Cootje
Lid
Hallo,
Sinds een week (midden in de vakantie) brandt het gele motoricoontje in m'n dashboard.
Eerste gedachte was een defecte lambdasonde.
Echter, vanmorgen, na terugkomst, heb ik het systeem door onze plaatselijke garagist (multimerk) laten uitlezen.
Het lijkt geen defecte lambdasonde te zijn.
De foutcode:
000022 - CR 1; nokkenasst. (G40) / krukastandsensor (G28).
P0016 - 000 - verkeerde inbouwcombinatie - MIL AAN.
Na reset komt de foutcode bij starten van de motor meteen weer terug.
Het duurt ook even voordat de motor wil aanslaan bij starten (start overigens wel altijd).
M'n garagist denkt dat de distributieketting begint te rekken, waardoor de meldingen van de genoemde sensoren niet meer overeenkomen met wat het zou moeten zijn; dit klinkt plausibel.
Nu lees ik ook berichten over defecte kettingspanners.
Het betreft een Superb 3T5 van mei 2011 1.8TSI 4x4 (volgens mij een CDAA).
Zou het inderdaad een defecte kettingspanner kunnen zijn, of ben ik 'aan de beurt' voor een nieuwe ketting?
Alvast dank!
Sinds een week (midden in de vakantie) brandt het gele motoricoontje in m'n dashboard.
Eerste gedachte was een defecte lambdasonde.
Echter, vanmorgen, na terugkomst, heb ik het systeem door onze plaatselijke garagist (multimerk) laten uitlezen.
Het lijkt geen defecte lambdasonde te zijn.
De foutcode:
000022 - CR 1; nokkenasst. (G40) / krukastandsensor (G28).
P0016 - 000 - verkeerde inbouwcombinatie - MIL AAN.
Na reset komt de foutcode bij starten van de motor meteen weer terug.
Het duurt ook even voordat de motor wil aanslaan bij starten (start overigens wel altijd).
M'n garagist denkt dat de distributieketting begint te rekken, waardoor de meldingen van de genoemde sensoren niet meer overeenkomen met wat het zou moeten zijn; dit klinkt plausibel.
Nu lees ik ook berichten over defecte kettingspanners.
Het betreft een Superb 3T5 van mei 2011 1.8TSI 4x4 (volgens mij een CDAA).
Zou het inderdaad een defecte kettingspanner kunnen zijn, of ben ik 'aan de beurt' voor een nieuwe ketting?
Alvast dank!