O2 2008 model na dag of 3

Frankie

Actief lid
Ik heb mijn O2 nu sinds 3 dagen. Paar dingen vallen op:

- carrosserie lijkt stijver dan bij vorige O2, deuren sluiten b.v. ook veel meer solide. Mijn vorige auto zal op het eind ook wel een beetje aan stijfheid hebben moeten inboeten.
- veercomfort valt toch wel beetje tegen nu ik net 11.000Km in eeb C4 heb gereden. Denk dat de plattere banden toch wel een flinke hap nemen uit t veercomfort. Nu neigt t echt meer naar mijn vorige O2 met sportonderstel en 17" dan naar een O2 zonder sportonderstel met 16".
- Ook de stoelen lijken en tikkie harder dan in mijn 2004 auto. Ik dacht dat het mss met het leer te maken had.
- Hij lijkt veel korter en directer te schakelen.
- had na één !?!?! rit al blauwe vlekken op t leer van de bestuurdersstoel. Broek is veelvuldig gewassen en licht van kleur. Kon t gelukkig wegpoetsen.
- Voorruit is niet secuur geplaatst. Aan binnenzijde was onder A-stijl bekleding op diverse plekken kit (SUPER TAAI:-) zichtbaar. Heb ik met veel pijn en moeite weggesneden.
- Zodra ik een kabel (jack-jack) in aux steek krijg ik een brom op de speakers. Iemand 'ervaring' mee ?
- Gevoeligheid van lichtsensoren lijkt inderdaad anders. Mijn vorige O2 deed met meer licht wel de lichten aan bij leaving-home.
- 2008 verschillen kan ik niet echt ontdekken. Alleen de eerder vermeldde mistlamp-reflectors en stuurstengels.
- Standaard géén cornering functie btw !!!!

Maar voor de rest is t geweldig om weer in een O2 te rijden, heb t vermogen enorm gemist, maar doe nog even rustig aan.

Valt me op dat mensen nog steeds 'omkijken' naar de O2, vooral als ie zo mooi is als de mijne ;)

Ik hoop vandaag een paar foto's te kunnen maken.

Frankie

Actief lid
Hoi Frankie,

Heb je dit alleen als de mp3 speler aangesloten is en de mp3 aan de lader hangt (12v)?

Charlie

Zodra ik de kabel in aux steek gaat t al mis. Dus nog zonder MP3-speler aan het andere eind. Kabel is 1,5m en kostte net geen €8. Moet ik een betere kabel hebben mss ?

Jager

Actief lid
- Standaard géén cornering functie btw !!!!.

was ist das?

o.a. bij de nieuwe roomster kun je corneringfunctie aanschaffen, schijnt een optie te zijn op MY08
Als je dan een bocht indraait gaat de mistlamp aan de kant waar je naartoe stuurt aan.

Fabia

† In Memoriam
Zag het een tijdje geleden op een Roomster die rechtsaf de maastunnel indraaide. Dacht in eerste instantie dat een mistlamp stuk was totdat het spreekwoordelijke kwartje bij me viel.

Rallye

Forumguru
Ik heb mijn O2 nu sinds 3 dagen. Paar dingen vallen op:
(...)
- Zodra ik een kabel (jack-jack) in aux steek krijg ik een brom op de speakers. Iemand 'ervaring' mee ?
(...)

Bij mij werkt de AUX goed (met mijn Nokia 6230 op MP3 en een verloopkabel plus jack-jack kabel). Je kunt via de radio het inkomende geluid van de AUX in drie stappen versterken. De luidste stap (3) geeft bij mij enige storing; stap 1 is erg zacht. Hij staat dus op 2. Wellicht is dat de oplossong bij jou?

Frankie

Actief lid
Bij mij werkt de AUX goed (met mijn Nokia 6230 op MP3 en een verloopkabel plus jack-jack kabel). Je kunt via de radio het inkomende geluid van de AUX in drie stappen versterken. De luidste stap (3) geeft bij mij enige storing; stap 1 is erg zacht. Hij staat dus op 2. Wellicht is dat de oplossong bij jou?

Helaas, zover was ik ook al gekomen. Maar zelfs op het eerste niveau stoort het geheel. Kabel welke ik heb was niet duur (€8) maar 'oogt' toch voldoende degelijk. Kan het de lengte van de kabel zijn ? toen ik deze als een antenne door de auto bewoog varieerde de storing. Ga nu maar MP3'tjes op een cd'tje branden...

Rallye

Forumguru
Je zou inderdaad eens een andere kabel kunnen proberen. Mijn kabel was E 5,- bij de Media Markt, en ik heb er dus ook nog een kabel naar mijn mobiel aan hangen.

guitar_billy

Senior Member
Frankier, probeer eens de MP3 speler aan te sluiten op de kabel. hoe klinkt het dan? zoals je zelf al zei werkt de kabel zonder iets eraan als een soort antenne. en vooral als je er met je vingers aan zit wordt er vanalles versterkt.

Frankie

Actief lid
Frankier, probeer eens de MP3 speler aan te sluiten op de kabel. hoe klinkt het dan? zoals je zelf al zei werkt de kabel zonder iets eraan als een soort antenne. en vooral als je er met je vingers aan zit wordt er vanalles versterkt.

Dank jullie voor alle tips en hulp zover. Maar ik ben natuurlijk begonnen met de speler aan de kabel. Toen hoorde ik de brom gewoon door de muziek heen. Collega van me zei dat t ook niet goed is om de koptelefoonuitgang hiervoor te gebruiken. Maar mijn speler heeft alleen die uitgang en ik weet dus niet beter. Ik heb een Philips GoGear 4Gb MP3 speler...

Bovenaan Onderaan