Nokia Telefoon als MP3 speler in de auto?

Reizende

Actief lid
Hallo,

Graag hoor ik of er mensen zijn die een Nokia (van bijvoorbeeld de N-serie) hebben aangesloten op hun autoradio. Dus dat de MP3's via de telefoon naar je speakers in de auto gaan. Ik heb zelf een VDO Dayton MS4200, en krijg waarschijnlijk binnenkort een Nokia N91.

Arno

Nieuw lid
Hoi,

Ben nieuw hier en de bestelling is de deur uit, Combi Elegance 1,9TDI, Island Green. En wat dat audio verhaal betreft: theoretisch gezien moet het kunnen. Stel je hebt een VDO autoradio en GEEN CD wisselaar dan kun je een stekker kopen, zie bijv. http://www.acvgmbh.de/newsletter/download/acv_newsletter_07-2005.pdf , Hiermee creeer je een line-in voor je autoradio voor bijv. een mp3 speler etc. Bepaalde telefoons hebben een koptelefoon uitgang maar die is waarschijnlijk niet geheel geschikt als line-out. Zelf ben ik op zoek naar een soort houder/carkit waarbij ik m'n t-mobile SDA erin kan zetten en deze ook als mp3 speler kan gebruiken op een JVC autoradio.

Nog wat handige links:

www.thb.de
www.dietz.biz
www.dension.de

Overigens snap ik best dat ze allemaal adapters en andere gein maken voor de ipod.. maar als ze nu ook eens iets universeels maken... voor bijvoorbeeld je usb stick.

JeeWee

Actief lid
Vanuit de praktijk kan ik melden dat het werkt. Mijn Nokia E61 heeft met een 2GB geheugenkaartje voldoende ruimte voor muziek, en die speel ik via de carkit (Nokia CK7W) wel eens af. Het geluid via de Stream is dan niet optimaal, maar for the time being kan het ermee door. Enige echte nadeel is gekoppeld aan de telefoon: de E61 maakt het je niet heel makkelijk om bij je muziek te komen. Tijdens het rijden 'even' de muziek opzoeken is er niet bij. Tis meer een handige oplossing als mijn MP3 speler (via de AUX-ingang onder de middenarmsteun voorin) geen power meer heeft of nog in mijn andere jas zit ;)

Verschil tussen iPod, PDA en Nokia

Ik heb eens uitgebreid zitten luisteren naar de geluidskwaliteit van een iPod, een HP hx2190 PDA en een Nokia 3109 via de AUX-ingang van een Stream. Allen worden via hun koptelefoon aansluiting aangesloten.

De iPod klinkt prima. Als je dan nog een 160GB uitvoering hebt kun je de wereld rond zonder een muziekje twee keer te horen.:680:

De hx2190 klinkt niet echt lekker. er ontbreekt iets in de geluidskleur. Maar wel leuk is als tomtom je de weg wijst via de speakers. Joda:"Left you must turn" "At you destination you have arrived"

In de 3109 heb ik 2GB microSD zitten. Heeft echter niet de normale 3,5mm plug maar een 2,5 mm. Hiervoor heb je een verloopje nodig. Klinkt normaal met een koptelefoon op goed. Maar zodra je het geluid over de Stream laat lopen is het bagger. Als de 3109 van nummer wisselt hoor je ook een bromtoon. Leuk is wel dat je handsfree kan bellen over de Stream.

Mijn vermoeden is dat de belasting van de AUX-ingang onvoldoende is voor de hoofdtelefoon uitgang en daardoor de geluidskwaliteit minder is. De iPod heeft het wel goed geregeld.

ik zal het eens verder uitzoeken.

tlpeter

Actief lid
Overigens snap ik best dat ze allemaal adapters en andere gein maken voor de ipod.. maar als ze nu ook eens iets universeels maken... voor bijvoorbeeld je usb stick.

Dit kan de icelink van desion

Als je de gateway 300 neemt dan heb je er ook een usb aansluiting op zitten

Dit kan de icelink van desion

Als je de gateway 300 neemt dan heb je er ook een usb aansluiting op zitten

De Stream MP3 lust ook CD's met MP3's dus ik knal er een CD-RW in en heb 800MB aan muziek. Is toch zo'n 200 nummers of ongeveer 10 uur. Met twee Cd'tjes rijdt je naar Zuid-Frankrijk en terug. Waarom dan geld spenderen aan een Gateway 300?

En het topic ging toch eigenlijk over de geluidskwaliteit via de standaard radio?

tlpeter

Actief lid
Dat klopt :D
Alleen geef ik hem antwoord op een vraag die ook met caraudio te maken heeft.
Mijn ervaring met gebrande cd's is dat ze na verloop van tijd niet goed meer werken.
Geluidskwaliteit met muziek vanaf mobiel heb ik alleen kunnen testen dmv bluetooth aan een parrot 3100.

Ik persoonlijk vind het product van Dension een hele goede oplossing voor allerlei media

Je kan er een bluetooth module op zetten of een video uitgang zodat je een complete interface hebt waar van alles aan kan worden gesloten

Ook kan je dan via bluetooth media streamen vanaf je telefoon :D

Misschien mooi ding zo'n Dension maar kan er nu echt meer mee dan met de Stream MP3 met AUX ingang? Volgens mij heb je helemaal geen Dension ding nodig. Dat scheelt weer in de portomonee.

Enig Googlen leerde dat een normale AUX ingang een ingangsweerstand van 10 tot 100 kohm kan hebben. Terwijl een earphone zo vanaf 16ohm tot ongeveer 120 ohm weerstand heeft. Die van een ipod zijn 32ohm. Waarschijnlijk gaat er door de grote weerstand van de AUX-ingang niet genoeg stroom lopen en worden daardoor de eindtrappen in de hx2190 en de Nokia onvoldoende belast om goed opengestuurd te worden. Wat klippen en dat soort dingen tot gevolg kan hebben. En dat betekent dan weer een bagger geluid. Ik zal eens kijken of ik een printje kan boetseren met twee 3,5mm plugs en twee 32 ohms weerstanden. Zien of de geluidskwaliteit dan beter wordt.

De iPod heeft het in ieder geval wel goed voor elkaar. Die klinkt goed.

Trouwens let ook eens op de drie gevoeligheids nivaues voor de AUX-ingang die je op de Stream kan instellen.

Maar door de bank genomen is die Stream met MP3 en AUx-ingang nog zo gek nog niet.

heb zelf een N95 en klinkt prima, koptel. van foon uit naar de aux in van de radio (pioneer)

geluid is even goed als de cd speler ...

grtz!

Bovenaan Onderaan