Nogmaals voorstellen

golfgti2009

Senior Member
Ik zal me nogmaals voorstellen. Mijn naam is Dennis en ik ben sinds februari dit jaar weer Skoda rijder. Momenteel rij ik een Octavia 2 FL combi 1.4 TSI Elegance. De kleur is zwart metallic en is voorzien van 17 inch Golf GTI velgen.

Mijn wensen zijn nog verlagen met een Eibach set. De dempers heb ik al en nu nog de veren.

Dit is mijn 3e Skoda, hier voor een Octavia 1 combi L&K 1.8T daarna een Citigo Tour en daarna nog een Golf 5 GTI uit 2009.

golfgti2009

Senior Member
Welkom Dennis, behoorlijke variatie in grootte van de auto's.
Ja dat is het zeker. Eigenlijk had het verhaal nog mooier kunnen zijn. Door minder leuke prive omstandigheden was ik genoodzaakt de L&K weg te doen en kleiner te gaan rijden, tweedehands erg duur dus voor een nieuwe Citigo gekozen, echt een prima auto. Na 1 jaar alles weer onder controle en toen ging ik kijken voor een 2 jaar oude Superb 2, die verkoper zag me aankomen en die zei van de kleinste naar de grootste?!?! Uiteindelijk de GTI gekozen, de beste en leukste auto die ik tot nu toe gehad heb. Maar deze was driedeurs en door weer een privé omstandigheid uiteindelijk gekozen voor de Octavia.

ertromp

Forumguru
Welkom en uit ervaring weet ik dat de O2 1.4 TSI met Eibach onderstel gewoon een lekker sturende en rijdende auto is. Gefeliciteerd met de aanschaf :thumbsup:

golfgti2009

Senior Member
Ik moet zeggen dat het nu prima rijdt met de Eibach (Bilstein B10 demper met valve aanpassing, heb ik niet van mijn eigen) icm MAD veren. De reden voor de MAD veren is dat deze volgens de gebruikers iets stugger zijn als de Eibach. De auto is voor het zicht netjes verlaagd en de rij eigenschappen zijn echt prima te noemen.

Het bestaande onderstel wat er onder uit is gekomen was nog in goede conditie. Ik denk dat het standaard onderstel gewoon te slap is.

Bovenaan Onderaan