Nu wordt hybride rijden leuker !

Wasmachineman

Forumguru
http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autower...olkswagen-brengt-hybride-coupe-op-markt.dhtml

media_xl_96202.jpg

DETROIT - Lang bleef het stil met hybride auto's van Duitse zijde en hadden Toyota en Honda het rijk voor zich alleen. Maar nadat BMW en Mercedes vorig jaar hybride modellen hebben gelanceerd, volgt nu ook Volkswagen. Op het Autosalon in Detroit staat de Compact Coupe, die snelheid met zuinigheid combineert.

De nieuwe VW ziet er uit als een coupe van de Jetta. Het is echter niet het uiterlijk dat bijzonder is, maar wel de techniek. Volkswagen spreekt van een snelle coupé die een topsnelheid kan halen van 227 km/u en in 8,6 seconden van 0 naar 100 km/u kan sprinten. En toch bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 4,2 liter per 100 km, wat overeen komt met een CO2-uitstoot van 98 g/km.

TSI, elektromotor en DSG
Volkswagen heeft dit bereikt door de 150 pk sterke TSI-benzinemotor te koppelen aan een 27 pk sterke elektromotor. Het vermogen komt bij de voorwielen via een zeventraps DSG dubbelkoppelings versnellingsbak. VW heeft overigens aangekondigd nog in de eerste helft van dit jaar met een SUV met hybride aandrijflijn op de markt te komen. Daarmee bedoelt het merk de nieuwe Touareg. (carros.nl)

cvegreen

Forumguru
Dat ziet er eens iets anders uit dan die Japanse hokken die een speciaal uiterlijk hebben om aan te tonen dat ze hybride zijn . :xyxthumbs:

Falcon

Donateur
Superb Combi als hybride, dat zou toch ultiem zijn? ... ook droom modus even uit ;)

Maar wel super interessant!

Wasmachineman

Forumguru
Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs....gokje maar dan, euhhh 35.000 Eurootjes !
Dan is je bijtelling netto iets meer dan 170 euro per maand mits je in de 42% schaal valt / zit !

sitechris

Donateur
met een verbruik van 4,2% kun je dan toch lekker goedkoop rijden, maar je hebt wel prettige looks en voldoende prestaties. Interessante optie!

EdK

Forumguru
Ziet er goed uit zeg... ben benieuwd naar de prijsstelling!

prijsstelling zal pas leuk worden als het VW logo voor een Seat of Skoda logo is vervangen !
Mijn gevoel zegt momenteel dat het voor de hardwerkende modale persoon niet op te brengen zal zijn !!

MarcoO2

Forumguru
Nee, dat denk ik ook. Maar de leaseprijzen kunnen wel leuk zijn, in ieder geval qua bijtelling.

EdK

Forumguru
Maar ja , daar kom ik niet voor in aanmerking !
Zie me niet zo gauw met zo'n karretje plaatsingen en service en onderhoud doen zonder aanhanger !

Bovenaan Onderaan