O2 Combi vanaf bj 2009 te koop?

herbiek

Senior Member
Wie heeft er nog een tweedehandse Octavia vanaf bj 2009 te koop? Het liefst een Ambition Business Edition of beter (Elegance).

De auto die we nu rijden (lease) moeten we waarschijnlijk binnenkort inleveren maar hij bevalt zo goed dat we een vergelijkbare auto weer prive willen aanschaffen.

Ik heb al op een aantal verkoop site gezocht, maar dat valt toch vies tegen hoeveel Skoda's vanaf 2009 worden aangeboden. Misschien dat ze heel snel verkocht worden?

De onze heeft nu ongeveer 65000 km gereden. Wat denken jullie dat deze nu nog op moet brengen? (bj April 2009)

hemi24

Forumguru
Wat je auto op moet brengen hangt natuurlijk naas kilometerstand en leeftijd ook af van de motorisatie en het uitrustingsniveau...

Voor de mijne moet je nog een klein jaartje wachten, ik zit dan wel op de 180.000, maar daar krijg je dan wel een hele mooie kleur voor terug! ;)

nomad

Senior Member
Mijn weliswaar 2008 model 2.0 TDI gaat er deze week uit. Misschien interessant ? Anders gewoon uit Duitsland importeren. Keuze genoeg en goedkoper dan in NL.

Falcon

Donateur
Herbiek: Ik zou proberen een dealtje te maken met je leasemaatschappij. Via je werkgever kun je vaak ook wel wat korting regelen.

Bakkertje

Forumguru
Overnemen van de leasemij is waarschijnlijk niet echt interessant. Ter illustratie mijn 2008 Octavia (1.9 TDI Elegance Business) moest in juni met 90 dkm nog 16 k opbrengen (ex btw). Zoals hiervoor al gezegd even kijken in Duitsland en daar vandaan invoeren.

herbiek

Senior Member
Overnemen van lease hebben we wel over gedacht, maar het is nog maar de vraag of deze auto wel in de verkoop komt als de werkgever de auto voor een andere collega gaat inzetten? De auto heeft nog niet het einde van zijn leasetermijn bereikt.
De prijzen die ik van vergelijkbare auto's heb gezien vallen tegen, ze zijn behoorlijk waarde vast.

2.0TDI is niet interessant voor ons, we rijden daarvoor te weinig op jaarbasis. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een 1.4TSI.

Importeren vanuit Duitsland.. dacht dat dit alleen interesant was voor de wat duurdere (exclusieve) tweedehandse auto's? Hebben jullie websites van bedrijven die dit voor je kunnen regelen?

herbiek

Senior Member
Dank je bakkertje, idd erg veel aanbod. Veel meer als in Nederland. Prijzen zijn idd ook (licht) lager als hier in Nederland.
Maar dan.. als we iets leuks hebben gezien, hoe haal je dat hier naar toe en importeer je dat? Iemand daar ervaring mee? Hoeveel ben je voor die administratie kwijt? Weegt dat op tegen de lagere prijzen van de auto's in Duitsland?

herbiek

Senior Member
Ertromp, dank je voor de link. Dit is een optie, maar vind hem eigenlijk redelijk aan de prijs voor die uitvoering(geen LM). Wij rijden nu in een ambition business edition en hebben daar zelf nog Sunset, elektrische ruitbediening achter en trekhaak aan toegevoegd. Vind vooral die regensensor die je bij de business edition bij krijgt erg handig.

Michel

Forumguru
Als je zo'n auto in een advertentie zet, dan is het wel handig om hem een goede schoonmaakbeurt te geven. Of de bekleding is dusdanig vervuild dat het niet zonder meer is te verwijderen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze auto tot nu toe een redelijk zwaar leven heeft gehad en al die tijd danig is verwaarloosd. Daar is waarschijnlijk de prijs ook naar...

Captain Hook

Forumguru
Prijsidee is te verkrijgen door o.a. via de ANWB de restwaarde van je auto op te vragen. Dan krijg je aankoop/verkoop/inruilindicatie.
Of via independer een verzekeringsvoorstel te laten maken (online), dan zie je voor wat voor een dagwaarde ze je auto inschatten...

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat je nu een aardig beeld hebt van de te verwachten prijzen voor een O2 combi van na 2009. 14k is de ondergrens voor een O2 met 160 dkm op de klok. Die auto heeft overigens zo'n 400 km per dag afgelegd en heeft dus vol continu zo'n beetje gereden. De andere kant van het spectrum: een O2 van na 2009 met zo'n 50 dkm op de klok koop je in NL voor +/- 23 k en in Duitsland voor zo'n 14 k. Met goed zoeken denk ik dat je net onder de 20k een mooie nette O2 voor de deur kunt hebben met niet te gek veel km-ers..

Bovenaan Onderaan