Nog steeds trillen wordt er gek van

Remco28

Actief lid
Ik heb al 3x mijn banden laten balanceren en 1x remschijven laten vervangen.
Rond de 110 a 120km/h voel ik mijn stuur nog steeds licht trilen,vooral bj rijstrook verwisselen.
Dit begint echt irritant te worden,ik denk erover om mijn banden te vervangen(banden af fabriek vind ik toch waardeloos),maar ja als het daar ook niet aan ligt dan heb ik wel voor niks 4 nieuwe banden gekocht.
Wie heeft hier ook last van?ik had even in een nieuwe opel astra cabrio gereden omdat een vriend van mij die auto heeft gekocht.
Wat een verademing op de snelweg zeg,net of je over glad tapijt heen rijdt,geen enkele trilling in het stuur of in de auto zelf.
mad.gif

___JC___

Forumguru
Heb je de wielen (voor) al een keer uit laten lijnen ipv balanceren? Kan zijn dat ze niet helemaal recht staan...

Na vervangen remschijven bij mij omdat ze krom waren (serieprobleem) trilt hij bij mij ook nog af en toe. Ik heb de indruk dat de remblokken niet helemaal recht meer zijn door die kromme schijven die erop zaten. Maar als je eruit bent wat het is, zet het dan ook even hier neer zodat ik mijn dealer dat ook kan laten doen.

Remco28

Actief lid
Ruald:dat probleem is het niet(heb ook geen diesel),ieder geval veel dank.
Toink:hebben ze bij de remblokken dan niet vervangen?bij mij zijn er nieuwe schijven en blokken opgegaan.
Ik vraag mij af of het wel de banden zijn.

SkodaMan

Actief lid
Bij het balanceren van de wielen (al dan niet aan de auto) wordt de dynamische (heen en weer) onbalans gemeten en eventueel gecorrigeerd met loden gewichtjes.

Naar de statische (op en neer) onbalans wordt vaak niet gekeken. Statische onbalans krijg je als de band niet meer zuiver rond is door bijvoorbeeld plat gesleten vlakjes. blacktdi heeft hier al eens een draadje over geschreven. De banden moeten worden getrimt om de oneffenheden er uit te halen.

Frankie

Actief lid
welke wielen en banden heb je nu ?? Ik heb daar ook erg veel last mee gehad (Pegasus icm Bridgestone's). Nu met de Conti's (sport contact II) heb ik er bijna geen last meer van.

Ojee, is dat bij mij ook het begin van de elende dan?

Bij mij is het 45000km op originele Goodyears (15", elegance velgen) als een vliegend tapijt gegaan. Maar nu ook begint het stuur te schudden (links/rechts) vanaf zo'n 100 a 110 inderdaad en hoger. Het is nog vrij licht en rechtuit beetje vervelend, maar in bochten is het knap irritant en voelt het onstabiel. Ongemerkt ga je het stuur strakker vasthouden. Oja, en volgas in 5e vanaf 150 km/u (foei foei
blush.gif
), dan is het ronduit vervelend en lijkt het wel een Harley.

Komt dat bekend voor Remco28? Zal de dealer eens vragen hiernaar te kijken.

Remco28

Actief lid
Dat zijn inderdaad de klachten,ik krijg het idee dat een beetje een octavia probleem is.
Menig audi en volkswagen rijders heb ik nog niet over dit gehoord dacht ik.
Ik dacht dat ik ook goodyears had,zal ff kijken.

En? Goodyears?

Oja als ik aan het stuur draai bij lage snelheid klinkt er ook een kraakgeluidje sinds kort
biggthumpdown.gif
.
Ik bedoel dan bij inrijden parkeervak e.d.

Niet helemaal waar dit topic over gaat, maar heeft ook met de ophanging te maken. Klinkt niet echt lekker allemaal. Toch maar even de dealer aanspreken en niet nog eens 15000km wachten tot de eerstvolgende beurt.

Mistraller

Senior Member
Ik heb ook een elegance met standaard 15 inch, maar ik heb er michelin's onder liggen. 15k op de teller, geen trillingen in elk geval.

Bovenaan Onderaan