Nokkenasversteller

Dorus

Lid
Beste mensen,

Ook ik heb, volgens de garage, met mijn octavia TSI 1.4 uit 2009 met 74.000 km problemen met de nokkenasversteller. De auto geeft een ratelend geluid bij starten.
Nu staat er al veel op het forum over deze problemen. Toch een paar concrete vragen.
Vraag 1: Zijn er meer gevallen bekend met een octavia uit 2009? Ik lees alleen maar over 2010 en 2011.
Vraag 2: Zijn er specifieke regelingen betreffende garantie of coulance? Kan geen concrete uitspraken hierover vinden. Wat kan dit ev. gaan kosten?
Met dank voor de reactie

Skoody Boo

Actief lid
Weet je dat het de nokkenasversteller is of denk je dat? Ratelend geluid bij starten zou misschien ook iets anders kunnen zijn.

Dorus

Lid
Jip.
Garage heeft net gebeld en wil voor reparatie hiervan de kosten merendeels zelf op zich nemen. Zij vragen euro 150,-
Daarnaast een leenauto gratis.

Dorus

Lid
Volgens de garage is de nokkenasversteller geen algemeen probleem. Dit speelde zich , volgens hun, alleen af bij de ketting en dan hoofdzakelijk de 1.8 serie

Cordoba

Forumguru
TSI 1.2 en 1.4 motoren hebben vooral problemen met de distributieketting, dit geldt voor Skoda, Seat, VW en ik weet eigenlijk niet of ze in een Audi zijn toegepast. Hierover zijn talloze topics te vinden op de verschillende merkfora.

Ik vraag me wel af, of het verhaal van de dealer geen methode is, om de klant 150 euro te laten dokken voor een andere distributieketting, die eigenlijk gewoon onder de garantie valt.

Dorus

Lid
Volgens de garage is er geen probleem met de ketting, maar is de nokkenasversteller de oorzaak. Dit concluderen ze o.b.v. het geluid. Vandaag dus een nieuwe nokkenasversteller voor euro 150

Bovenaan Onderaan