O2: 12v sigarettenaansluiting voor autolaadkabel

cariba

Nieuw lid
Hi guys,

Morgen wordt mijn O2 Elegance 2.0 TDI DSG besteld.

Ik heb een vraag over de sigarettenaansteker, ofwel het 12v 'stopcontact'. Als de auto van het contact is, blijft deze dan wel stroom leveren of niet?
In de O1 wel, maar ik heb eigenlijk liever niet, want ik wil min of meer een vaste autolaadkabel oplossing maken zonder dat mijn accu leegloopt.

Mzl,

Cariba.

Ericpeeke

Actief lid
Re: O2: 12v sigarettenaansluiting voor autolaadkab

Volgens mij staat altijd spanning op allebei de aansluitingen, bij zowel die tussen de voorstoelen als die in de laadruimte. Dit is in elk geval in mijn auto het geval.
Ik zou ook wel willen dat de spanning er af zou gaan bij uitgeschakeld contact, want ik moet er altijd goed op letten dat ik de stoelverwarming (Waeco verwarmde stoelhoes) uitzet voor ik parkeer. Gelukkig is stoelverwarming met het weer van nu niet nodig.
/forum/images/graemlins/471.gif

SkodaMan

Actief lid

In de Hatchback zit achterin geen aansluiting 12 Vdc /forum/images/graemlins/frown.gif.

Ericpeeke

Actief lid

Ik snap eigenlijk niet waarom bij het ontwerp daarvoor gekozen is; in een hatchback is het toch net zo handig als in de combi /forum/images/graemlins/crazy.gif ? Misschien is het bedoeld als extra aansporing om toch maar die meerprijs voor de combi neer te tellen ("En voor die duizend euro extra krijgt u ook nog een extra stopcontact achterin!") /forum/images/graemlins/tongue.gif.

cariba

Nieuw lid

Tussen mijn twee Octavia's in (O1 & O2) rijd ik nu een Renault Laguna station (heb ik niet voor gekozen /forum/images/graemlins/shocked.gif) en deze heeft dit wel, hierbij wordt dit 'stopcontact' uitgeschakeld op het moment van 'contact uit'.

Bovenaan Onderaan