Nou, hier ben ik dan !!!

pierre27

Actief lid
Goede morgen,
als je een paar jaar geleden gezegd zou hebben, dat ik nu in het Skoda-forum een bericht zou plaatsen, ... dan had ik je voor gek verklaard, ... never-never, mooi niet!:mad:
Het merk Skoda stond voor mij gelijk aan de Oost-Duitse Trabant, .... dus zogezegd was het een Tjechische Trabant.
Ik ben nieuw op dit forum, zoals je wel zult begrijpen en ben gehuwd en heb een vrouw en vier dochters.:worshippy:
#Mijn eerste auto kocht ik in 1965, een DKW-de Luxe van 1961, een drie cylinder tweetact benzinemotor, .. drie bromfiets-motoren achter elkaar, drie stel puntjes, drie bobines, maar ... ik had al wel een oliepomp, dus ik hoefde geen mengsmering te tanken, ..bij mijn eerste tankbeurt kostte de benzine 0,47 cent per liter.
#Mijn tweede auto kocht ik in 1977, een VW-Golf-Diesel, omdat ik mijn DKW naar de sloop moest brengen.
#Mijn derde auto kocht ik in 1987, een Mercedes 190 2,5 D, terwijl de Golf door mijn tweede dochter werd bereden, ... tot 1990, toen reed zij hem in puin, :blush: ...... zelf had zij gelukkig niets, restant naar de sloop!
Omdat de 25 jaar regeling eindigt voor alle auto's vanaf 1987, ik kom net een half jaartje tekort, en ik iedere maand € 100,00 wegenbelasting moet betalen, terwijl ik nog geen 5000 km per jaar rijd, omdat wij ook met de Camper rijden , dacht ik....
EEN NIEUWE AUTO ZONDER BPM EN WEGENBELASTING
een VW-Polo Blue Motion diesel leek mij wel wat, hij is ietsje kleiner dan de Golf, maar wij hoeven er alleen beiden maar in te zitten, .. mijn dochters zijn n.l. al lang uitgevlogen, .... in Breda zelfs wezen kijken en eventueel proefrijden, alleen ... er was er niet een aanwezig, hij zou pas a.s. vrijdag komen, natuurlijk wel in een bezine Polo gezeten, omdat wij nogal lang zijn, vond ik het instappen nogal bezwaarlijk, tenzij je de stoel helemaal op de laagste stand liet staan,... wel laag bij de grond, daarna oppompen.
Sorry, ik moet mijn vrouw ophalen van het station in Roosendaal, :545:eek:m 10,12 komt zij aan en dat gaat voor, misschien tot later.
Prettige dag verder,
mvg
Pierre

corsaar

Senior Member
Hoi Pierre,

Welkom op het forum, een zielsverwant erbij, ook ik had een verschrikkelijke aversie tegen een skoda, maar dat is rap veranderd. Zowel mijn zoon (die een nog grotere hekel aan skoda had) hebben er een in bestelling staan.

pierre27

Actief lid
Goede middag,
even een korrektie op mijn eerste bericht, nl.:
terwijl de Golf door mijn tweede dochter werd bereden, ... tot 1990, toen reed zij hem in puin, :blush: ...... zelf had zij gelukkig niets
daarop kreeg ik kommentaar, dus ik zal het eerlijk vertellen.
Zij zat wel achter het stuur en ik naast haar, ... de kofferbak van de Golf was leeg, er zat een nogal zware aanhanger achter de Golf, welke ik verkeerd beladen had, geen druk op de kogel, teveel achterop geladen, .. ... heb ik toen niet gecontroleerd.
Onderweg moest zij remmen, de lichte achterkant van de Golf kwam omhoog door de druk van de aanhanger, welke ook omhoog wilde en in een fraktie van een seconde stonden wij achterstevoren naast de aanhanger, gelukkig geen tegemoetkomend verkeer, aanhanger triangel verbogen/gescheurd en de Golf hing met zijn wielen boven de weg aan zijn trekhaak.
Het gehele chassis van de Golf was krom en gescheurd door de krachten, dus het werd sloop.
Zo nu ga ik weer verder, waar ik in mijn eerste bericht gebleven was.
Nadat wij de Golf-Polo benzine hadden bekeken, zouden wij eventueel morgen (23 april) de nieuwe Blue-Motion proefrijden, wij kregen twee brochures mee, waarin alles stond.
(Voor mij stond het al vast, het zou een nieuwe VW-Polo worden:xyxthumbs:)
Mijn echtgenote vond echter de instap niet fijn en nogal krap, de kofferbak ruimte vond zij ook niet om naar huis te schrijven, dus .... voor de goede orde haalde ik op internet nog een paar A-klasse diesels tevoorschijn met hun dealers, maar ik was er van overtuigd dat het verloren tijd zou zijn.
Op 16 April ... ... de eerste een Peugeot 107 D, ...... niet om aan te zien, klein en vooral het instrumenten-paneel met die grote op zichzelf staande klokken.
Mijn echtgenote vond het ook maar niets, (zie je wel verloren tijd)
daarna een Kia-Picanto te Etten-Leur,.... veel te klein voor onze lange benen (zie je wel verloren tijd).
De volgende dealer was een Seat/Skoda dealer in Roosendaal (daarna nog gauw een Honda bekijken, ... klaar, ... het wordt een VW), de Seat was ook te klein en duurder dan de Skoda-Fabia-Combi-Green-Line-DIESEL.
IK stond verbaasd te kijken, zelfde motor als de Polo, 30 centimeter langer, perfekt uitgerust, Vw bleek in 1989 de Skoda overgenomen te hebben..... ..... alleen de wagen zou pas begin Juni te zien zijn, ook geen brochures.
Wij konden wel in een benzine Fabia, welke hetzelfde was als de diesel volgens de verkoper, de zitruimte, kofferbak inhoud, instrumentenpaneel etc. bezichtigen, wij hebben zelfs een proefrit gemaakt, .... wat een ruimte, confort, uitrusting, rijeigenschappen en prijs voor deze wagen. :xyxthumbs:
Binnen drie uur was de koop gesloten voor een:
SKODA FABIA COMBI 1.2 TDI Greenline ,, Artic Green Metallic ,,
Domino Black '' DIESEL "
AfleverdatumL: 16-4-2010 (dat is natuurlijk een foutje, hij komt pas begin Juni van de band)
Naar de Honda hebben wij niet meer gekeken en ik ben blij, dat het dankzij mijn echtgenote:545: geen verloren tijd is geweest.
Zo, als het te lang is geworden, sla je maar een stuk over, prettige middag verder,
mvg
Pierre

