O(C)3 met ander geluidsysteem?

Remakil

Forumguru
Ik heb vandaag een offerte laten maken om mijn O3 HB GLBL met Amundsen te laten voorzien van een beter geluid. Dat wil zeggen het vervangen van de speakers, bedrading aanpassen waar nodig, versterker, met 4 kanaalsingang (of iets dergelijks) en een mooie platte 12 inch woofer...

Ik vind het geluid standaard nou niet echt iets om heel blij van te worden... ;)

Vroeg me af of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben en- of van plan zijn dit te doen?

mvneerbos

Senior Member
Kunnen ze het Canton systeem van de EBL er niet in zetten? Hier ben ik wel erg over te spreken namelijk. :thumbsup:

DJ'83

Lid
ik heb een set van Pioneer laten plaatsen, inclusief het verzwaren van de portieren. Ben nog niet helemaal tevreden over het geluid en moet nog wat verder spelen met de instellingen. Het is wel al vele malen beter dan het standaard geluid van de Columbus. Ik heb voor een platte subwoofer gekozen (zie foto) die in de kofferbak ligt, helemaal geen last van en op vakantie kan ie er makkelijk uit. De productnummers van mijn set zijn trouwens TS-E170Ci + TS-WX710A. Succes met kiezen! ts-wx710a_c_masked_large.jpg

Remakil

Forumguru
Het gaat een Rockford Fosgate Punch PRB300x4 4-kanaals versterker worden, met Hertz speakers in de deuren en een 12 inch subwoofer met platte box tegen de achterbank aan, met een remote voor de bass...

Noord26

Forumguru
Hert is een prima keuze. Tip is om meerdere offertes aan te vragen. Zat bij onze Alto ook behoorlijk verschil in de totaalprijs met inbouw voor exact dezelfde producten. En dan kun je ook met een offerte de winkel binnen lopen dat een ander toch duidelijk goedkoper is.

Remakil

Forumguru
Het is een zakelijke aanschaf bij de inbouwer op de hoek van de straat. Gun mijn buurman ook graag wat... ;)

Kiekerjan

Forumguru
Ik laat het je binnenkort weten. Morgen krijg ( nou ja, krijg.. ) ik mijn GL BL.

Ik ga hem uitvoerig testen en waar nodig upgraden.

Remakil

Forumguru
Mijne is morgen klaar als het goed is. Dan zitten er 4 hertz speakers in en een sub... :D

Vandaag gezien dat het mooi spul is, dat de deuren flink geïsoleerd zijn en dat het halve dashboard er uit lag...:nailbiting:

Remakil

Forumguru
Wat een zaligheid! Eindelijk genieten van muziek...

Helder, vol, zuiver, hoge tonen, midden, laag, lekkere bass, als je bass wilt horen/voelen. Niets rammelt, sub instelbaar, helemaal top!

Remakil

Forumguru
Complete inbouw 1500 euro... ;)

Maar dan heb je wel 4 kwaliteit speakers in je deuren, digi versterker en een sub. Alsmede geïsoleerde deuren om trillen tegen te gaan en het geluid zo zuiver mogelijk te houden...

Over 4 jaar kan het uitgebouwd worden en in de volgende weer ingebouwd worden...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Tja....een ander steekt het in velgen. Het is een investering, maar wel een goede als ik dat zo lees.

Remakil

Forumguru
Het is absoluut een prima investering, want ook bij een laag volume zijn de klanken vol en merk je de bas. Bij de originele speakers hoorde je enkel de hogere tonen...

Verder komen er deze maand ook mooie 18" velgen op... ;)

Bovenaan Onderaan