O2 Hatchback zonder achter ruitenwisser

herbiek

Senior Member
Hallo,

Wie van jullie rijdt er in een O2 hatchback rond zonder ruitenwisser achter?
Het lijkt er op dat ik op mijn bestelde O2 geen accessoires fabriek af mag bijbestellen van werkgever. (combi past niet in budget)

In hoeverre mis je die ruitenwisser of mis je hem helemaal niet? Heb je nog beetje zicht naar achter als het regent of erg vochtig is etc?

Graag jullie ervaringen...

Frankie

Actief lid
Hallo,

Wie van jullie rijdt er in een O2 hatchback rond zonder ruitenwisser achter?
Het lijkt er op dat ik op mijn bestelde O2 geen accessoires fabriek af mag bijbestellen van werkgever. (combi past niet in budget)

In hoeverre mis je die ruitenwisser of mis je hem helemaal niet? Heb je nog beetje zicht naar achter als het regent of erg vochtig is etc?

Graag jullie ervaringen...

Maarre, betekent dit dat je de radio en zelfdimmende spiegels etc ook niet krijgt ?

Ik heb 2 en een half jaar gereden in een O2 zonder wisser achter, en er zijn zeker momenten geweest waarbij dat verdomd lastig bleek. Met natte of besneeuwde achterruit achteruit rijden b.v. ;) Nu is ie dus besteld en geleverd met wisser. Over de estetische kant heb ik nog geen 100% oordeel. Denk dat ik het zonder toch mooier vind, maar het stoort me niet op de nieuwe. Tis weer ns wat anders EN praktischer... Let wel, heb de auto nog niet, hopelijk deze week.....

renYek

Lid
Ik rijd nu 14 maanden een O2 HB zonder wisding. Ik vind het er niet uitzien, maar moet ook zeggen dat ik hem nog geen seconde gemist heb. Voordat ik wegrijdt en de ramen zijn beslagen of besneeuwd, maak ik sowieso alles helemaal vrij. Voor sneeuw heb ik daarvoor een kleine handveger van met zachte haren liggen. Werkt perfect. Voor de rest de climat control even fix over de kling jagen en je hebt perfect zicht. Als het regent heb je alleen als je erg langzaam rijdt last van een natte achterruit, maar dat ervaar ik niet als storend.

Ik zou hem de volgende keer weer zo zonder nemen.

R01X0

Nieuw lid
Ook ik heb geen wisser aan de achterkant. Erg lelijk vind ik dit. Ik heb er geen enkel probleem mee bij een regenbui, ik heb nu zo'n 4 regenbuien te verwerken gehad met mijn O2 hatchback.

Wel vind ik het irritant dat de sproeiernevel van de Xenon lampen de achterruit mee sproeit. Kwestie van afstellen door de dealer?

Swiss

Actief lid
Ook onze O2 heeft geen achterruitenwisser. Vond het op het eerste zicht vreemd dat zoiets een optie bij Skoda was, maar ik blijk hem eigenlijk niet te missen. Zoals m'n dealer indertijd zei: "op je zijruiten heb je ook geen wissers", en op de achterruit komt niet veel meer vuil dan op je zijruiten (vogels blijken vooral m'n zijruiten te viseren :s).

Heb de 75 Euro dat die wisser kost, uitgegeven aan het brilvakje bovenaan en aan het TPM-systeem. 2 opties die ik persoonlijk zelf dan wél weer handig vind...

Greetz,
Swiss

Roel

Lid
Ik heb een O1 HB RS een vind het wel mooier staan zonder achterwisser.
Alleen als 's ochtends de achterruit nat is vind ik het jammer dat er geen wisser op zit: ik moet dan met een handwissertje het raam schoonmaken en bij openen van de achterklep lekt er water vanaf de achterruit in de kofferbakruimte.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een wisser erop te laten plaatsen.

ad5000

Actief lid
Ik heb bewust wel voor de wisser gekozen en gebruik deze regelmatig. Het is m.i. gewoon erg handig als je in een door de douw beslagen auto stapt en je wist in een keer zicht in je achteruitkijkspiegel.

