Nu nog Jap, straks VAG? Even voorstellen dus...

Hallo forummers,

Ik lees en volg al een poosje jullie forum en het viel me op dat het ook een actief forum is waar veel gepost wordt! Ik heb me dan ook maar aangemeld!

Ik vond het forum via Google, omdat ik informatie zocht over de nieuwe Skoda Yeti! Ik vind het een verdomd leuk karretje en ook nog praktisch ook! Waarschijnlijk zal dit een waardige opvolger worden van onze huidige auto, schrik niet, een Mazda3 Sport 2.0 Active (150 pk)! Het is een hele fijne auto met full option maar toch wat te onzuinig op de manier hoe wij hem gebruiken (veel korte stukjes). Ik heb altijd Japans gereden, maar ik durf de stap wel te maken om Skoda oftewel VAG te gaan rijden. Ze hebben tegenwoordig gewoon zulke zuinige maar ook krachtige motoren op de markt gebracht die mij wel bevallen (TSI motoren):24:.

Ik kan niet wachten om de nieuwe Yeti in het echt te bewonderen bij onze Skodadealer in Groningen. Ben benieuwd welke versie er zal staan. Ik ben het meest benieuwd naar de 1.2 TSI en hoe krachtig hij zal zijn aangezien ik nu een 2 liter gewend ben. Ik had gelezen dat de Yeti waarschijnlijk ook met een 1.4 TSI uitgevoerd gaat worden, maar jammer dat daar nog niets over bekend is gemaakt wanneer ie komt.

Ik zal regelmatig dit forum bezoeken en me gaan verdiepen in de voor mij onbekende Skodawereld!:xyxthumbs: Cya!:bye:

MarcoO2

Forumguru
Welkom op dit inderdaad erg leuke en informatieve forum! Inderdaad een bijzondere overstap, van een 323 naar een Yeti... ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!

Wel een goed gevoel om nu ook een forumlid te hebben die van Mazda overstapt naar Skoda! :grin:

LenK

Forumguru
Of je echt voor het zuinige naar Skoda moet is de vraag. De manier waar op je de auto gebruikt bepaalt alles. En dan is de vraag of korte ritjes met een Yeti minder brandstof kosten dan korte ritjes met je huidige auto. En een 1.8 TSI 160pk verbruikt echt niet minder dan jouw 2.0 150pk. Daarvoor zul je naar een 1.2 moeten of naar een 1.4 als die nog komt.

skodaoctavia2

Actief lid
welkom hier, op het informatieve maar vooral gezellige Forum.
Je kunt alvast een forum sticker bestellen.... beperkte oplage. hebben is hebben.
Weer 1 ut grunningn:1761: de noordelingen worden steeds beter

WanderZ

Actief lid
Yo moiiii

welkom hier! Waar precies kom je weg uit grunning?

In ieder geval veel plezier hier en succes met de belangrijke keuzes in het leven.. Haha!

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het gezelligste forum van de lage landen .
Van een 2.0 jap naar een 1.2 VAG , is dat niet een beetje vloeken met het merk skoda , want je 2.0 zal tot in tegenstelling van de 1.2 een heel ander prestatie curve hebben . Je kiest dan nog eens voor de yeti die ook niet bepaald klein te noemen is , dus meer gewicht in de schaal tot integenstelling van je mazda. Ik heb enkel geruchten gelezen over de 1.4 TSI , maar het zou wel een goede keuze zijn als ze die maken , want het verschil tussen de 1.2 en de 1.8 is wel ontzettend groot .
Ik hoop dat je proefrit met de 1.2 yeti je zal overtuigen , maar ik heb mijn twijfels omdat je huidige wagen wel een heel potige motor heeft .

MarcoO2

Forumguru
Dat kon nog wel eens meevallen... de motorinhoud is wel een stuk kleiner, maar het vermogen is niet heel veel lager. En dankzij de turbo van de 1.2TSI zal het elkaar qua koppel ook niet heel veel ontlopen denk ik. Ik denk dus niet dat het een hele grote stap terug zal zijn.

