Noodloop bij opschakelen naar 5e versnelling

gdj2017

Nieuw lid
Hoi,

Even voorstellen,
Hans, 38 jaar uit Oldenzaal, in het bezit van een Fabia2 combi 1.2 tdi greenline bj: 08/2010

probleem,

in alle versnellingen geen probleem, bij opschakelen naar 5 binnen een paar minuten gloeispiraal lampje en auto in noodloop, motor uit en probleem verdwenen....ik rij nu alleen nog in 4 (ook op snelweg...)

auto al bij de dealer gehad, variabele klepjes turbo zitten vast zegt men, ook de laaddruksensor al vervangen, geen resultaat.....ik ben er van overtuigt dat het geen turbo probleem is...

is het mogelijk dat er een slang los zit of iets dergelijks?

wie kan mij wat tips in de goede richting geven? het is een irritant probleem namelijk...:(

groet.

Huibert

Forumguru
Welkom, voorstellen in het voorstellings topic wordt erg gewaardeerd. Schoepen vast is zeer aannemelijk bij dit soort problemen, dealer oplossing is het vervangen van de turbo is ook erg kostbaar. Andere, veel betaalbaardere is het laten reinigen van de turbo, niet iedereen doet dit helaas. Van Vagtechniek in Neunen weet ik dat zij dit wel doen, zij zijn überhaupt erg bedreven in het het opzoeken en verhelpen van storingen bij auto's van de vag groep. Er zijn ongetwijfeld nog veel meer adressen maar met hun heb ikzelf zeer goede ervaringen.

Arjann

Forumguru
Als er een slang los zit of gescheurd is dan hoor je dat meestal wel met accelereren. Afhankelijk van de storing die erin zat zal de garage dat toch wel gecontroleerd hebben? En waarom twijfel je aan hun diagnose? Welke storing zat erin?

gdj2017

Nieuw lid
de storing is laaddruk te hoog, waarom komt deze alleen in de 5e en niet in de 4e met 3 a 3,5 duizend toeren?
het is echt puur het schakelen naar 5 en hij springt in storing na 1 a 2 minuten...

EdK

Forumguru
TSja het is een rottig eind rijden naar Nuenen ( VAG Techniek ) voor je maar wel de toko met problemen waar de dealer niet echt uitkomt.
Maar bij een dealer blijven hangen die alleen maar met een testkast en blindweg onderdelen vernieuwen iets probeert op te lossen...... dat kan ook aardig in de papieren gaan lopen.

Bovenaan Onderaan