De Nissan GTR is een erkende sprinter, vooral op een nat wegdek. Dit vanwege de fenomenale tractie door de 4WD en alle electronische hulpjes. De GTR is ook een tijdlang recordhouder geweest op de Nordschleife.
Toch zou een Veyron vanaf zo'n 200 km/u bij de Nissan weg moeten lopen. Op het rechte eind dan, want op een bochtig circuit schat ik de GTR sneller in.
De Japanners hebben trouwens nog zo'n supercar op de wielen gezet. De Lexus LFA. Op Youtube zijn wel een paar filmpjes over deze auto te zien, waaronder een rechtstreeks sprintduel met een Nissan GTR.
In de sprint van 0 naar 60 (96 km/u) was de Nissan iets sneller vanwege die eerder genoemde tractie op de eerste meters. Had deze snelheid bereikt in slechts 3,5 sec. Op de 1/4 mijl was de Lexus iets sneller.
Maar dan het geluid van die Lexus. Een 10 cilinder die 9000 toeren draait. Alsof je een F1 auto hoort.
Maar zou de 10e van deze maand mijn staatslot het winnende zijn dan neem ik toch maar een VAG (nou ja, een volle neef) product, een Porsche 911, of .......een Panamera.