Nog maar 5 dagen Skoda rijden!

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Hallo, dit wordt mijn afsheidtopic.
Een maand of twee geleden hebben mijn vrouw en ik besloten dat we na bijna 5 jaar maar eens moeten gaan kijken naar een andere auto. We hadden een aantal wensen maar financeele was wel de balangrijkste (niet te veel uitgeven). Ook moets de auto niet ouder zijn dan 4 jaar en de kilometerstand niet meer dan 140.000km. We wilde niet meer dan € 6.500 bijbetalen.
Tja en dan ga je zoeken op diverse sites. Eerst natuurlijk gekeken naar een andere Octavia maar dan een Octavia 2 Combi. Helaas niets gevonden wat aan onze eisen voldeed. Dan maar eens kijken voor een Fabia Combi. Vonden we uiteindelijk toch wel een stuk kleiner dan onze eigen Octavia 1. Verder gekeken naar een Ford Focus, C-max, Mondeo. Wel hele mooie gezien maar dan was de auto weer zwart, dan weer geen automatische airco, dan weer te duur enz, enz. Ook wezen kijken voor een Opel, Peugeot en Volkswagen.
Komt mijn vrouw aan met een Megané Grand Tour. (Hahhaahaaaaa, die snapt het niet helemaal). Maar na het uitlachen ben ik toch maar eens gaan Google en kwam er langzaam maar zeker achter dat er haast geen problemen zijn met de 1.5 Dci motor. Toch maar eens gaan proefrijden. Rijdt fijn, luxe, ruimer op de achterbank en bijrijder maar iets kleinere kofferbak.

Met andere worden na een aantal proefritten met een Megané is het er ook 1 geworden.
Misschien ben ik wel even onrekeningsvatbaar geweest of misschien gaat het wel goed komen.
Veel plezier met het fantachtische forum en misschien ooit nog eens TOT ZIENS!!!

Groeten,
Marcel

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Marcel,

Veel succes met de Renault en je bent altijd welkom om weer terug te komen hier ! Of houd ons op de hoogte van het wel en wee !

cvegreen

Forumguru
het gebeurt wel vaker dat iemand in een andere vijver gaat vissen , niet ?
Het is niet omdat skoda een budget VW is dat je daarom bij skoda het goedkoopst uit komt . Ik zou momenteel renault niet vertrouwen met alle verhalen die ik al gelezen heb , maar jij durft het aan . Hopelijk krijg je er achteraf geen spijt van . Het is niet zo zeer de motor die het probleem is maar alles er zo omheen , is een beetje eigen aan franse auto's . Wij rijden momenteel met een citroën en zijn er ook wel heel tevreden over . Dat was ook een merk die erg te kampen had met electrische problemen en tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad . Ik wens je heel veel plezier met je renault , het zal wel meevallen . Je bent hier nog steeds welkom hoor .

Berry

Senior Member
Ik heb het ook gedaan na twee Fabia's een Suzuki,ook een prima auto maar ik rij toch liever Skoda

Misschien komt het wel goed. Qua rijcomfort is een Renault heerlijk. Daar ben ik na ruim zeven jaren en twee (lease)Scenic's wel van overtuigd. Motorisch heb ik zowel met de oude DTI als ook met de huidige DCI geen enkel probleem gehad. Wat mij uiteindelijk heeft doen besluiten om voor een Skoda te gaan was het aantal problemen met de elektronica. Het grote aantal storingen met de airco (zeven keer in drie jaren tijd) en andere kleine akkefietjes waardoor ik te vaak bij de dealer moest zijn leverde uiteindelijk toch een minder prettig gevoel op. Ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik de nieuwe Grand Scenic niet echt mooi vind en de Superb 2 ontzettend mooi. Of de Skoda een goede keus wordt (de lage zit is natuurlijk even wennen) moet nog blijken. Met een beetje geluk wordt de S2 over een weekje of vijf geleverd (productieweek 20) en dan zullen we wel zien. Succes met de Renault.

Bovenaan Onderaan