O2 1.4tsi kopen, waar op letten

Frenk21

Forumguru
Ik ben van plan om een 2e hands O2 1.4tsi elegance bsn te kopen. Kan iemand aangeven waar ik bij dit model op moet letten? Ik hoor nog wel eens problemen met de ketting?
Graag info, bvd.

Noord26

Forumguru
Duik in het verleden van de auto is een algemeen advies, dealer onderhouden, etc.

ps. Is de O2 voor naast de huidige O3?

ertromp

Forumguru
Een voorkomend probleem is de kettingspanner bij de O2 1.4TSI en in mindere mate de ketting. Vervanging zou aangetekend moeten zijn in het onderhoudsboekje of een extra codesticker in de kofferbak. Dealers vervangen deze zaken overigens onder coulance is mijn ervaring.
Let bij de O2 op eventuele roestvorming rond de kentekenverlichting in de kofferklep.
Ook belangrijk is om te kijken of achter de binnenschermen bij de voorwielen niet enorm veel vuil zit wat nooit weggehaald is.
Kijk ook eens naar de krikranden of die niet dubbelgevouwen zijn.
Kijk goed of je geen olie lekkages ziet in de motorruimte. Ook de bediening van de variabele schoepen van de turbo wil wel eens problemen geven.
De binnenbekleding kan nogal slijtage gevoelig zijn. Zo ook de deurgrepen.

Skodatek1

Forumguru
Let ook op de buitenkant van de deurgrepen, die kunnen soms nog wel eens slap aanvoelen als je de deur open maakt.
Combi heeft nogal eens last van kraakjes achter in de kofferruimte bij slecht wegdek of als je over drempels rijdt.
Mij stoort het niet echt omdat ik er al aan gewend ben. Maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
Kijk ook even naar de dempers.

Bovenaan Onderaan