O2 opties die ingesteld kunnen worden voor aflevering

deusjevo

Forumguru
M'n nieuwe O2 Combi 1.2TSI Elegance komt waarschijnlijk half oktober.
Welke opties zou de dealer van te voren af kunnen/moeten stellen?

Coming- en leaving home?
Cornering lights heb ik niet geloof ik?
Deuren automatisch op slot bij bepaalde snelheid?
En toen wist ik er even niet meer....

Michel

Forumguru
Je hebt een Elegance en daarmee dus een Maxi-Dot scherm.

Via het menu kan je in ieder geval de volgende zaken in-/uitschakelen:

- Coming- en leaving home
- Deuren automatisch op slot. Je kan alleen niet instellen bij welke snelheid dit gebeurt

De cornering lights in de mistverlichting kan je niet via het Maxi-dot scherm in- of uitschakelen. Als je Xenon hebt kan je wel het meedraaien van de dimlicht bundel in de bochten zelf in- of uitschakelen.

Michel

Forumguru
Dagrijverlichting zit ook op een Elegance. Die optie kan je ook zelf in- en uitschakelen, op voorwaarde dat dit door de dealer is geactiveerd. Bij de ontvangst van mijn auto was dit niet gedaan en heb ik dat later alsnog laten doen.

deusjevo

Forumguru
Kijk, daar hebben we wat aan.
Dat in- en uitschakelen (na activering) gaat dat ook via Maxi Dot of met een aparte knop of zo?

Michel

Forumguru
In- en uitschakelen van de dagrijverlichting gebeurt, nadat het is geactiveerd door de dealer, via het menu. Een kwestie van een vinkje zetten ergens in het menu van het Maxi-dot scherm.

Falcon

Donateur
Nomad heeft voor mij de gordelping uitgezet en ik hoef ipv van mijn sluitknop (autosleutel) niet de hele tijd ingedrukt te houden, maar 2 seconden, voor het op afstand sluiten van de ramen.

Nomad heeft voor mij de gordelping uitgezet en ik hoef ipv van mijn sluitknop (autosleutel) niet de hele tijd ingedrukt te houden, maar 2 seconden, voor het op afstand sluiten van de ramen.

Sluiten ook de ramen nog vanzelf als het gaat regenen
is nu wel bij mijn O2 EBL Juli 2010

en is het mogelijk om altijd de spiegels in te laten klappen
bij sluiten deuren of geeft dit op de e.o.a. manier dan problemen

En hoe is hij te bereiken om te vragen of hij dit ook voor mij kan doen

John :1884:

adjego

Actief lid
Ik ben ook wel bereid om dat Vag-Com aanpassingen te doen.
Ik woon in Veldhoven.

Bochtenverlichting moet mogelijk zijn en coming home kan op automatisch gezet worden, ipv dat je eerst met je grootlicht-hendel het moet activeren.

Grts,

Ad

ByeByePeugeot

Actief lid
Cornerlights activeren

Bij mij stonden de Cornerlights niet geactiveerd, hoewel dit wel aangevinkt stond in het Maxidot menu waren deze lichten niet zichtbaar tijdens het inschakelen van de linker of rechter knipperlichten, dit was ook het geval tijdens het naar links en rechts draaien van het stuur. Bij de Skoda dealer werd mij verteld dat deze optie niet beschikbaar was, zelfs op de Elegance, omdat de inrichting van de Xenon lampjes al over AFL beschikt. Er zou zelfs door Skoda/PON een wijziging worden doorgevoerd zodat Cornerlight niet meer bij het standaardpakket behoort.

Dit vond ik zo'n BS verhaal en kon het eigenlijk ook niet hebben dat op een Fabia (no offense, mijn volgende eigen auto wordt hoogstwaarschijnlijk een Fabia) die meer dan 10K goedkoper is dit wel kon. Ben met de VAG-Com kabel zelf aan de slag gegaan nadat ik hier een forum bericht had gelezen en ja hoor, gewoon werken.

Verder heb ik zelf nog het verborgen menu geactiveerd op de RNS-510. Leuk om een keer gezien te hebben maar ik doe er verder bar weinig mee.

Persoonlijk ben ik het vertrouwen in dealers verloren dus laat je niet afschepen met verhalen die glashard worden ontkracht hier op dit forum, volkomen off-topic ik weet het.

hemi24

Forumguru
Bij mij stonden de Cornerlights niet geactiveerd, hoewel dit wel aangevinkt stond in het Maxidot menu waren deze lichten niet zichtbaar tijdens het inschakelen van de linker of rechter knipperlichten, dit was ook het geval tijdens het naar links en rechts draaien van het stuur.

Dit zijn 2 verschillende dingen, wat al vaker hier is besproken:
  1. Bochtverlichting (Cornering lights)
    De bochtverlichting dient voor het verlichten van bochten door het meedraaien van de lichtconus van de koplampen met xenonlicht. Deze functie wordt bij een snelheid vanaf 10 km/uur actief. Het draaien van de koplampen kan uit-/ingeschakeld worden via het menupunt Assistant (assistent) in het hoofdmenu van het informatiedisplay (maxidot).
  2. Mistlicht met afbuigverlichting ’CORNER’
    De mistlichten met de functie ’CORNER’ zijn voor de betere verlichting van de plaatsen in de nabijheid van de auto gedurende het afbuigen, parkeren enz. bestemd.
    De mistlichten met de functie ’CORNER’ worden na het draaien van het stuurwiel, resp. na het inschakelen van het knipperlicht onder volgende voorwaarden geregeld:
     de auto staat stil en de motor loopt of het beweegt met een snelheid van max. 40 km/uur;
     het dagrijlicht is niet ingeschakeld;
     het dimlicht is ingeschakeld of de lichtschakelaar is in de positie "AUTO" en de intensiteit van het omgevingslicht veroorzaakt het inschakelen van het dimlicht;
     de mistlichten zijn niet ingeschakeld;
     achteruitversnelling niet ingeschakeld;
Aanwijzing:
Wanneer u bij een actieve functie ’CORNER’ de achteruitversnelling inschakeld, lichten beide mistlichten op.

De eerste kun je in- en uitschakelen in het maxidot, de tweede niet...

adjego

Actief lid
Ik doelde op de mistlampen CORNER functie. Die is nagenoeg altijd in te stellen met Vag-Com bij een Octavia.

deusjevo

Forumguru
't Begint me nu een beetje te duizelen...

Cornering lights, mistlampen met corner functie:confused:

Hemi z'n uitleg is redelijk duidelijk maar nu heb ik geen idee meer wat er nou op een O2 Elegance zit.

adjego

Actief lid
Bochtenverlichting op de mistlampen is altijd mogelijk op een Elegance, de cornerverlichting ism de gewone koplampen is alleen mogelijk als je Xenon hebt.

bobby45

Actief lid
als de dealer wil

bij mij kan het ook maar als de dealer maar wil.

ik heb wel de codes door gegeven en de mijn is en abl 02 uit 2010 week11

geen extras als xenon of zo

Bovenaan Onderaan