O2 Combi op LPG?

MadDog2K

Actief lid
Rijd iemand hier toevallig een O2 Combi op LPG (met TipTronic) ?

Zo ja ... wat zijn de ervaringen ?

Hij is (lease) een stukje goedkoper dan de diesel (55 p/maand), ook qua bijtelling... (3800 Euro)

Heb nog nooit LPG gereden, en het is 'maar' een 1.6 en de diesel een 1.9...

Thx :>

billyjoeke

Nieuw lid
Heb een Octavia Combi MPI 1.6 met een Vialle LPI installatie met een ringtank van 67l. Netto inhoud tank 48l.
Prachtige rijervaring en geen motorvermogenverlies.
Zie verbruiksgrafiek op Spritmonitor.de

Rudi

Nieuw lid
Ik rijd sinds september 2005 in een Octavia Combi 1.6 met een AG-installatie. Nu inmiddels 100.000 km zonder problemen, alleen de indicatielampjes voor rijden op benzine werken niet meer. Is software-probleem wat ik maar zo laat. Rijdt net zo mooi op gas als op benzine, maar je mist bij de 1.6 de kracht van de turbodiesel bij lage toerentallen, die een diesel zo lekker maakt! Ben je een normale rijder en wil je goedkoop (verbruik 1:12) uit zijn? Neem gerust LPG. Anders wordt het een diesel, tenzij Skoda nog eens verstandig wordt en een wat meer vermogende, voor gas geschikte motor in de Octavia zet.

Rijd iemand hier toevallig een O2 Combi op LPG (met TipTronic) ?

Zo ja ... wat zijn de ervaringen ?

Hij is (lease) een stukje goedkoper dan de diesel (55 p/maand), ook qua bijtelling... (3800 Euro)

Heb nog nooit LPG gereden, en het is 'maar' een 1.6 en de diesel een 1.9...

Thx :>

Scheelt het bij jou zoveel? Bij mijn calculatie was hij in de lease juist duurder, maar door de bijtelling was LPG netto 20 euro goedkoper.

Daarom toch maar voor diesel gegaan

Hoi.

Rijd zelf op Gas, 65ltr, 45 netto, ca 420km reikweidte.

1.6 MPI

205km/h op de GPS heuvel af.

Bij koude ochtenden hikt ie en als de tank de 370km passeert hikt ie soms bij gas los.

37Kkm gereden. Zou het morgen weer doen, scheelt in de bijtelling.

higgy

Forumguru
Ik rijd sinds september 2005 in een Octavia Combi 1.6 met een AG-installatie. Nu inmiddels 100.000 km zonder problemen, alleen de indicatielampjes voor rijden op benzine werken niet meer. Is software-probleem wat ik maar zo laat.
Raar, rijdt zelfde auto, zelfde bouwjaar, zelfde gasinstallatie en ik heb dat probleem niet.

Bovenaan Onderaan