</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />
Jij bedoelt waarschijnlijk deze link
http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.html?apc=3128339010848601
Kijk zo zien we het graag! /forum/images/graemlins/1761.gif
[/ QUOTE ]
Tja, merkwaardige uitleg van betrouwbaarheid wordt daar gehanteerd:
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Reliabilty Index
The Reliability index takes into account all factors of a repair, the cost of the parts and the frequency of failures - Average is 112 which means that if the figure for the car you are looking at has a higher than average index (118) the indication is that that car is less reliable than the average, if however there is a lower than average index (60) the reliability is better. Separately to this figure you can also look at the average cost of repairs for a particular make or model, a car with a poor good index and a high average cost (£500) would imply that the frequency of failure is low however when it does fail the bill will be a lot more than the average.
For example
Toyota - With the high average cost of repair and quite a good index rating - Which means that the car fails infrequently but when it does then you will be in for a a larger than average bill, however overall Toyota is a very strong make of car to buy.
[/ QUOTE ]
Met andere woorden, Toyota staat niet in die toptien omdat de reserveonderdelen zo duur zijn? Eh, maar als je ze nooit nodig hebt?
Wel begrijpelijk vanuit het oogpunt van een verzekeraar, maar het vertekent wel het beeld.
Neem Subaru - staat daar in de topdrie van "onbetrouwbaarste" merken! Hun auto's zijn zo goed als bulletproof, maar de cijfers worden vertekend door de Impreza Turbo. Als daaraan iets stukgaat - zeker bij de getunede exemplaren - dan zijn de kosten enorm.