O2 model update / face lift

higgy

Forumguru
Noem mij gekke Henkie maar ik ZIE de wijzigingen niet eens...
(plus: de mijne is net besteld dus ik WIL ze ook niet zien :) )

Eén kleine, maar wel zeer welkome verandering: de meegespoten stootlijsten! Eindelijk dan - en natuurlijk net nadat ik m besteld heb, gggrrrrrrr.... Gaan ze eindelijk ook wat meer niet-zwarte O2's verkopen!!
De 'onderbumper' aan de voorzijde is trouwens ook licht gewijzigd.
Volgens de begeleidende tekst is ook de achterzijde gewijzigd, maar daar zien we nix van vooralsnog.

Ik vind de wijzigingen aan de buitenkant wel te overleven, de wijzigingen aan het interieur zie ik met meer spanning tegemoet. Dat toch wel heel degelijke interieur vond/vind ik namelijk toch wel een béééétje ouderwets uitzien.

Anyway, ben eerder benieuwd naar de echte vervangingsdatum!!

Fabia

† In Memoriam
Kan het niet echt schokkend noemen de buitenkant, andere lampen en een andere bumper.

LenK

Forumguru
Deze "foto's" duiken ineens overal op.
Voor mij heeft het nog een hoog Photoshop gehalte oftewel nepnep.

Vacaro

Senior Member
Als er facelift op komst is, zal die meer gaan lijken op Roomster en Fabia2.
Dit om de familiegelijkenis te houden. foto's lijken meer op een folder van aftermarket accessoires.

Ad_O2

Lid
Beetje erg grove voorkant, doet mij een beetje lomp aan.
Ben eens met het fotoshop / aftermarket verhaal...
Geen verbetering, geef mij maar de eerste wijzegings foto's elders op het forum!!!

TL@

Forumguru
Wilde in januari een Skoda kopen, maar nu ik de spyshots op onderstaande link zie...wow wat een verbetering!

http://www.motorauthority.com/cars/skoda/spy-shots-3rd-generation-skoda-octavia/

Die link is al gepost in 2006 :uitlachen:

Je kan altijd blijven wachten want 2.5 jaar na een release, krijgt de auto een facelift, 2.5 jaar daarna komt er een nieuw model.
Een compleet nieuw model kopen, is meestal niet zo slim door de kinderziekten die er altijd nog inzitten. Dus wanneer moet je die nieuwe wagen dan kopen?

LenK

Forumguru
Als er een facelift komt dan zal het frontje gegarandeerd aangepakt worden.
En dat fontje is op dit moment toch niet de lelijkste kant van de O2 dacht ik zo. Het huidige front past in ieder geval perfect bij de rest van de auto. En dat moet zo blijven. Koplampen ala de nieuwe Superb gaat nog wel lukken, maar koplampen ala de Roomster en de Fabia II of dat mooi wordt betwijfel ik.

Er zijn in het verleden (niet bij Skoda) al voorbeelden genoeg van facelifts waarbij het ontwerp van de auto flink verpest werd omdat ze niet het gehele ontwerp faceliftten maar er alleen maar een andere voor- en achterkant op plakten die dan totaal niet bij het middenstuk pastte.

Het is natuurlijk wel een kwestie van smaak.

De huidige O2 zou best wat aan verfraaid kunnen worden, maar dan dus wel met beleid.
Tot nu toe heeft Skoda alleen subtiele facelifts gedaan. De O1, F1, S1 zijn voor de kenner te onderscheiden, maar dan moet je toch wel goed kijken.
De leek ziet niet eens het verschil tussen een O1 en een O2 heb ik gemerkt (tenzij ze naast elkaar geparkeerd worden).

Ik zou een spoedige facelift toejuichen omdat ik dan -in het geval dat mijn volgende auto weer een O2 wordt- toch minder het deja vu heb. Ik ga immers ook elk jaar naar een andere vakantie bestemming. Variatie van spijs......

LenK

Forumguru
Dit bedoel ik dus. Die koplampen zijn tuttig bij de rest en die achterlichten zijn ook minder dan de huidige. Nu zal dit ook maar weer een photoshop zijn, maar als het zo zou gaan worden dan toch maar snel de huidige bestellen als je een nieuwe O2 wil. Skodaoctavia.cz
OctaviaFacelift.jpg

Octavia-face.jpg

sitechris

Donateur
tsja, hopelijk is het een photoshopje van een hobbyist, want als deze foto wel is wat het gaat worden, koop ik geen Octavia meer.

Fabia

† In Memoriam
In de Autoweek nummer 52 staat een overzicht van nieuwe auto's voor het komende jaar. En daar staat eind januari de introductie van de F2 combi, eind juli de nieuwe Superb en begin september de facelift voor de O2.

Bovenaan Onderaan