Lordje

Actief lid
Welkom op het forum Pierre en proficiat met je keuze !
Je wordt en gelukkig Skoda rijder net als ik denk ik :).

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Pierre, leuk verhaal. Welkom bij dit leuke en informatieve forum !
Naar wat voor Honda zouden jullie dan ook kijken ?
Succes met het wachten en tot ziens op het forum.

mmarechal

Actief lid
Welkom Pierre en veel plezier op dit forum. Gefeliciteerd met jullie aankoop, hier zul je geen spijt van krijgen.

Bothje

Heel gewoon lid
Welkom, zo zie je maar dat je nooit te oud bent om voor het eerst in een Skoda te stappen :winkie:

Hetzer

Forumguru
Gefeliciteerd, met je aanschaf, het lange wachten op je Greenline is begonnen. maar gelukkig wacht ik met jouw mee!! :D

van_der_P

Senior Member
Is dat de 11e of de 12e wachtende in de wachtkamer van het forum voor de Fabia Greenline.

Veel plezier en welkom op dit forum. Proficiat met de aankoop van de Fabia.

pierre27

Actief lid
Goede middag allemaal,
ik geloof de twaalfde en bijna allemaal worden zij geleverd rondom de 26e week heb ik gelezen, terwijl in week 22 de greenline in de showroom komt te staan!!!!
Weet iemand toevallig wanneer er een brochure uitkomt van
mijn toekomstige greenline:xyxthumbs:???
Van de VW-Polo BlueMotion heb ik een 43 bladzijden groot exemplaar in mijn bezit, waarin de Standaarduitvoeringen,Paketten, Meeruitvoering , Technische gegevens en Onderhoudsbeurten met Afmetingen staan.
Van de bestelde Fabia-Confort-Diesel heb ik niets, de eventuele opties stonden in de computer van de verkoper, maar de Technische gegevens en Onderhoudsbeurten vind ik wel belangrijk.
Nog een vraag;
na hoeveel jaar moet ik naar de APK, wanneer ik onze auto bv. 1 juli in bezit krijg :yeah:?????
Prettig weekend verder,
mvg
Pierre

pierre27

Actief lid
Wasmachineman,
sorry ik heb je vraag van 22 april j.l. betreffende de Honda over het hoofd gezien, alsnog een antwoord daarop, .... ... ...wij zouden kijken
naar een Honda CIVIC en/of INSIGHT.
Prettig weekend verder.
Pierre:yeah:

pierre27

Actief lid
Goede middag,:1819:
nou vandaag is het zover, Hetzer is nu de gelukkige bezitter van zijn nieuwe Fabia, wij zullen vanavond wel zijn relaas horen hem kennende en Wanderer en heer Bommel volgen vrijdag a.s. eens kijken wat hun indrukken zijn.
Ikzelf heb hem 16-4-2010 besteld en weet nog niets, zelfs de productieweek is bij de dealer niet bekend, .... maar hij moet toch al in de pijplijn zitten ???, als ik alles zo eens vergelijk op dit forum, ik heb alleen maar als extra de trekhaak en kleur en ook al zou die niet leverbaar zijn, de produktieweek moet dan toch al bekend zijn???.:crazy:
Het gaat mij niet om de nieuwe Fabia, dat ik de afleveringsdatum wil weten, daar maak ik hopelijk nog genoeg kilometers in, alhoewel dit waarschijnlijk mijn laatste nieuwe auto is, .... MAAR... ik moet mijn MB-190-2.5D:xyxthumbs: van 1987 nog particulier verkopen met 265000 echte kilometers, eerste eigenaar, altijd binnen gestaan en zelf in onderhoud gehad. (iemand intresse ????)
mvg
Pierre:yeah:

Bovenaan Onderaan