Nog geen O2 maar al wel plezier gehad !!

richyk

Actief lid
Ik vond vandaag bij thuiskomst een leuke envelop op de mat van mijn vrienden uit Leeuwarden /forum/images/graemlins/mad.gif

Ik denk nog m'n vrouw zeker weer /forum/images/graemlins/grin.gif Maar nee mijn naam stond er op ! Nu werkt het bij mij zo dat als ik zo'n envelop krijg en ik die heb open gemaakt ik altijd eerst naar het bedrag kijk. Dat deed ik nu ook en toen ik het zag moest ik ff gaan zitten 370 euro /forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik kijken naar de overtreding, datum en het kenteken. 172 km/u na correctie waar 120 is toegestaan op 29 maart om 11:20 op de A1 bij Apeldoorn. Kenteken 30-SG-DV, ik heb helemaal geen auto met dit kenteken /forum/images/graemlins/crazy.gif

Opeens wist ik het:

OctaviaRS001web.jpg

Proefritje gemaakt bij PON /forum/images/graemlins/grin.gif Hebben ze me uiteindelijk toch te pakken ! Voor snelheid nog nooit hoger gescoord als 28 euro en nu in 1 keer goedgemaakt /forum/images/graemlins/smirk.gif

Pas maar op, 1 smaakt naar meer /forum/images/graemlins/baby012.gif

Of ging dat over iets anders wat niet mag ? /forum/images/graemlins/473.gif
Maar ja, gefeliciteerd met je keuze voor Skoda in ieder geval, 1 die je niet snel zal vergeten.
ps. Hoe reageerde je vrouw ?

richyk

Actief lid
Hoe reageerde je vrouw ?

Zij: heb ik nou weer een bekeuring ?
Hij: nee nu is ie van mij.
Zij: te hard ?
Hij: neuh fout parkeren /forum/images/graemlins/489.gif

VEEJAY

Forumguru
Ach het had veeeel hoger kunnen zijn /forum/images/graemlins/winkie.gif

Maarre dit is wel een aantekening, als je was aangehouden was je je rijbewijs minimaal 10 dagen kwijt.

Vraag je vrouw of zij wil tekenen dat ze de bestuurder was, anders krijg jij de volgende keer een nog dikkere prent als je straks je O2 heb en een flinke overtreding begaat. Zie flitsservice.nl voor meer info.

DJNeO

Actief lid
nou.... proefritjes maken in een octi RS vind ik super gaaf, maar jou lolletje zou ik toch ten alle tijden proberen te voorkomen!

Heb je al een trustfonds opgezet? "help Richyk de "demo" boete te betalen" /forum/images/graemlins/laugh.gif

richyk

Actief lid
Ik neem m'n verlies en betaal de boete gewoon ! Ik heb te hard gereden en ben iemand die vind dat je dan ook niet moet zeuren over een boete.....

Uit eigen ervaring kan je hem beter laten voorkomen. Probleem is alleen dat je moeilijk kunt ontkennen dat je er niet gereden hebt. Dus betalen moet je toch en die aantekening krijg je ook. Alleen als je met een poker-face kan ontkennen dat je het echt niet geweest bent en zij kunnen dat ook niet hardmaken betaal je alleen de boete zonder dat je een aantekening krijgt. Succes.

DJNeO

Actief lid
meer dan 30 KM per uur te hard op de snelweg en het is geen "feit mulder" meer... bij een mulder moet JIJ (degene die tehard heeft gereden) bewijzen dat je niet op dat moment op die plek was....

Wanneer je meer dan 30 KM per uur te hard rijdt is het geen mulder meer, en dat houdt in, dat JUSTITIE moet bewijzen dat jij daar de fout bent in gegaan...

in jou geval wordt het wel wat moeilijker, normaliter is het je eigen auto, en dan is het zeer makkelijk om tegen de rechter te zeggen dat een vriend (wiens naam je uiteraard niet noemt) in die auto zat te rijden... (dan heeft justitie geen poot om op te staan...) echter in dit geval heeft justitie met pon gebeld en en achterhaald dat jij die dag de auto leende... maw wanneer je op een dag een auto leent voor een proefrit is het niet waarschijnlijk dat er een vriend even een ritje in maakt... anyway succes met het verlies van die 370 euries...

Kleine aanvulling op het bovenstaande, op de snelweg is de grens voor Mulder/niet Mulder 40 km te snel. Een aantekening is minder grappig, dus als je die kunt voorkomen is het handig.

DJNeO

Actief lid
@Daniel_TDI

Je hebt helemaal gelijk, op de snelweg is het vanaf 40 km... :S foutje... moet kunnen /forum/images/graemlins/smile.gif

Als RS-bezitter kan ik de verleiding die je had om eens even iets sneller te rijden, goed voorstellen. Het gaat ook allemaal zoooooo gemakkelijk en je hebt bij die snelheid nog zoooooo veel over....

Ff afkloppen; vooralsnog ben ik nog gevrijwaard van deze leuke post uit Leeuwarden.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Jammer man, je had het geld beter kunnen gebruiken voor je chromen dakrailing /forum/images/graemlins/frown.gif

Ik zit nog midden in mijn inrij periode (624 km op de teller) maar je gaat met de RS wel erg makkelijk te hard denk ik. Wat mij betreft mogen ze de mijne begrenzen op 140 km per uur.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ach als je een WRX bent gewend dan weet je heus wel wat snelheid is alleen is een RS veel stiller en rij je denk ik onbewust sneller dan je had gedacht.

Jammer even balen maar dat weet je inderdaad als je (veel)te hard rijdt.

Marcel

ougie

Forumguru
Gewoon laten voorkomen. Op de rechtbank begin je slap te l**len over goede adviezen over huishoudelijke artiekelen of klusgereedschap en de rechter spreekt je vrij. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif /forum/images/graemlins/1761.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Ik zit nog midden in mijn inrij periode (624 km op de teller) maar je gaat met de RS wel erg makkelijk te hard denk ik. Wat mij betreft mogen ze de mijne begrenzen op 140 km per uur.

[/ QUOTE ]

Ja inleveren die sleutels! Neem maar een 1.6 MPI op gas.
/forum/images/graemlins/grin.gif

VEEJAY

Forumguru
Mannen, laten we R respecteren om zijn oprechtheid.

(ik had mijn mijn vriendin uit eten genomen en gevraagd of zij deze misser zou willen overnemen, ze was er toch ook bij tijdens de proefrit? Zij rijdt toch nooit te hard en na 5(?) jaar verjaard de aantekening)

Fabia

† In Memoriam
Duur proefritje maar wel allersinds begrijpbaar. Je zal wel niet de enige zijn die na een proefrit met de RS een bon krijgt. Gewoon tegen de rechter uitleggen dat je dit gewoon niet gewend bent zoveel pk's. Kijk meneer de rechter in mjn auto zit maar 80pk en die gaat niet zo hard. Ik ben dit gewoon nog niet gewend dat íe zoveel harder kan gaan.

richyk

Actief lid
Heren bedankt voor de reacties ! Boete is reeds betaald, nieuwe ronde nieuwe kansen /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan