O2 mogelijk om "extra" diesel te tanken dmv ontluchting?

yup

Lid
Hoi allemaal:

Is het bij de O2 op een of andere manier mogelijk om meer dan 55 liter erin te krijgen? Ik rij vrij veel en het is echt irri dat je zo snel moet tanken... In de walhalla voor Autobahn knallen (Duitsland dus) is het helemaal irritant omdat het ding echt veel zuipt als je behoorlijk hard zit te rijden (meer dan 220 op de klok :D :D )

Bij oude VAG apparaten (Golf 4, ouwe Ibiza etc.) kon je meer liters in je tank krijgen door de ontluchtingsknop in de mond van de vulopening ingedrukt te houden. Je kon soms gewoon meer dan 10 liter erbij tanken!!! Mijn maat heeft een Ibiza van 2000, een Tdi 110 pk en met die ontluchtingstruuc kan hij gewoon meer dan 10 liter extra tanken (51 of 52 liter ofzo, terwijl die normaal onder de 40 neemt...)

De O2 heeft deze knopje niet meer, en de tankklep knopje ingedrukt houden helpt niet, is geen ontluchting...

Iemand een idee? Zou het echt super vinden als zoeits mogelijk was.:471:

Neptukker

Forumguru
Hoi allemaal:

Is het bij de O2 op een of andere manier mogelijk om meer dan 55 liter erin te krijgen? Ik rij vrij veel en het is echt irri dat je zo snel moet tanken... In de walhalla voor Autobahn knallen (Duitsland dus) is het helemaal irritant omdat het ding echt veel zuipt als je behoorlijk hard zit te rijden (meer dan 220 op de klok :D :D )

Bij oude VAG apparaten (Golf 4, ouwe Ibiza etc.) kon je meer liters in je tank krijgen door de ontluchtingsknop in de mond van de vulopening ingedrukt te houden. Je kon soms gewoon meer dan 10 liter erbij tanken!!! Mijn maat heeft een Ibiza van 2000, een Tdi 110 pk en met die ontluchtingstruuc kan hij gewoon meer dan 10 liter extra tanken (51 of 52 liter ofzo, terwijl die normaal onder de 40 neemt...)

De O2 heeft deze knopje niet meer, en de tankklep knopje ingedrukt houden helpt niet, is geen ontluchting...

Iemand een idee? Zou het echt super vinden als zoeits mogelijk was.:471:
koop een Scout. Ik geloof dat die wat meer kan hebben (maar ook wel wer wat meer lust uiteraard). :1761:

VEEJAY

Forumguru
Niet gevonden op mijn O2, de Toledo die ik in het verleden had, kon het wel, maar het was maar een litertje of 3 extra niet echt significant.

floris

Lid
sommige mensen hebben geen probleem........maar die zoeken er één!

Maar heb wel een oplossing voor je, plaats een bagagedrager op je trekhaak en instaleer een olievat van 208 liter daarop. Even aansluiten een rijden maar.

Neptukker

Forumguru

Maar heb wel een oplossing voor je, plaats een bagagedrager op je trekhaak en instaleer een olievat van 208 liter daarop. Even aansluiten een rijden maar.
Ik stel me dan zo'n kolenkar voor zoals oude stoomtreinen die hebben. :1884:

Rolle

Senior Member
Dan gaat wel de aerodynamica van de wagen fel achteruit en zal het brandstofverbruik ook weer toenemen waardoor het effect minimaal zal zijn :D

skodaboy

Forumguru
koop een Scout. Ik geloof dat die wat meer kan hebben (maar ook wel wer wat meer lust uiteraard). :1761:

een 02 4X4 en de scout hebben een dieseltank van 60 liter.
en ik dacht mij te herrinneren dat een "gewone 02" een dieseltank heeft van 55 liter..dus das toch niet zo'n groot verschil he...:D

en uiteraard lust de 02 4X4 en de scout wat extra diesel door een kortere eindoverbrenging en het extra gewicht van het 4X4 systeem...;)

mij is het tot op heden met de 02 ook nog niet geluk om 'extra' liters te tanken dmv ontluchting...bij mijn 01 kon ik dat wel en dan gingen er toch wel enkele liters extra in...:xyxthumbs:

yup

Lid

Je moet zelf eerlijk toegeven dat 55 liter voor een auto als een Octavia gewoon niks voorsteld. Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet groter hebben gedaan, blijkbaar moest de tank hetzelfde blijven asl bij de Golf 5. Als het 65 liter zou zijn geweest zou het al veel beter zijn. Of liever nog, de tank van de Passat wat 70 liter kan nemen, dat zou ik echt super ideaal vinden.

