[O2] Plaats GPS en werking PDC in Columbus

Kobossen

Nieuw lid
Wie kan mij vertellen wat de beste plek is om een GPS antenne in een O2 weg te werken, waarbij hij nog wel optimaal werkt !

Moet ik iets aanpassen voor de PDC als ik een stream eruit zou halen en een columbus er voor in de plaats zou zetten ?

Ronnie

Forumguru
Zit er geen GPS aansluiting in dan? (achter de radio in het dashboard?) Ik heb hem bij m'n Fabia
gewoon op het handschoenkastje geplakt op een plaatje blik.

Kobossen

Nieuw lid
Zit er niet fabriek af in, anders had ik hem wel gevonden. Ik zou dus met een losse antenne moeten werken, maar wil deze eigenlijk niet in het zicht hebben. Denk dat er echter niets anders op zit.

Ronnie

Forumguru
Ik bedoelde dus de GPS antenne boven op het dashboardkastje plakken in het dashboard, dus kastje eruit, antenne erop, kastje er weer in........

Monteurtje

Forumguru
Wat ik altijd doe bij een Octavia 2, luchtroosters in het midden, waar ook de alarmlichtschakelaar inzit, eruit halen. Zit erin gedrukt/geklikt. Dus die kun je er makkelijk uit halen. Dan kun je de GPS antennen bovenop de metalen buis die achter het dashboard loopt plakken. Kneedkit gebruik ik altijd. Loopt een beetje rond. Dan zit die vlak onder het dashboard, zit geen metaal tussen. Kabel kan je ook makkelijk naar de radio geleiden.

Afhankelijk van de Columbus heb je wel of geen PDC weergave meer zoals in de stream. Je moet de radio coderen.

Bovenaan Onderaan