Verschil tussen iPod, PDA en Nokia
Ik heb eens uitgebreid zitten luisteren naar de geluidskwaliteit van een iPod, een HP hx2190 PDA en een Nokia 3109 via de AUX-ingang van een Stream. Allen worden via hun koptelefoon aansluiting aangesloten.
De iPod klinkt prima. Als je dan nog een 160GB uitvoering hebt kun je de wereld rond zonder een muziekje twee keer te horen.:680:
De hx2190 klinkt niet echt lekker. er ontbreekt iets in de geluidskleur. Maar wel leuk is als tomtom je de weg wijst via de speakers. Joda:"Left you must turn" "At you destination you have arrived"
In de 3109 heb ik 2GB microSD zitten. Heeft echter niet de normale 3,5mm plug maar een 2,5 mm. Hiervoor heb je een verloopje nodig. Klinkt normaal met een koptelefoon op goed. Maar zodra je het geluid over de Stream laat lopen is het bagger. Als de 3109 van nummer wisselt hoor je ook een bromtoon. Leuk is wel dat je handsfree kan bellen over de Stream.
Mijn vermoeden is dat de belasting van de AUX-ingang onvoldoende is voor de hoofdtelefoon uitgang en daardoor de geluidskwaliteit minder is. De iPod heeft het wel goed geregeld.
ik zal het eens verder uitzoeken.