd weer leuk en spannend wanneer je je nieuwe auto kan ophalen. Maar de 2.0 dsg is de moeite waard. Wat een fijne rustige motor met veel power(bij mij iets meer:D)
Tot op dit moment geen problemen met de motor:thumbsup:

peterrapid

Forumguru
@petje74 dan heb je een heel betrouwbare motor hoor, zou me niet teveel zorgen maken, gewoon zorgen dat je hem een degelijk onderhoud geeft voor je ermee op baan gaat en alles komt wel ok.

bobbl

Forumguru
SuperB is een groot feest om in te rijden!
Bij mij tot nu toe probleemloos! (120000 BJ 2010)

Cordoba

Forumguru
Altijd een tikkie spannend om een occasion te kopen, terwijl je de verkoper eigenlijk niet kent. (Als je 'm wel kent kan het ook spannend zijn, maar dan heb je de reputatie van de verkoper zodat je beter weet wat je moet verwachten).

Verder blijven er punten die zowel positief als negatief kunnen uitvallen. Als voorbeeld 'het motorblok zag er schoon uit': dat kan betekenen dat de auto is vertroeteld en tot in de details is verzorgd (of in elk geval een grondige poetsbeurt vóór aflevering heeft gehad), maar het kan ook betekenen dat kleine lekkages bewust onzichtbaar zijn gemaakt op het eerste gezicht.

RDW-keuring zal weinig voorstellen als ie uit Duitsland komt, zal volgens mij niet meer zijn dan een check dat het inderdaad de auto is die op de papieren staat (checken van chassisnummer en of daar niet mee gerommeld is), eventueel een controle of ie geen enorme schade heeft gehad die niet deskundig is gerepareerd, en dan houdt het volgens mij wel zo'n beetje op.

En natuurlijk straks volop genieten van je nieuwe ride.

Goedenavond,

Ben even uit de lucht geweest, dit omdat de SuperB zou geweldig rijdt dat ik gewoon geen tijd had om wat anders te doen.
Hebben nu ruim 1500 km erop zitten in een kleine 2 weken tijd en alle "angst" vooraf is tot nu toe nergens voor nodig geweest. Zal de komende dagen wat foto's maken en ze dan op het forum posten.

Maar als ik dan toch iets moet zeggen wat ik niet echt prettig vindt is het KESSY systeem. Dit omdat 1 sleutel steeds de melding geeft dat hij niet in bereik is en dan een paar keer proberen doet hij het wel, en de andere sleutel werkt op zich prima maar het op slot doen blijf ik lastig vinden en gebruik daar nu gewoon de knopjes voor.

Kort vraagje hier voordat ik het fout doe, als ik wil kijken of er iemand in de buurt van Eindhoven is die me kan helpen met mogelijke andere instellingen/hidden menu's enz kan ik dan gewoon een topic openen in het betreffende subforum of kan ik beter een aantal zaken die ik wil uitzoeken in 1 "grote" topic plaatsen?

Groeten en een goed weekend van een blije Superb rijder :-)

KWc

Lid
inderdaad eerst de batterij vervangen! gaf bij mij zelfde problemen. Het systeem geeft niet goed van zichzelf aan als de batterij leeg dreigt te raken.

Kies daarbij wel voor een goede batterij (duracell,varta o.i.d.) en geen goedkope cel

Cordoba

Forumguru
Merk van een batterij zegt niet alles, ook een goede batterij die een aantal jaren op de plank heeft gelegen heeft heel veel energie verloren. Op het werk ook gehad, dat niet goed bijgehouden was door mijn voorganger, en nieuwe batterij(nog in origineel cellofaan) uit de kast (Varta) was nagenoeg leeg, dus direct vervangen door de volgende.

Bovenaan Onderaan