Notoire jappenrijder naar Skoda

Hoi,

Ik ben Marcel (46) uit Rotterdam , getrouwd en 2 vrij jonge kinderen. Ik heb de afgelopen 27 jaar gereden in meestal stokoude japanners (toyota, mitsubishi, nissan, mazda) met af en toe een (dramatisch slecht bevallen) uitstapje koreaan(hyundai) . Ik kocht ze met 10-12 jaar en reed ze op.
De topper was een 1994 Mazda 626 waar ik 6 jaar mee mocht rijden voor 2000 Euro afschrijving en in 20110 met 345 k op de teller afscheid moest nemen.
Sinds juni een werkgever met leaseauto's en een skoda fabia II combi greenline besteld (een knalrode). 4 juli is ie besteld. in Week 38 is ie gebouwd.. in week 41-42 wordt ie voor de deur gezet en haalt de leasemaatschappij mijn voorloopauto op (Toyota Auris, toeters en bellendoos met te veel pk's, te weinig bagageruimte en 25 % bijtelling). Ik hoop dat ik er aan kan wennen, een niet aziaat.. maar met 14 % gaat dat best lukken.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en ik denk dat het wel gaat lukken met je Skoda.

RefleCs

Forumguru
Ik rij nu zo'n 2 maand in de benzine variant van de Faab met erg veel plezier. Heel veel plezier met je Fabia!

memoscan

Senior Member
Beste Marcel,
Welkom op dit forum, Hoewel ik in mijn autoleven al heel wat auto,s heb versleten van diverse merken ben ik ondanks alles zeer tevreden en totaal omgeturnd naar Skoda[ sinds 8 jaar] Een merk dat je in de toekomst leert kennen als zijnde zeer betrouwbaar en zeer veel ruimte en ook zal er best eens een storing zijn [zoals elk merk] ,als karpervisser ben ik de onlangs nog een weekje centerparcs geweest en heb mij wederom verbaasd hoeveel ruimte ik beschikbaar had in mijn Fabia 1 combi van 2003, dus ook voor je kinderen genoeg ruimte achterin, ik ben er van overtuigd dat je wel wend aan de Skoda, veel sucses.
Memoscan

The bone collector

Senior Member
Welkom op het forum Ashanti (Marcel),

Met de Fabia II, greenline heb je volgens mij wel een goede keuze gemaakt. Qua storingen zit je zeker veilig, er kan altijd iets gebeuren maar over het algemeen zijn er niet echt steeds terugkerende problemen bij de eigenaars. Ten opzichte van de japanse, oudere, wagens zal elke moderne wagen natuurlijk wel wat meer toeters en bellen hebben natuurlijk. Maar ik denk dat het wel moet lukken om daar aan te wennen.

Wens je veel veilige en succesvolle kilometers toe. Ik krijg onze Fabia Elegance 1.2 DSG met leren bekleding volgende week vrijdag maar had zakelijk al een Octavia Combi tot volle tevredenheid tot 165000 km gereden.

Max5

Senior Member
Herkenbaar verhaal Ashanti.
Ik heb zelf ook jarenlang 10+ jarige Japanners gereden, en nu dan ook een Fabia GL Combi.
Eerlijk gezegd ben ik niet om, de wegligging en de souplesse van motortjes en bakken vind je niet terug bij een Fabia...
Maar als je andere ervaringen krijgt, ik lees het graag!

Bovenaan Onderaan