Nokia N8

Hefo

Nieuw lid
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Nokia N8 en de (af fabriek) carkit van Skoda? Nokia geeft aan dat de N8 Rsap ondersteunt, maar dat er voor alle zekerheid toch nog even contact met Skoda moet worden opgenomen. Skoda Nederland geeft aan dat de ontwikkelingen in mobiele telefoons te snel gaan en dat ik contact moet opnemen met de dealer..... De dealer heeft her en der geinformeerd, maar kent helaas niemand met een N8.
En ik wil natuurlijk wel weten of mijn carkit gaat werken met de N8. Iemand ervaringen?

Klaasje

Forumguru
volgens mij is rsap een Nokia ontwikkeling en zal dat dus zeker werken op de Columbus.
sowieso wordt ook Handsfree protocol nu gesupport bij de af fabriek car kit

hemi24

Forumguru
De carkit van Hefo (mei 2009) ondersteund als het goed is uitsluitend rSAP, als het de premium-versie is in ieder geval...

Maar goed als Nokia aangeeft dat de N8 dit protocol ondersteund, zou het moeten werken.

Hefo

Nieuw lid
Ik weet niet of ik de premium-versie heb (hoe kan ik daar achter komen). Ik heb ook niet de Columbus, maar de Bolero (zal echter niet uitmaken). Skoda durft geen uitspraak te doen (laat het aan de dealer) en Nokia geeft aan dat de N8 zeker Rsap ondersteunt, maar dat voor alle zekerheid bij de importeur moet worden nagevraagd of dit wel echt werkt. Een Rsap telefoon en een Rsap carkit gaan blijkbaar niet standaard goed met elkaar communiceren. Vandaar de vraag of iemand ervaringen heeft met deze combinatie.

Hefo

Nieuw lid
De dealer had ook een lijst waarop de N8 niet voorkwam. Mogelijk (hopelijk?) is dit dezelfde lijst. De lijst is van juni 2010, toen waren de nieuwe Nokia's denk ik nog niet beschikbaar. In dat geval is er nog hoop. Ik hoor het graag of de C5 wel werkt, dan is er ook een kans dat de N8 gaat werken - hoewel de besturingssoftware van de N8 weer niet hetzelfde is als die van de C5. Pffff, waarom niet een "normale" bluetooth-carkit bij Skoda (en VW)?

oppie

Nieuw lid
Heeft de dealer geen Skoda staan met af-fabriek bluetooth zodat je dit even kan testen? Of anders even bellen met een andere Skoda dealer in de buurt om dit even te mogen testen. HTC Desire staat ook nog niet in die lijst met ondersteunde toestellen, maar hij werkt perfect met de af-fabriek BT.

Hefo

Nieuw lid
De af-fabriek bluetooth zit in mijn auto en werkt prima met mijn huidige telefoon. Maar ik ben juist toe aan een nieuwe telefoon en wil natuurlijk graag dat deze werkt met de carkit

MarcoO2

Forumguru
Ik hoor het graag of de C5 wel werkt, dan is er ook een kans dat de N8 gaat werken - hoewel de besturingssoftware van de N8 weer niet hetzelfde is als die van de C5. Pffff, waarom niet een "normale" bluetooth-carkit bij Skoda (en VW)?
Ik ben 'm nu aan het "verkennen", zal later vandaga proberen 'm te koppelen. U hoort nog!

Berry

Senior Member
Mijn Nokia X6 werkte NIET met de fabriek af carkit maakte wel verbinding maar kan niet in telefoonboek komen etc,
een collega van mij het zelfde met zijn X6 ook met een VAG carkit.
Blijkt dat telefoon op de "werkt niet lijst"stond
Carkit werkt wel met mijn Samsung galaxy Apollo.
Heeft iemand niet de actuele lijst?

MarcoO2

Forumguru
Zojuist succesvol mijn Nokia E5 gekoppeld aan de carkit. Apparaat zoeken, code intoetsen en klaar. Ging direct synchroniseren (telefoonboek overzetten), direct volledig operaioneel. Super! Maar of het met de N8 ook lukt, is dus nog steeds zeker.

Hefo

Nieuw lid
In ieder geval prettig dat de E5 wel werkt. Inderdaad helaas weinig garantie voor de N8. Ik begrijp dat de X6 ook over Rsap zou beschikken en toch werkt het dan weer niet goed met de carkit. Ik krijg het idee dat de actuele lijst van juni vorig jaar is en daar staat de N8 nog niet op. Via via ligt de vraag opnieuw in Leusden, hopelijk kan men daar toch een antwoord achterhalen. Blijkbaar is er nog niemand op dit forum met een N8.

TL@

Forumguru
Mijn Nokia X6 werkte NIET met de fabriek af carkit maakte wel verbinding maar kan niet in telefoonboek komen etc,
een collega van mij het zelfde met zijn X6 ook met een VAG carkit.
Blijkt dat telefoon op de "werkt niet lijst"stond
Carkit werkt wel met mijn Samsung galaxy Apollo.
Heeft iemand niet de actuele lijst?

Die X6 is met Symbian niet? Dan heb je nog een extra programma nodig om te syncen, weet niet meer wat. Ik heb dat ook gehad met mijn 5800 (die ik niet meer heb) en heb het programma van de site van Ford gehaald.

Hefo

Nieuw lid
Toch maar een Nokia N8 aangeschaft en het werkt probleemloos met de carkit (gelukkig).

Hefo

Nieuw lid
Kijk, dat is goed om te horen! Top! Was 't bij jou ook "plug and play"?

Ja, externe sim op telefoon selecteren, pairen en klaar. Adresboek overzetten (was waarschijnlijk niet eens nodig, ik heb dezelfde simkaart gehouden). Simpel dus. Nu nog even uitvinden wat de telefoon allemaal kan........

woozie

Actief lid
@Hemi

bij de nieuwe versie van de carkit hoef je geen progje meer op je symbiantoestel te zetten. dit werkt nu gewoon goed.
bij de parrot had ik in de vorige auto indeerdaad wel een progje nodig.

Bovenaan Onderaan