O2 combi RS 2.0TSI motor garantie vraag

Stinger

Actief lid
Na lang zoeken heb ik misschien eindelijk de gewenste uitvoering O2 RS 2.0 combi gevonden. Het volgende is opvallen in het service boekje. Bij deze O2 combi RS 2.0TSI is bij 9000km een complete "nieuwe" motor in gezet. Onder garantie van Skoda. De verkoper zei ivm extreem olie verbruik en ketting problemen. Mij vraag is eigenlijk, betreft die een echte nieuwe motor van uit de Skoda fabriek inclusief de gemodificeerde ketting en zuigveren? Of zal het een gereviseerde motor zijn?
 

Joske

Forumguru
Mij vraag is eigenlijk, betreft die een echte nieuwe motor van uit de Skoda fabriek inclusief de gemodificeerde ketting en zuigveren? Of zal het een gereviseerde motor zijn
de kans dat "wij" hier het antwoord op weten is bijzonder klein... de kans dat de verkopende partij dit (zou moeten) weet lijkt mij groter.. :pieker:

oh en post hier het resultaat van je telefoontje/mailtje, dan weten wij het ook ineens :D;)
 

Stinger

Actief lid
@Monteurtje Wat zijn de regels van Skoda als men een nieuwe motor plaats onder garantie? Krijgt de klant echt een nieuwe motor van de Skoda fabriek met eventuele modificatie (TPI)? Of zijn het gereviseerde ruil onderdelen?
 

Monteurtje

Forumguru
Aan de buitenkant is bijna niet te zien of het een gereviseerde is of echt een nieuwe. 1.8 TSI die ik en mijn collega's vervangen hebben kwamen zeer compleet binnne. Met inlaatspruitstuk verstuivers e.d. Een 1.2 TSI is vrij kaal als die binnenkomt.
Ik weet nog niet wanneer die vervangen is, maar of die alle modificatie heeft ligt ook aan productie periode natuurlijk. Kijk eerst wel of ik uberhaubt iets kan vinden.
 

Sand3r

Senior Member
Van een O2 1.8 Tsi weet ik dat er na 90dkm een splinter nieuw blok inkwam. Dit ivm de kettingspanner kwaal, die de geest gaf.
 
Dan heeft de eigenaar van die Skoda mateloos geboft. Na heeeeel lang zeuren kreeg ik een compensatie van € 200,00 aangeboden bij mijn Octavia 1.8 TSI van 2009, waarbij de distribibutieketting en alle toebehoren moesten worden vervangen bij 76.000 km. Dat was ook de tweede nokkenasbrug die werd geplaatst. De eerste bij 29.000 km in het kader van een terugroepactie. Nu was er opnieuw de mededeling van dealer Van Beynum "zeefje kapot, kogeltje weg".
Tot 75.000 km was ik de tevreden eigenaar van een mooie Skoda waar ik met plezier in reed. Dat is voorbij.
 

Sand3r

Senior Member
De auto waar ik het over had liep na 2 jaar en een maand stuk. Net uit de garantie, maar de coulance dekte bijna het hele bedrag.
De jouwe is inmiddels 6 jaar oud?
Hoe dan ook, het blijft zuur.
 

Slappe

Nieuw lid
Goedemiddag,

Zelf heb ik ook deze versie uit 2008, waarbij ik redelijk vlak na de aanschaf startproblemen kreeg. Na een aantal keer heen en weer bellen tussen de verkoopvestiging en de vestiging waar het onderhoud heeft plaatsgevonden ontstond er een discussie tussen beide: het bleek namelijk dat er roetvorming zat op de cilinderkoppen en er zat een hoop vervuiling op de andere locatie (weet even niet meer precies waar). De verkoopvestiging wilde gaan reinigen, maar de garage was van mening dat reviseren de enige optie om dit goed te verhelpen. Met reinigen los je het probleem niet op.
Hiermee is ook het - voor zover dit er echt was - olieprobleem verholpen want sindsdien verbruikt hij een stuk minder.
Bij mij was het voordeel dat dit binnen de BOVAG garantie viel :yeehaa:
Mocht je tot aanschaf overgaan, zou ik dit zeker in het achterhoofd houden!
 

oco1979

Forumguru
Goedemiddag,

Zelf heb ik ook deze versie uit 2008, waarbij ik redelijk vlak na de aanschaf startproblemen kreeg. Na een aantal keer heen en weer bellen tussen de verkoopvestiging en de vestiging waar het onderhoud heeft plaatsgevonden ontstond er een discussie tussen beide: het bleek namelijk dat er roetvorming zat op de cilinderkoppen en er zat een hoop vervuiling op de andere locatie (weet even niet meer precies waar). De verkoopvestiging wilde gaan reinigen, maar de garage was van mening dat reviseren de enige optie om dit goed te verhelpen. Met reinigen los je het probleem niet op.
Hiermee is ook het - voor zover dit er echt was - olieprobleem verholpen want sindsdien verbruikt hij een stuk minder.
Bij mij was het voordeel dat dit binnen de BOVAG garantie viel :yeehaa:
Mocht je tot aanschaf overgaan, zou ik dit zeker in het achterhoofd houden!

Als het door een revisieblok olieverbruik is opgelost,was de originele dus met een mankement.

Komt wel regelmatig voor dat een revisieblok voorzien is met verbeteringen,waar het merk een steek heeft laten vallen :thumbsup:.
 
Bovenaan Onderaan