Nokkenassensor

RCR78

Nieuw lid
Hallo,

Ik rijdt momenteel in een O2 1.6 Tdi van 03-2012 waarvan afgelopen maandag het motorlampje ging branden.
Ben die dag langs de plaatselijke dealer geweest en die heeft de melding gereset.
Na 2 dagen begon dat motorlampje weer te branden, toen bij de dealer geweest waar de auto in onderhoud is.
Ze hebben hem uitgelezen en gereset. Nu blijkt dat de nokkenassensor vervangen moet worden, dit gaat pas over iets meer dan een week gebeuren.

Mijn vraag is of ik gewoon door kan blijven rijden, want het lampje is inmidddels weer gaan branden.
Ik merk nog niks aan het rijgedrag van de auto.

RayDelft

Forumguru
Als de SENSOR kapot is, dan is er met de nokkenas niks aan de hand lijkt mij. Ik weet niet of die sensor behalve iets meten ook iets aanstuurt. Als hij alleen maar meet, dan lijkt het me geen risico.

Hendrik5E

Senior Member
Ik heb echt weken in mijn Ibiza tdi met deze melding gereden. Heb de sensor ook vervangen maar de melding bleef terugkomen agv een draadbreuk. Mss kan je eerst ff checken of je geen draadbreuk hebt en bespaar je zo de kosten van een nokkenassensor. Je kan de 3 draadjes doormeten vanaf t management naar de sensor toe met een weerstandsmetertje...Start hij nu ook slechter of niet? Dat was bij mij namelijk wel t geval; ik moest ff gas geven bij t starten.....

Antera

Donateur
Hij loopt verder op de krukassensor. Let op dat de melding ook kan komen omdat er te veel rek is gekomen in de riem/ketting en daarom afwijkende metingen doet maar neem aan dat ze ook even de meetwaardeblokken hebben geraadpleegd. Draadbreuk ook mogelijk maar dit is dan weer terug te zien in de meetwaardeblokken en in de betreffende foutcode

Hendrik5E

Senior Member
Antera, denk niet dat de dealer zo ver kijkt hoor....heb de ervaring dat ze bij het minste geringste iets gaan vervangen zoals de meldcode aangeeft; was bij mij ook zo en nu is deze alweer besteld volgens de Topicstarter.....Kijken echt niet langer dan hun neus lang is. Jij zou hier dus wel rekening mee houden!

Bovenaan Onderaan