Nog een Skoda

Dag Skoda-liefhebbers,

Ik volg dit forum al een tijdje en uiteindelijk maar besloten me hier toch op in te schrijven. Normaal gesproken heb ik een broertje dood aan fora, vanwege het enorm hoge klaag-gehalte, maar ik stel vast dat dat onder Skoda-rijders nogalmeevalt, althans op dit forum.

Nu waar het hier vooral om gaat, namelijk de auto('s):
Voor mijn vrouw kocht ik anderhalf jaar geleden een Skoda Roomster, waar we nog steeds veel plezier van hebben.

Ikzelf krijg over ruim een week een Skoda Super Combi (Business Style, quartz grey) geleverd. Bij de aanblik in de showroom was ik al verkocht. Na tal van verschillende auto's, waaronder een prachtige VW Passat CC en een verschrikkelijke Mazda CX-5 zie ik dan ook uit naar de aflevering.

Ontzettend bedankt voor alle info die ik al op dit forum heb mogen lezen, nu wordt het tijd om daar zelf ook aan bij te dragen.

ertromp

Forumguru
Welkom!

Wat vond je verschrikkelijk aan de CX-5? Je leest alleen maar lovende woorden in de pers over die Mazda

Welkom!

Wat vond je verschrikkelijk aan de CX-5? Je leest alleen maar lovende woorden in de pers over die Mazda

Ik heb er alleen maar ellende mee gehad; problemen met remmen en blokken, een enorm hoog brandstofverbruik, een navi-systeem wat het deed als het er zin in had, vocht binnen in de aut, weigerende verwarming, 3x nieuwe stoelverwarming.... Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een importeur die geen ondersteuning bood en een dealer die er geen zin meer in had, toen vond ik het wel mooi geweest.

Ondanks de lovende berichten -die mij vooraf daarom ook nieuwsgierig hadden gemaakt naar die auto- blijken er veel gebruikers- en garantieklachten te zijn. Ook daar zijn diverse fora voor...

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom. Zo is er hier ook iemand met een Superb met ongelofelijk veel ellende. Ook gewoon een kwestie van pech (of geluk)

Blijkbaar sluipt er nog weleens een maandagmorgen exemplaar door de kwaliteitscontrole van de fabrieken. Erg jammer, want als zoiets je overkomt als het je eerste ervaring met dat merk is, dan is dat meestal ook de laatste.
Ook in mijn geval; ik zal waarschijnlijk nooit meer voor Mazda kiezen, terwijl anderen niet anders meer willen.

Van alles wat ik tot nu toe gereden heb bevielen de auto's uit de VAG-groep me altijd het beste. In die zin zal de Superb een beetje "coming home" zijn, sterker nog: vind ik het zelfs mooier ogen en beter rijden dan een hele dikke Passat CC waar ik 220.000km mee heb gereden.

Met welk merk je ook pech hebt, het draait er altijd nog om hoe je door een dealer en/of importeur wordt geholpen.

Bovenaan Onderaan