Heeft een SuperB trouwens een grotere tank? Neem aan dat zo een slagschip niet met 55 liter opgescheept zit.

floris

Lid
Je moet zelf eerlijk toegeven dat 55 liter voor een auto als een Octavia gewoon niks voorsteld. Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet groter hebben gedaan, blijkbaar moest de tank hetzelfde blijven asl bij de Golf 5. Als het 65 liter zou zijn geweest zou het al veel beter zijn. Of liever nog, de tank van de Passat wat 70 liter kan nemen, dat zou ik echt super ideaal vinden.

Heeft een SuperB trouwens een grotere tank? Neem aan dat zo een slagschip niet met 55 liter opgescheept zit.

superB tankinhoud 60 L

ik ben eerlijk, 55 L is zat, bij een verbruik van 1:15 rij je 800 km op een tank, en hoe meer brandstof je mee kan nemen = meer gewicht + hoger verbruik!:)

Captain Hook

Forumguru
Je moet zelf eerlijk toegeven dat 55 liter voor een auto als een Octavia gewoon niks voorsteld.
Ik vind het juist wel fors in relatie tot het verbruik.
Je zult niet veel auto's (ook niet eens uit de duurdere klasses) vinden die zo'n goede actieradius hebben. Ik rijd gemiddeld tussen de 900-1050km op een tank. Tja, groot genoeg dus... :super:

Kan me voorstellen dat als je een benzinemodel hebt en continu aan het planken bent, ja dan, valt het tegen. :icon_smile_dead:

yup

Lid
Ik vind het juist wel fors in relatie tot het verbruik.
Je zult niet veel auto's (ook niet eens uit de duurdere klasses) vinden die zo'n goede actieradius hebben. Ik rijd gemiddeld tussen de 900-1050km op een tank. Tja, groot genoeg dus... :super:

Kan me voorstellen dat als je een benzinemodel hebt en continu aan het planken bent, ja dan, valt het tegen. :icon_smile_dead:

Voor het formaat van de wagen (ik heb het niet over gewciht, alleen formaat) vind ik de tank te klein, het kan veel makkelijker groter maar blijkbaar wilden ze die tank hetzelfde hebben qua vorm etc. als bij de Golf 5, is gewoon goedkoper (begrijpelijk). En omdat het onderstel hetzelfde is als bij de G5 kan een tank van de Passat er blijkbaar niet (zomaar) in.

Als het 65 liter zou zijn geweest zou ik het al beter vinden. En zoals ik zei: met flink wat afknal werk op de autobahn is die 55 liter zo op. En langzamer rijden is geen optie, nee, als ik legaal mag knallen, dan ga ik dat ook doen.

Trouwens: zelfs mijn Golf 2 diesel had een tank van 50 liter...

Vind het vreemd dat de SuperB, die boven de Passat staat, een kleinere tank heeft dan een Passat :s

higgy

Forumguru
De O2 is dan ook niet ontworpen voor afknal werk (wat een vreemde term trouwens na jl Koninginnedag...) maar voor normaal gebruik. En voor normaal gebruik is de tankinhoud normaal. En inderdaad, zoals je al schrijft, aan het onderstel van de Golf V gebonden.

TL@

Forumguru
Ik snap ook niet dat een tank maar 45, 50 of 55 liter is
Met een betje pech moet ik om de dag tanken :D

Ik heb hetzelfde 'probleem', soms sta ik 3x per week aan de pomp. Optioneel een grotere tank aanbieden (zoals vroeger op de A6, tank van 90l erin)

Bovenaan Onderaan