O2 Greenline bus. 2009 carkit?

Weet iemand hoe het zit met de carkit van deze O2? Ik vind een CK3100 maar heb niet een display van Parrot in de auto. Wel telefoonknop op het stuur...

Ik weet het even niet ;-(

Graag hulp.

Hi,
De knoop op je stuur bediend de telefoon waarbij je op het maxidot kan zien wat je doet. Maar.. Je moet dan wel een carkit (bluetooth)module hebben.
Zie dit draadje
Ik had geen voorbereiding oid maar wilde wel een carkit en dan bij voorkeur te bedienen met radio en stuur.

Sorry ik snap er niets van... ;-(
Op het maxidot zie ik dat de carkit verbinding wil maken met de mobieltjes van de vorige eigenaar en mijn mobiel vind de CK3100 maar ik heb geen displaymodule van Parrot in de auto. Mijn mobiel maakt wel verbinding maar ik kan er niets mee ;-(

Na contact aan staat er op het maxidot:
HTC_Snap_S5..
Connecting
user
-----------------
Cancel <

Dan moet er toch eek carkit inzitten zou je zeggen?

Michelv.

Forumguru
Soms is het wel makkelijk om aan te geven in welke omgeving je woon(in je profiel) zodat er iemand kan reageren die je auto uit kan lezen en die je dan haarfijn kan vertellen wat er wel of niet in je auto zit(en desnoods gelijk aan kan passen;)).

Bakkertje

Forumguru
Als ik het zo lees dan zou het zomaar zo kunnen zijn dat er 2 carkits inzitten.
Die in je maxidot is de af fabriek carkit, maar die is waarschijnlijk van het RSAP (Remote Sim Access Protocol) en dat wordt niet door alle telefoons herkend. De CK3100 (die je telefoon wel vind) zou wel eens achteraf ingebouwd kunnen zijn waarbij de vorige eigenaar het scherm eruit heeft gehaald en de module zelf er nog steeds inzit..
Die parrots worden volgens mij altijd via de radio aangesloten, dus als je die eruit haalt moet het wel duidelijk worden.
De af fabriek carkit (als die erin zit) zit onder de bijrijdersstoel..

Thx Bakkertje... dat moet het zijn. Het is een ex-lease auto en ik denk dat de vorige berijder zelf een Parrot heeft laten installeren...

Bakkertje

Forumguru
Schoot me net nog effe te binnen: als er een parrot inzit en een originele carkit dan zou je wellicht ook nog een losse microfoon kunnen vinden ergens. De originele mic zit bij je interieurverlichting.

jalex_h

Forumguru
Als er 2 carkits in zouden zitten, zou je telefoon er ook 2 moeten vinden. Zo te lezen is dat niet het geval, dus die optie lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Daarbij kan de HTC Snap niet overweg met het rsap-protocol, dus dan zal er zeker geen af-fabriek carkit in zitten (die kon in die periode alleen rsap praten). Maar het is wel een carkit die via de maxidot communiceert en dat doet een Parrot niet.
Ik denk eerder dat er een Mobridge carkit in zit. Deze is opgebouwd rondom een Parrot chip, wat de naam zou kunnen verklaren, en werkt wel via de maxidot.

Heb je al geprobeerd om via de maxidot verbinding te maken met je telefoon?

GewwiT

Lid
Als er een af fabriek carkit inzit sprak deze in 2009 inderdaad enkel Rsap. De HTC Snap spreekt dit ook, zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/mijn-sc-combi-ambition-greenline-businessline-komt-eraan.11747/ dus ik vermoed dat er enkel een originele fabrieks carkit in zit, waarschijnlijk een Novero HT-2. (Kan je checken, module ligt onder de passagiersstoel).

Deze carkit had ik ook in mijn vorige O2 en je kan deze NIET vinden met je telefoon, de carkit vindt jouw toestel, zijn eigen Bluetooth zichtbaarheid staat default uit. Alle bediening gaat via de knopjes op je stuur en Maxidot. Je kan tevens maar 3 toestellen opslaan, dus wellicht eerst even de toestellen van de oude eigenaar wissen...

Hierna Bluetooth vindbaarheid van je eigen telefoon aanzetten en de auto naar toestellen laten zoeken, wanneer hij je telefoon heeft gevonden volgt een heel "paringsritueel" met cijferreeksen, 3333 4444 5555 en de pincode van je SIM kaart. Let wel dat je aan het einde op <save> klikt via Maxidot en niet op <OK>, want dan kan je morgen weer beginnen.....

Zo... net onder de passasiersstoel gekeken en idd een Novero HT-2 en dus waarschijnlijk een Parrot CK3100 zonder display en microfoon ;-(

Kan de ik HT-2 eventueel probleemloos omwisselen met een HT-5? Ik hoor wat verschillende verhalen.

GewwiT

Lid
@Andre911

Wat voor mobiele telefoon heb je dan? Of heb ik daar overheen gelezen.... De HT-2 heb ik moeiteloos omgeruild voor een HT-4 (part nr. "3C8-035-730-B"), zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/ombouw-premium-carkit-rsap-only-rsap-hfp.13658/#post-229356 op zich werkt de HT-2 prima voor RSAP toestellen (dus geen Iphone).

Persoonlijk snap ik echt niet waarom iemand een halve Parrot gaat verwijderen en de module laat zitten... Vind jouw telefoon de Parrot ook als je auto uit (van contact) staat? Wellicht vind je die van de buren ;)

GewwiT

Lid
Sja.. Persoonlijk zou ik altijd de voorkeur hebben van een geïntegreerde module t.o.v. een Parrot... Voor zo'n 100 euro heb je een HFP module die met iedere telefoon werkt, zie http://link.marktplaats.nl/m844089220

Als jou dat niet uitmaakt kan je op zoek gaan naar de regelmodule van die Parrot (blauw kastje) en een nieuw display en mic. kopen, wellicht zat deze achter je asbak vakje bij de versnellingspook? Of bij de zekeringen... Links onder je stuurkolom.

Nog iets gevonden... volgens mij zat er een trekhaak onder de auto aangezien er een rechthoekige uitsparing onderin de bumper zit. Ik heb in de bandenbak van het reservewiel gekeken en aan de rechterkant gaan er een aantal draden naar "buiten". Zou dit van de trekhaak zijn (geweest) of is het standaard bekabeling voor de achteruitrijradar?

Werkt de HT-5 ook zonder andere aanpassingen probleemloos en biedt deze extra voordelen?

(die draden zijn dus van de achteruitrijsensoren ;) )

Bovenaan Onderaan