Fabia

† In Memoriam
Ik hoop dat we komende zaterdag bij Pon kunnen kiezen in welke Yeti je mag proefrijden. Ik zou heel graag een rondje willen rijden met de 1.2 TSI.

cvegreen

Forumguru
Marco , je hebt aan de ene kant wel gelijk , maar de yeti is groter dan de mazda en heeft dan nog eens 45 pk minder dan zijn huidige auto . Het gewicht van de yeti is ook nog eens groter . Je hebt wel gelijk , ik heb enkel gereageerd op basis van de cilinderinhoud en dat was totaal verkeerd. :blush:

MarcoO2

Forumguru
ha ha... ik had helemaal geen gelijk Chris, dat was jij! Ik had in mijn hoofd dat de 1.2TSI 125 pk levert, maar het is slechts 105 pk... en 45 pk is toch wel een aanzienlijk verschil, zeker als de auto ook nog eens zwaarder is. Ik zat met de specs van de 1.4TSI te rekenen, dom dom dom... :grin:

Aiii

Lid
Tsja, zo lang je vergelijkt met in het achterhoofd dat je een zwakkere motor rijd kun je dat nog wel doen.

Zeker als je voor laag verbruik gaat, het leuke aan zo'n TSI is natuurlijk het hoge koppel t.o.v. het vermogen. Hij zal dus toch een pak zuiniger zijn dan 1.6 MPI (is dacht ik ook 105pk sterk) dat is.

LenK

Forumguru
MarcoO2 je bent wel erg wervend voor iemand die aan een standaard 1.8TSI nog niet genoeg had.
UutGrunn gaat van een 2.0 naar een 1.2TSI echt wel een flink verschil merken.
45 pk oftewel 30% minder vermogen. Koppel is iets kleiner maar wel bij lager toerental, maar Yeti is zo'n 200kg zwaarder dan zijn huidige auto.
0-100 was 9 sec wordt met de Yeti 1.2 12 sec (top 200 wordt 175, maar dat is door de hoge koets niet alleen door de motor)

Edit: onder mijn typen heb je het zelf ook al gezien:xyxthumbs:

Alvast bedankt voor alle reacties!:worshippy:
BTW ik heb in mijn eerste post trouwens gelogen over dat ik altijd Jap had gereden, want ik heb nog een Peugeootje 106 1.5 diesel en een MINI Cooper Chili (1e uitvoering) gehad. Wat een heerlijk scheurijzertje was dat! Als ik ze zie rijden heb ik soms nog wel heimwee:smirk:.

@ MarcoO2: Ik ben denk ik niet van plan om een nieuwe Yeti te kopen. Ik heb tot nu toe alleen maar auto's gekocht die pakweg 2 a 3 jaar oud waren, met gemiddelde kilometers, dus waar de kop vanaf is.

@lenk: Ik ga denk ik ook voor de 1.2 maar als mij een goede deal wordt aangeboden ga ik natuurlijk voor de 1.8.

@skodaoctavia2: Een skodasticker plakken achterop mijn 3......lijkt niet denk ik en persoonlijk ben ik niet zo'n fan al dat stickerlarij achter op auto's. En wat ik nog even wou zeggen.... Er gaat niets boven.....!

@___JC___: de toekomst zal het leren!

@WanderZ: Ik woon in de wijk Lewenborg, en jij??

@cvegreen: Ik hoop dat die 1.2 ook meevalt. We zullen het weten na de proefrit!

@Fabia: Ik zou ook zeker een (flink) rondje willen rondrijden in de Yeti 1.2. De heren van Autozine waren in ieder geval wel blij verrast wat het motortje eruit perstte!

cvegreen

Forumguru
ha ha... ik had helemaal geen gelijk Chris, dat was jij! Ik had in mijn hoofd dat de 1.2TSI 125 pk levert, maar het is slechts 105 pk... dom dom dom... :grin:

Dat noem ik niet dom hoor , enkel een vergissing . Wat iedereen wel eens kan overkomen . :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan