[O1] Inbouwen navigatie.

Goedenavond,

Mijn eerste bericht op dit forum, waar ik sinds vanavond bij zit.
Ik heb een skoad octavia 1.9 combi 2005 gekocht.
De vorige eigenaar was blijkbaar niet tevreden met de radio en heeft zelf een andere niet originele radio in gezet.
Ik heb mu een orginele swing radio van skoad ingezet, mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan vertellen
of een radio met navigatie (orginele) er makkelijk ingezet kan worden en of het verstandig is deze tweede hands
te kopen op marktplaats.

mvg Carlos

Bakkertje

Forumguru
Zover ik weet is dat inderdaad vrij eenvoudig mogelijk. Naast de standaard antennes heb je nog een GPS ontvanger nodig. Die zit als je af fabriek een navigatiesysteem hebt in je dakantenne. Als dat niet het geval is kun je gewoon een losse GPS ontvanger gebruiken. Ik weet alleen even niet hoe het zit met de 2 antennes, een Skoda navigatiesysteem gebruikt immers 2 antennes.

Overigens zou ik er persoonlijk niet aan beginnen maar of een losse navigatie gebruiken in de vorm van een TomTom oid of een aftermarket navigatie installeren, bij voorkeur met afneembaar front. Maar da's mijn mening ;) Ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit van de originele systemen, laat staan het kaartmateriaal..

De Stip

Forumguru
Ik zou de aanbiedingen van Marktplaats niet vertrouwen. Wie verkoopt er nou z'n Columbus of RNS, als het een lease auto of zelfs een eigen auto betreft? Het systeem hoort dan immers bij de uitvoering van de auto. Mocht je toch tot koop overgaan, vraag dan om een stukje bewijs.
Sorry dat ik zo negatief reageer, maar bij mij is die Columbus er helaas net uitgesloopt en wacht op een koper die er naar alle waarschijnlijkheid een prikje voor betaald. Dat, terwijl ik met ruim 4500,- schade blijf zitten. Dus mijn appel aan jou is, maak de cirkel niet rond en laat dieven met hun rommel zitten. Plus doe een melding (mocht het inderdaad niet betrouwbaar zijn) aan Marktplaats.

Dank!

Bovenaan Onderaan