Noodstop - Remlichten/knipperlichten

sandurtjuh

Forumguru
Hi,

ik heb een paar weken geleden de optie bij een noodstop aangezet, dat de knipperlichten ook oplichten. Nu moest ik toevallig een noodstop maken, maar geen knipperende remlichten en al helemaal geen knipperlichten. Boven de 60km/h, langer dan 1,5 seconde, ABS gevoeld, complete stop. Uitgelezen met VCDS, 1 fout (gewist), Vehicle Inclination Sensor (maar volgens mij hoort deze bij het alarm).

Iemand enig idee?

Het is niet dat ik het persé nodig heb, maar allé, als het erop zit, moet het ook werken he :)

Jee13

Forumguru
Knipperende remlichten is moeilijk zelf waar te nemen;)

Op rustige weg even vol intrappen en tot stilstand komen, dan moet je het zo merken aan de paniekverlichting

Misschien nog even vcds eraan hangen om te kijken of je de verandering wel goed hebt opgeslagen?

sandurtjuh

Forumguru
@Jee13 Haha dat is zeker waar. Dit ook geprobeerd met kennis in de auto erachter ;)
Daarnaast VCDS er al eens aangehangen om te controleren, dit staat allemaal aan. Wellicht wordt het dus toch bezoekje aan dealer denk ik zo.

Kempes

Forumguru
Heb je het wel aanstaan in je mdf? Of deze anders even resetten naar de fabriekswaarden en dan weer aanzetten misschien werkt het dan wel..

• Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Volgens mij gaan de knipperlichten ook pas aan als je volledig tot stilstand hebt geremd (noodstop)...

sandurtjuh

Forumguru
Hm, helaas geen uitkomst geboden. Ik ga met deze vraag naar de dealer. Kunnen ze wellicht meteen kijken naar de Vehicle Inclination Sensor. Thanks voor de antwoorden!

boontjeRS

Forumguru
Knipperlichten gaan maar als je zo goed als stil staat bij noodstop. Niet bij plots hard remmen en loslaten ald je nog rijdt. Bij mn schoonbroerke zn mazda en lancer toch zo. Bij mijn huidige vrs ook. Eens geprobeerd hoe snel ie stilstond vanaf 80 per uur door pipo die dacht overal voorrang te hebben. :banghead:

Cordoba

Forumguru
Heb je het wel aanstaan in je mdf?
th

Of was het nu MFD (Multi-Functioneel Display) in plaats van mdf (Medium-Density Fibreboard)

Kempes

Forumguru
:cry:Medium-Density Fibreboard klinkt best stoer..

Ik zal niet zo flauw zijn om mijn eerdere post aan te passen nu het nog kan..maar het donateurschap is weer een stapje dichterbij:D

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Kempes Het idee van je eerdere post was gewoon goed, maar het was te verleidelijk om zonder knipoog, het verwisselen van de letters te laten liggen.

DeNnZ

Forumguru
Ik heb het bij mij S2 ook geactiveerd maar naar mijn idee werkte de knipperlichten ook niet mee.
Ik heb de aanpassing gedaan met een kloon kabel, misschien dat het daar aan ligt...

Bovenaan Onderaan