Noodstand en uitval adaptive Cruise Control

Ron K

Nieuw lid
Ik heb een Skoda kodiaq uit 2019 DSG 2.0 Diesel 150 pk
Inmiddels 380.289 km bijna probleemloos meegereden .
Dagelijks rijd ik grote afstanden op de Duitse snelweg.
Zodra het buiten warm weer is 22C of meer komt het regelmatig voor dat de auto in Nood stond slaat Mac 80 tot 100 kmh. Zodra ik de auto helemaal uitzet en op nieuw start kan ik soms weer een paar honderd of soms wel paar duizend km rijden. Het lijkt dan alsof er niets aan de hand is.
En ineens is ie er weer.
Ik rijd 1500 tot 2000 km per week dus die paar 1000 dat hij zonder problemen rijd zijn snel om.

Is er iemand bekend met het probleem?
Zo ja hoe hebben jullie het kunnen oplossen ?
De garage vervangt regelmatig iets en laat weten dat ze iets hebben vervangen maar het probleem is nog nooit opgelost geweest
Ik ben benieuwd of iemand me verder kan helpen

Mvg Ron
 

hemi24

Forumguru
Vervelend probleem!

Dat vervangen van “iets” zullen ze doen n.a.v. foutmeldingen neem ik aan?

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat het eerder een probleem is met de bedrading en dat is vaak moeilijk te vinden…!
 

Tees

Donateur
Zoals @hemi24 al aangeeft, het helpt als we de foutcodes weten, anders is t voor ons ook gissen. En of de foutcodes telkens hetzelfde zijn of steeds anders, en wat ze dan vervangen hebben.
Het kan bekabeling zijn, maar ook zomaar iets anders waar de garage niet aan gedacht heeft. Met deze respectabele km-stand kan er natuurlijk van alles zijn dat versleten is.
 

Antera

Donateur
De glazen bol doet het helaas niet. Handig om uit te laten lezen tijdens de problemen
 

Aerial

Nieuw lid
Ik heb een Skoda kodiaq uit 2019 DSG 2.0 Diesel 150 pk
Inmiddels 380.289 km bijna probleemloos meegereden .
Dagelijks rijd ik grote afstanden op de Duitse snelweg.
Zodra het buiten warm weer is 22C of meer komt het regelmatig voor dat de auto in Nood stond slaat Mac 80 tot 100 kmh. Zodra ik de auto helemaal uitzet en op nieuw start kan ik soms weer een paar honderd of soms wel paar duizend km rijden. Het lijkt dan alsof er niets aan de hand is.
En ineens is ie er weer.
Ik rijd 1500 tot 2000 km per week dus die paar 1000 dat hij zonder problemen rijd zijn snel om.
*knip*
Hi Ron, Ik heb ook een 150Pk diesel versie met nog maar 150k opde teller. Goed om te lezen dat jij er al 380K me gereden hebt.. Die kant wil ik ook op gaan. Wat bedoel je met "bijna" probleemloos? heb je nog problemen gehad met de DSG / Mechatronic? Dat kan ook een reden zijn dat je wagen in "noodloop" gaat.
 
Bovenaan Onderaan