[O2] Achteraf Nexus inbouwen met IPOD

Rolandd

Actief lid
Hallo,

Dit forum volg ik al een tijdje aangezien ik as dinsdag een nieuwe O2 Combi 1.9TDI DSG Elegance mag ophalen
smile.gif

Nu heb ik via internet een MFD2 op de kop weten te tikken en die wil inbouwen. Het ombouwframe verhaal is me bekend maar ik zit nog met een paar andere vragen.
Mijn O2 is uitgerust met een MaxiDOT display en die wil ik uiteraard ook werkend hebben.
Wat moet ik hiervoor doen? Herkend de auto dat er een MFD2 is aangesloten en activeert dan automatisch de MaxiDOT voor navigatie weergave? Of moet ik langs de dealer om een software update uit te laten voeren?

Verder wil ik een Ipod aansluiten maar deze wil ik niet in het zicht hebben, dus bijvoorbeeld in het handschoenenkastje.
Als ik de ICElink adapter ga gebruiken, heb ik dan de Ipod nog nodig, of kan ik zonder de Ipod te gebruiken alle functies gebruiken via de MFD2 (Nexus)?
Zijn er verder nog alternatieven naast een Icelink adapter?

Ik ben beniuewd naar jullie reacties.

Groeten Roland Duursma

Re: Achteraf Nexus inbouwen met IPOD

dag ronald,
ik heb zelf ook naderhand de nexus laten inbouwen (door de dealer)en alles werkt perfect.
ipod hoef je niet te zien maar als je meer dan 5 playlist erop heb gezet heb je hem wel nodig om de playlist te zoeken die jewil afspelen.
je kan namelijk geen mp3 idtag zien op het display van de nexus of de maxidot.verder kan je de ipod bedienen via de nexus.
hopenlijk heb er wat aan.
groetjes Danny.

Rolandd

Actief lid

Bedankt maar het zou kunnen dat jouw dealer toch wat aan de software in de auto heeft gedaan, dat wil ik dus weten of dat nodig is.

als het goed is niet. volgens de jongen waar ik de mijne van heb gekocht is het een kwestie van plug en play. maar het kan geen kwaad het even na te vragen.

marboo

Nieuw lid
Achterf Nexus met iPod

Ik heb in mijn Octavia een achteraf ingebouwd Nexus systeem. Hierop is een ipod aansluiting genaakt in de ingang van de wisselaar. Dit was nodig omdat ik een oude Nexus heb, waar geen aparte aux aansluiting op zit. Nu heb ik tijdens het afspelen van de muziek een zeer iritante zoem toon door het geluid. Enig idee hoe dit te verhelpen is? Thx!

Ik heb in mijn Octavia een achteraf ingebouwd Nexus systeem. Hierop is een ipod aansluiting genaakt in de ingang van de wisselaar. Dit was nodig omdat ik een oude Nexus heb, waar geen aparte aux aansluiting op zit. Nu heb ik tijdens het afspelen van de muziek een zeer iritante zoem toon door het geluid. Enig idee hoe dit te verhelpen is? Thx!

Meestal is het een kwestie van niet goed hebben aangesloten. Het zou kunnen zijn dat de aarding niet goed zit. Het beste is als de Ipod en de nexus hetzelfde massapunt gebruiken. Tenminste als de Ipod wordt gevoed natuurlijk.

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk veroorzaakt door de wisselstroomdynamo, kun je verhelpen door A: de kabel niet in een lus te leggen, B: een ontstoringsspoel in de spanningsverzorgingkabel te monteren C: een ringmagneet te plaatsen en dan de draad er een keer of 5 eromheen te wikkelen.(te koop in iedere electronica/hobbyzaak ,of bij Conrad.

marboo

Nieuw lid
Meestal is het een kwestie van niet goed hebben aangesloten. Het zou kunnen zijn dat de aarding niet goed zit. Het beste is als de Ipod en de nexus hetzelfde massapunt gebruiken. Tenminste als de Ipod wordt gevoed natuurlijk.
Dank voor de tips! Ik ga ernaar laten kijken!

Bovenaan Onderaan