Voor de rest vind ik dat Skoda zo'n ding eigenlijk niet in de optielijst mag zetten, maar deze gewoon standaard zou moeten leveren.

Ook vind ik (persoonlijke smaak) dat het ding er gewoon op hoort.

Dat je geen opties mag kiezen getuigt al niet echt van voortschrijdend inzicht van je werkgever, maar geen veiligheidsverhogende opties is ronduit kortzichtig.

Bijlagen

• Mooie achterkant.JPG
    Mooie achterkant.JPG
    87,1 KB · Weergaven: 27

herbiek

Senior Member
Ook ik heb geen wisser aan de achterkant.
Wel vind ik het irritant dat de sproeiernevel van de Xenon lampen de achterruit mee sproeit. Kwestie van afstellen door de dealer?

He? Je bedoeld dat die lampen sproeier zo hard gaat dat de achterruit nog geraakt word? Ik neem toch aan dat als je geen wisser achter hebt ook geen sproeier boven op je achterruit hebt?

smg

Lid
Ja, dat bedoelt hij. Dat gebeurt me overigens ook wanneer ik mijn voorruit besproei. Ik ervaar de achterruitwisser als heel praktisch en de esthetiek er van is me nooit opgevallen.

Overigens zou ik grote ruzie met mijn werkgever gaan krijgen wanneer hij zich met mijn achterruitwisser gaat bemoeien.

Timothee

Actief lid
Bij mij zit er ook geen wisser op de achterruit. Ik had zoiets van als ie er niet standaard op zit, zal ie wel niet nodig zijn. Ik heb hem in een jaar tijd pas een paar keer gemist en ben nergens tegen aan gereden.

R01X0

Nieuw lid
He? Je bedoeld dat die lampen sproeier zo hard gaat dat de achterruit nog geraakt word? Ik neem toch aan dat als je geen wisser achter hebt ook geen sproeier boven op je achterruit hebt?

Klopt. Wat dus op mijn achterruit komt, komt van de koplamp sproeiers. Als de zon precies goed staat, kun je mooi die nevel zien. (en een buurman die niet weet wat ie ziet)

Gr. Remco

ad5000

Actief lid
Bij mij zit er ook geen wisser op de achterruit. Ik had zoiets van als ie er niet standaard op zit, zal ie wel niet nodig zijn. Ik heb hem in een jaar tijd pas een paar keer gemist en ben nergens tegen aan gereden.

Tja er zit zoveel standaard niet op dat je misschien niet nodig hebt, maar sommige dingen zijn nou eenmaal prettig om te hebben.

Timothee

Actief lid
Tja er zit zoveel standaard niet op dat je misschien niet nodig hebt, maar sommige dingen zijn nou eenmaal prettig om te hebben.
Dat klopt volledig, maar bij de O2 heb je hem ook daadwerkelijk niet persé nodig. Het is echter in sommige gevallen wél makkelijker.
Op mijn voorloop astra zat wel een wisser maar die had ook een rechtere achterzijde. Bij haast elke auto met een schuine achterruit ontbreekt standaard de wisser.

Okki

Donateur
Tijdens het rijden wordt en blijft de achterruit mooi schoon.
Maar sta je in een regenbui (of sneeuw, je weet wel die witte vlokken) eventjes stil (bijv. in de stad) en je moet daarna ergens achteruit rijden......dan is het toch verdomd handig zo'n wisser.

Ik heb ook de overweging gemaakt 'm niet te nemen. Vond zonder mooier dan met. Maar na een proefrit met bovengenoemde regenbui toch maar besteld. En dat mooi of niet mooi.....hij valt mij allang niet meer op!

p.s. dat een werkgever een radio niet betaald, ach daar kan ik nog enigzins inkomen. Zelf dimmende spiegels, ja ook. Maar een veiligheidsargument als een wisser achter voor € 105,- niet doen? Onbegrijpelijk. :ahum:

Bovenaan Onderaan